Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-02-07 16:07:25 följande:

Äsch, här är det bara Gambianer eller något liknande som delar reklam.Så din värld är ju inte alltid sann.

Det finns många sanningar, inte bara en. Precis det jag ville framföra förut. Det GÅR att ta del av hur läget ser ut för nyanlända om man bara vill. Prata med Af, boenden, vad som helst där man vet att det går att få lite mer insyn i hur läget ser ut.
    Mother cake
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-02-07 12:12:50 följande:
    Du skriver själv " Det finns jobb, det finns många många jobb"

På AF finns det idag 25712 och det finns ca 400.000 arbetslösa. Kallar du det många många jobb för alla dessa att konkurera om?

Om det inte ens finns jobb till folk som kan svenska, hur har du tänkt dig att en som inte kan språket ska få ett jobb?

Det är bara att inse, vi har och kommer att få hit massvis med människor som aldrig kommer att få ett jobb. Många kommer inte ens bemöda sig att lära sig varken språk eller kultur. För att vi inte ställer krav.

Vilket kul liv får man undrar jag?

Jag tycker att du ska läsa Merit Wagners blog för det verkar du behöva: meritwager.wordpress.com/

Det finns många, många jobb, ja. Både på Af och utanför Af. Visste du att väldigt många jobb inte ens annonseras ut på Af?

Det arbete jag ringde för idag, den fanns inte alls på Af.

Du behöver inte jämföra antal utannonserade jobb på Af med antal öppet arbetslösa. Och många av de som inte "får" ett jobb här i Sverige, genom t.ex. Af, startar eget. Eller hittar och får jobb genom vänner och bekanta och familj och släkt. Över 70% av alla jobb man får sker genom personligt nätverk. Inte genom Af.
    Mother cake
  • Velouria

Och ändå får inte de nyanlända jobb så lätt, enbart pga:

1. Språkbrister

2. Fördomar

När du skriver, MYLF, låter det på dig som att det enbart är hos den nyanlände felet ligger, men det är det inte. Den nyanländes största problem är först och främst brister i det svenska språket. Det andra problemet är avsaknad av dokumentation (meriter) från hemlandet. Sedan tillkommer problemet från det svenska samhällets håll, där takten är så hög att den nyanlände knappt hänger med samt synen på dessa människor som tröga och icke ambitiösa.

Men okej, vi minskar på flyktingmottagandet (invandringen är väl inga större problem). Jag tror ändå inte att synen på dessa människor förbättras alls. Man har alltid visat ett visst motstånd mot människor från en "viss del av världen".

Mother cake
  • Velouria

Jag har läst på icke-miggans blogg förut. Hur kan vi vara säker på allt som skrivs är sant och skrivna att riktiga miggor och inte några typer som låtsas vara miggor i syfte att sprida fördomar och lögner?

Mother cake
  • Velouria
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 00:58:13 följande:
    Kommunisten Åsa Linderborg talade i en krönika om "pissrännor" Antar att hon talade om det vänsterextrema hatet som finns på nätet, bla. på SD-fientliga hat-sajter som IRM och Slutpixlat.

Är du en person som finns med i den gyllengula och lättsaltade rännan?

Annars så lever vi i ett civiliserat land där alla har en möjlighet att lyckas, har aldrig du funderat på att ta tag i ditt liv istället för att hata alla som vill att du ska lyckas?

Offerkoftan kan vara varm i början men trång och stickig  då argumenten gör sig påminda.

När ska ditt nattsvarta hjärta finna ljuset som vi alla bär på?

Bara älskar att snacka lite skit med såna som du För att svara på dina frågor:

Ja,nej,när grisar flyger.

Fler frågor please!
    Mother cake
  • Velouria
    nihka skrev 2014-02-08 01:07:22 följande:

Det har inget med någon av er att göra men plöstligt, helt osökt, kom jag på hur i jämförelse intressant det skulle vara att titta på ett avsnitt av förra veckans kenodragning dubbat på finska. 

Hahahahaha, va?!
    Mother cake
  • Velouria
    Har Du Det Hemma skrev 2014-02-08 01:17:04 följande:
    Har du läst undersökningen som klart och tydligt visar att vänsterslödder har sämre kognitiva förmågor och förlorar stort på IQ-testet gentemot oss vanliga?

Enligt forskarna beror det på att de mariuana-rökande hippieserna har svårt att lägga sina känslor och sladdriga ryggradar åt sidan då dom ska försöka vara "logiska" och dra intellektuella slutsatser

Kanske finns det någon I-Phone App som ni kan öva upp era bristfälliga förmågor på?

Finns det egentligen någon skam inom den oikofobiska atmosfären? Om inte finns det en forskare som kallar sig dödsängeln som säkerligen skulle vilja ta det av era bräckliga kroppar och själar.

Något måste ju vara fel på er, eller hur?
    Nä nuuu jävlar blev jag arg här! I-PHONE?! Det här var den värsta kränkning jag utsatts för hittills i år Skrikandes FYFAN!

Vad gäller dina frågor: mjaha.
    Mother cake
  • Velouria
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 14:11:17 följande:
    Varför skulle hon rösta på SD??
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?