-
Hahaha...försök övertyga dig själv du, men sanningen är ju att Sd bara växer och växer...nihka skrev 2014-12-29 21:18:47 följande:Jepp. SDs spel innebär att de nu har straffat ut sig själva.
-
Nej, det finns skattepliktiga inkomster och så finns det icke-skattepliktiga inkomster.Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 12:57:00 följande:Jo, alla inkomster är skattepliktiga.
Man kan t.ex. ha inkomst genom arv, förmögenhet eller bidrag från stiftelser, s.k. stipendier, och man betalar inte skatt på någon av dessa inkomster.
När ska du sluta fabricera dina egna "fakta" om verkligheten? -
Just, hur eländigt har man egentligen haft det om man tänker hungerstrejka för att man hamnar i Östersund?Gert skrev 2015-01-01 10:58:35 följande:
Om man flyr för sina liv borde väl vilken plats som helst vara bra som är långt bort från krigets helvete? Inte längre. Nu vill flyktingarna bo i storstäder som Stockholm. Östersund är inte stort nog, flyktingarna kräver att bo i en storstad.
www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/vagrar-ga-av-buss-vid-flyktingboende
-
Skulle Östersund vara "mitt ute i ingenstans"?sjuttiofemman skrev 2015-01-01 12:35:27 följande:Kanske för att man hamnar mitt ute i ingenstans när de inget annat vill än att lära sig det svenska samhället och bli DN del av det?
Man kanske borde ta och fundera på bakomliggande orsaker istället för att ta till reptilhjärnan varje gång? Du som påstår dig vara universitetsutbildad borde väl fatta det?
Lyckligtvis finns det allt färre av er "tycka synd om alla invandrare -pajaser" kvar. Idioter är idioter oavsett ursprung. -
Bland all demagogi är det befriande att läsa detta: morklaggning.wordpress.com/2015/01/01/tricky-dick/, där professor Arnstberg sågar professor Harrisons inlägg i SvD i går.
Att Harrisons inlägg är osakligt svammel, är uppenbart, men Arnstberg är trots allt strålande när han strimlar ned svamlet i papperskorgen. -
Brandbomber mot moskeer. Ja, vad annat att vänta? Sådana motsättningar dyker ju alltid upp när olika kulturer slåss om det sociala herraväldet, inom ett specifikt territorium.
Vilka ska då hållas ansvariga?
På ett enskilt plan självklart de som kastar brandbomberna. På ett politiskt plan självklart de politiker som har skapat denna situation.
-
Bättre att skicka dem till Södertälje, menar du? Eller menar du att man ska upplåta paradvåningarna på Östermalm till dem?sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:37:58 följande:Din förmåga att söka information visar sig ha allvarliga brister. Det är en av de grundläggande faktorerna i studier på universitet. Dina "universitetsstudier" blir allt mindre trovärdiga.
Flyktingarna blev bussade till ett litet samhälle som heter Grytan med 157 invånare. Inte Östersund. Chanserna för dem att få jobb eller ens komma i kontakt med det svenska samhället är obefintliga där ute, långt från arbetsplatser och chans till ett självförsörjande liv.
Såna här frågor skulle vara oerhört viktiga att diskutera, men Sd med sin rasism har gjort det omöjligt. Först när den alltmer utbredda rasismen i samhället blir omintetgjord kan integrationsfrågor diskuteras. Tyvärr. -
Naturligtvis. Harrisons parad av floskler måste naturligtvis kläs av, vilket var det Arnstberg gjorde.Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 21:04:53 följande:Det är så lätt att ta en professor som kallar invandring för "invasioner" på allvar.
Det "roliga" är att så fort jag läst Harrisons inlägg så visste jag att något sådant här svar skulle komma. Lika förutsägbart som morgon efter natt.
Är Harrison lika vetenskapligt ohederlig när han skriver om historia, som han är när han skriver om samtidsproblem och när han "raggar på", d.v.s. trakasserar www.aftonbladet.se/nyheter/article10466607.ab, studentskorna på institutionen i Lund, så kan det inte finnas anledning för nån att läsa det han skriver. -
Ingen bra jämförelse, eftersom Breivik var ett enskilt dåd av en enskild person, precis som t.ex.KillBill skrev 2015-01-02 13:12:18 följande:
Med den logiken så anser du förstås att det norska stortinget har det politiska ansvaret för mordet på 69 ungdomar år 2011?
Däremot: Alla historiker är överens om att de orimliga villkoren i Versaillesfreden och kaoset under Weimarrepubliken starkt bidrog till att nazismen växte sig så stark i Tyskland.
På samma sätt skapade tzarismen incitamentet till oktoberrevolutionen i Ryssland, Batistaregimen incitamentet till Castros revolution på Kuba, jänkarnas invasioner av länder i Mellanöstern har skapat terrorism, o.s.v.
Det intellektuellt ohederliga med er batikhäxor är att om en svart, en kvinna, en homosexuell etc., begår att brott, så ser de alltid detta brott som en konsekvens av något fel "i systemet". Det är då samhället som ska ändras. Om brottslingarna är vita män däremot, då är det alltid bara de vita männens fel ; då sker brotten tydligen alltid oberoende av det sociala och ekonomiska sammanhanget.
Att skifta förklaringsmodell utifrån ideologiska ståndpunkter, är djupt ohederligt.
F.ö.: Inte därför sagt att det skulle vara vita västerländska män som har kastat in brandbomber i moskeer, för det har jag ingen som helst aning om. -
När invandrare bränner bilar i förorten då?KillBill skrev 2015-01-03 02:15:12 följande:
Philipsson, Jag tycker att det är tramsigt att påstå att det skulle vara politikernas eller samhällets fel att främlingsfientliga bränner ner moskéer.
Jag får känslan av att det är mycket vanligt förekommande bland högerextrema män att de inte vill stå för vad de själva gör (eller vad gruppen gör) och i tillägg så är de extremt lättkränkta och känner sig orättvist behandlade. Vad har hänt med dessa svenska män? Jag är rädd för att det beror på extrem brist på testosteron!
Hur som helst, du kan ju inte utgå från att du vet vem eller vilka som kastar brandbomber mot moskeer. Det kan ju inte du veta.