Varför hatar folk SD?
Det som jag råkat ut för "händer inte" enligt "vanliga svenskar" - och har det hänt så fanns orsaker.
Efter den här händelsen har jag reviderat mitt liv helt och satt saker som hänt som varit märkliga i en annan kontext- nämligen att jag inte betraktas som svensk och aldrig gjort det. Jag är bara någon som myndigheterna kan spy sin galla på, sedan behöver ingen ta ansvar för någonting. Jag ska följa regelverken och gör det förstås, men myndigheter kan ta sig vilka friheter som helst.
Men det kanske är många fler som råkat illa ut...tänker på paret som fick sitt hus sålt av staten och när upprättelsen kom hade mannen dött i cancer- men de verkar ju också haft utländskt påbrå.
Vet inte riktigt hur jag ska skriva för att utan att förringa betydelsen av det du har utsatts för på ett personligt plan men ändå ifrågasätta hur representativ du är.
Det är möjligt att din bakgrund innebar att du sannolikheten för att du skulle utsättas för ett "justitiemord" ökade - men "justitiemord" är ovanliga i Sverige oavsett vilken bakgrund man har.
10 år är en lång tid. Hur går du vidare? Man kan ju försöka ta revansch på många olika sätt - men att blicka bakåt och slåss mot det som redan har inträffat eller mot ansiktslösa myndighetspersoner brukar inte leda framåt.