Varför hatar folk SD?
Nya regeringen fortsätter att servera SD väljare på silverfat genom att neka utlovad satsning på försvaret och istället planera flyktingmottagning utökad till 400 000 per år.
Alla politiska rörelser ägnar sig åt kollektivisering. Hur skulle det kunna vara på annat sätt? Alla ingår vi i olika kategorier, vare sig vi vill det eller inte: ålderskategori, etnicitet, kön, lönenivå, utbikldningsnivå, o.s.v.
Som jag ser det bör regeringspartier vara pragmatiska snarare än ideologiska. Att sträva efter ett ?mångkulturellt? samhälle är en ideologi, ett idéburet och opreciserat tankegods om ett idealsamhälle man vill uppnå. En våt dröm, för somliga.
Som folkvald representant för Sverige är det främst Sveriges väl som är ärendet. Det är inte bra för Sverige med en massa konflikter mellan olika folkgrupper, och att sådana konflikter uppstår, är uppenbart. Intressekonflikter. Igår t.ex., hörde jag på radion att Brandkåren i Malmö nu informerar om brandsäkerhet på arabiska. En intervjuad kille (arab) sa nåt i stil med att ?det är bättre att de informerar oss på arabiska för vi har inte fått lära oss svenska?. Märk: ?vi har inte fått lära oss?. Det är offerrollen som tillämpas som används. Det är inte: ?vi har inte lyckats lära oss svenska?.
Tendenserna syns redan. Det svenska samhället blir uppdelat. Det blir ?vi? (den grupp jag tillhör), mot ?dem?, den grupp andra tillhör, mot ?dem? (en tredje grupp) o.s.v. Parallellsamhällen. Mångkultur. Sverige är idag oerhört segregerat, och värre lär det bli, om denna utveckling fortsätter.
OT: Det är nåt konstigt med denna sajt numera, iaf för mig. Den drar ned hastigheten på datorn och ibland fryser den helt. Fler som har detta problem med FL?