Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

sverigedemokraterna.se/var-politik/invandring/ kan man läsa om hur "fina medelklassområden har förvandlats till segregerade områden med hög arbetslöshet och hög brottslighet". Med andra ord anser Sd att invandrare=kriminalitet.

Kan någon försvara detta? För mig är det rasism.

• sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 18:22:13 följande:
    Hur blir det rasitiskt att konstatera att segregerade områden har hög arbetslöshet och hög brottslighet. Hur kan fakta vara rasistiska?

Invandrare från framför allt utomeuropeiska länder (MENA) ÄR överrepresenterade i all brottslighet och kraftigt överrepresenterade när det gäller våldsbrott. Är BRÅ rasister för att man konstaterar detta eller är det bara SD som är rasister för att man använder statistiken?

Är Mauricio Rojas rasist? Tydligt är att han fann sig nödgad att flytta från Sverige efter att ha publicerat följande debattartikel:   www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Locket på, ingenting sett, ingenting hört.

Invandring i sig är ingen faktor, det är något som forskning har visat.

Istället för att skuldbelägga invandrarna så borde Sd stötta dem. Att stänga dem ute hjälper knappast.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2013-12-23 19:18:57 följande:
    Invandring i sig är ingen faktor, det är något som forskning har visat.

Istället för att skuldbelägga invandrarna så borde Sd stötta dem. Att stänga dem ute hjälper knappast.

Ingen faktor för kriminalitet skulle det stå..
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 20:10:17 följande:
    Vad då ingen faktor? Om du menar att det inte är en naturlag att invandring är lika med ökad brottslighet har du iofs rätt - men faktum kvarstår att invandringen till Sverige har medfört att brottsligheten ökat och att det är just invandrarna som står för den ökningen - framför allt vad gäller grova (vålds) brott.

Det som har betydelse är varifrån invandringen kommer. Om man tittar på invandring från Fjärran Östern, Europa, USA, Australien så är den gruppen i paritet med personer med (pur) svenskt ursprung. Till och med något lägre för vissa etniciteter. 

Nu är ju större delen av invandringen till Sverige från MENA (Middle East, North Africa) och där är överrepresentationen massiv. Jag citerar Mauricio Rojas:

"?.visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent

Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas".

Så du menar att det finns kriminalitets-kulturer i världen? Vad i den kulturen är det som gör invånarna kriminella?

Är detta något Sd anser också?
  • sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 20:08:16 följande:
    Vilken forskning visar det? BRÅ.s rapporter tyder på att socioekonomiska faktorer bara förklarar en liten del i och med att det skiljer sig avsevärt mellan olika invandrargrupper, afrikaner är ju som du vet enormt överrepresenterade jämfört med nyinvandrade asiater, det här vet ju du såklart med.

Detta är lika uppenbart då man kollar på svenska bruksorter där arbetslösheten är lika hög eller högre som i tex Husby men där endast invandrarungdomar väljer att sätta eld på bilar och kasta sten på polis och räddningstjänst.

Man kan liksom inte göra som du, det går inte längre att bara hitta på saker och ljuga. Nätet är full av info om du söker dig bortom dom vänsterextrema hatbloggarnas fantasier.

Har du någon teori om varför länderna i Mellanöstern och Afrika är ett enda stort kaos jämför med oss fredliga demokratier i västerlandet? Kan eventuellt religionen/kulturen spela in? Om det kan vara så, varför massimport av dessa?

Och om det är så,

Nejdå, SMR var där och sökte konflikt också. Så den svenska kulturen är rätt våldsam också.
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 20:42:48 följande:
    Jag menar ingenting. Jag hänvisar till Mauricio Rojas forskning.

Ok så man kan påstå vad som helst bara någon annan påstått det?

Fegt.
  • sjuttiofemman
    Philomena skrev 2013-12-23 22:29:27 följande:
    Det är det väl klart att det finns. Många saker: när det gäller just våldtäkterna på svenska kvinnor, så är det helt säkert hederskulturen som ligger bakom. Både på så sätt, att dessa unga män lever i sexuell frustration, då de inte får ha sex med sina egna tjejer - som måste vara orörda till bröllopsnatten. Och på så sätt, att de ser svenska kvinnor, som visar inte bara håret och halsen, utan ofta till och med en bra bit av låren och brösten, och som har sex och ofta t.o.m. föder barn utanför äktenskap, som horor utan människovärde.

Sedan har vi massa annat: låg utbildning, primitiva föreställningar, att de varit soldater, torterat andra, eller själva blivit torterade, och därmed förlorat normala gränser för vad man gör mot andra människor, skuldkänslor och samvete... Och allt detta I KOMBINATION med relativ fattigdom naturligtvis, men det senare förklarar bara en liten, liten del, eftersom det finns så många infödda svenskar samt invandrare från andra kulturer (t.ex. Asien) som också är arbetslösa och fattiga många gånger. Men de våldtar inte kvinnor, rånar inte män och kastar inte sten på polisen för det...

Jag vill inte heller stänga dörren för, att tiotusen år av evolution efter att "vi" vandrade iväg från Afrika, kan ha utvecklat våra hjärnor på olika sätt.

Så när muslimska kvinnor blir attackerade pga sin tro och klädsel så innebär det att svensk kultur är både våldsam och kränkande?
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 22:08:10 följande:
    När han hämtat sin statistik från Brå så känner jag mig ganska trygg med att upprepa vad han sagt, ja.

Men du kan ju inte stå för det när jag ifrågasätter det du skriver, ja då är det ingen seriös debatt.
  • sjuttiofemman
    Philomena skrev 2013-12-23 22:29:27 följande:
    Det är det väl klart att det finns. Många saker: när det gäller just våldtäkterna på svenska kvinnor, så är det helt säkert hederskulturen som ligger bakom. Både på så sätt, att dessa unga män lever i sexuell frustration, då de inte får ha sex med sina egna tjejer - som måste vara orörda till bröllopsnatten. Och på så sätt, att de ser svenska kvinnor, som visar inte bara håret och halsen, utan ofta till och med en bra bit av låren och brösten, och som har sex och ofta t.o.m. föder barn utanför äktenskap, som horor utan människovärde.

Sedan har vi massa annat: låg utbildning, primitiva föreställningar, att de varit soldater, torterat andra, eller själva blivit torterade, och därmed förlorat normala gränser för vad man gör mot andra människor, skuldkänslor och samvete... Och allt detta I KOMBINATION med relativ fattigdom naturligtvis, men det senare förklarar bara en liten, liten del, eftersom det finns så många infödda svenskar samt invandrare från andra kulturer (t.ex. Asien) som också är arbetslösa och fattiga många gånger. Men de våldtar inte kvinnor, rånar inte män och kastar inte sten på polisen för det...

Jag vill inte heller stänga dörren för, att tiotusen år av evolution efter att "vi" vandrade iväg från Afrika, kan ha utvecklat våra hjärnor på olika sätt.

Jag förstår att du röstar på eller är politiskt aktiv inom Sd. Sjukt hur rasistiska vissa är.
  • sjuttiofemman

Så du/ni tror att ni vunnit bara för att du/ni bombar tråden med inlägg?

Inte alls, vi andra har bara börjat fira jul och jag tänker tillbaka på förra årets fina luciatåg :)

Svar på tråden Varför hatar folk SD?