Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-03 18:31:54 följande:
    Nu börjar till och med amerikansk liberalmedia rapportera om verkligheten i Sverige. Ett odemokratiskt land där paralleller görs till Nord Korea och Sovjet.

avpixlat.info/2014/04/03/amerikansk-media-mal.../

Hmm, Dispatch Internationals medarbetare berättar sin variant av sanningen för en tokkristen tv-kanal som gör ett reportage och plötsligt är det en oomkullrunkelig sanning?

Lika puckat som om Proletärens rövslickande av nordkoreanska diktatorer skulle rapporteras som "Svensk media hyllar Kim Jong Un".
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-04-05 11:55:43 följande:

Ja, precis. Det kan man i ett demokratiskt land.

Alla svenskarna kan ju sedan bilda ett kristet malmöparti som alla landets kristna röstar på. Du kan ju kalla in dina amerikanska väckelsepastorsförebilder för att starta upp. Sedan kanske vi kan komma fram till att stormen Gudrun var Guds straff på Sveriges abortlagstiftning.
    Det där sista hade väl redan salig pastor Phelps listat ut, eller om det var tsunamin som var straffet för svenskars bögerier?
  • Rataxes
    effemgea skrev 2014-04-08 07:26:28 följande:

All bidrag som visar vad SD och sverigedemokrater står för är välkomna, tycker jag.

Mycket tas ju bort, tyvärr - man skulle kunna beskriva SD som en klottrande sekt, där helheten av klottret blir kvar i kloakutrymmen som avpixlat men där det mesta tas bort på mer anständiga platser, som t ex Familjeliv.
    Påminner mycket om det pubertala klotter som förekommer i hissar på t.ex högstadieskolor.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-09 09:39:12 följande:
    Hade du varit lika okej om en "researchgrupp" med högerkopplingar hade fört liknande "statistik" och gjort liknande "uthängningar" av t.ex. sådana som deltog i kravallerna i Husby eller sådana som kastar sten mot poliser i Rosengård? Även om dessa inte varit lagförda av polisen?

Nej, det hade du självklart inte. För där är det ju den svenska rasismen som är anledningen till att dessa stackars ungdomar inte vet hur man beter sig. (Att massor av andra lika socialt utsatta ungdomar i lika socialt utsatta områden aldrig skulle drömma om att bränna upp en bil eller sno en iPhone av nån stackars svenne "för att det är kul" verkar inte spela någon roll).

Den där "researchgruppen" har ju för fan tagit kreditupplysningar på mer än 400 privatpersoner helt i strid mot lagen.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:36:41 följande:
    Precis. Och för att upprepa: antalet dödsfall pga politiskt våld utförda av islamister: 0. Dito för högerextrema: 14. Statistiken är rätt lik i resten av europa också. Men det är klart, man är väl inte rädd för extremhögern om man sympatiserar med dem.
    Finns det nån länk som närmare beskriver de 14 högerextrema morden? Har letat men bara hittat att det skall vara just 14 högerextrema mord.
  • Rataxes
    Missermajser skrev 2014-04-11 16:51:26 följande:
    www.fria.nu/artikel/113824
    Tack för länkarna, en del mord är verkligen politiskt motiverade, andra är mer tveksamt. Droger och psykisk sjukdom verkar ligga bakom en stor del av morden, hade förövarna begått morden om de varit psykiskt friska eller inte missbrukat kan man ju spekulera om. Malexandermorden är knappast ett politiskt dåd, det är ju inte första gången (eller sista) som kriminella skjuter ihjäl poliser, eller hur? Peter Mangs var ju medlem i Vänsterpartiet, lite långsökt blir ju frågan om de är vänsterrelaterade mord...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 19:50:12 följande:
    Inte ens i närheten lika många som de röstar med Alliansen.
    Nu röstar de (helt obegripligt) med de rödgröna i frågan om arbetsgivaravgifter för unga. Vill de verkligen att det ska bli dyrare att anställa unga?
  • Rataxes

Åter till Mangs,

"– Jag var med i Vänsterpartiet på 2000-talet för att få en kontrasterande information ... så har jag prenumererat på Nationell Idag, det är en nationaldemokraternas tidning som jag tycker ger kontrast till, till de vanliga dagstidningarna ... men jag är inte högerextrem som så ... jag har spelat afrikansk musik i tre år ...men om jag är med i någon högerextrem organisation, det har jag aldrig varit"

Kanske var det kombinationen av kommunistisk stalinnostalgi, antisemitismen där kombinerat med högerextremistisk propaganda som fick honom att tippa över kanten?

• Rataxes
    Flash Gordon skrev 2014-04-12 09:02:09 följande:

Principen är densamma oavsett vem som tar sig in i ett parti.

Sedan får den eventuella faran med detta bedömas utifrån vad denna part är ute efter. Är det pensionärer som vill jobba för högre pensioner eller är det religösa grupper som vill införa ex särlagstiftning som går på tvärs med det övriga samhällets regelverk men ligger i linje med deras religion.

Bara för att det inte är ett stort problem idag så finns det ju ingen anledning att inte vara uppmärksam på det.

Detta fenomen med islamister som tar sig in i normala partier är ju heller ingenting unikt för Sverige:

www.telegraph.co.uk/news/politics/labour/7333...

Islamisten Waberi som nästlat sig in i Moderaterna gör mig starkt tvivlande till en röst på dem.
  • Rataxes
    Gert skrev 2014-04-12 10:09:23 följande:
    Om inte SD får 20% i valet 2014 flyttar jag till Norge.

trevlig resa...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?