Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-12-16 19:41:32 följande:

Jonas Sjöstedt borde be alla samer han har förolämpat genom att kalla dem för svenskar om ursäkt.

Sjöstedt ser så spak ut nu i intervjuerna, att han inte vet vart han ska ta vägen. Ändå fortsätter han att attackera Sd. Har karl'n ingen rådgivare? Inser han inte att hippietiden är över?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 00:20:08 följande:
    Nej, det tycker vi inte. Det är därför vi argumenterar emot SD. För vi gillar inte deras svenskhatande enklaver.
    Ytterligare ett ord du måste slå upp, lingvisten: Enklav
  • Philipsson

Jag kan ju tycka att Söder är ute och cyklar när han börjar snacka "identitetetspolitik". Det är en motsättning i termer,, eftersom identitet, som jag ser det, inte är en politisk fråga, utan en fråga om individens förhållande till en kultur.

Alltnog, det märkliga i sammanhanget är ju att etablissemanget i alla tänkbara sammanhang älskar identitetspolitik och att fösa in människor i olika grupper.  Det är tydligen bara när nån från Sd pratar "identitet", som det är fel! I själva verket handlar det ju bara om olika variabler: Män/kvinnor, svenskar/utlänningar, svarta/vita o.s.v.

Var det inte en av etablissemanget så omhuldad Timbuktu som härförleden hävdade att Tomas Ledin inte kunde identifiera sig med mörkhyad, för att han är vit? Det är ju precis samma resonemang!

Invandringsfrågan kan inte lösas via prat om "identitet". Invandringsfrågan kan bara lösas via sunt förnuft. Hög invandring innebär i dagens situation sociala problem och motsättningar, som är någonting negativt för Sverige. Mångkultursideologin är ett socialt experiment som är dömt att misslyckas.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 01:29:24 följande:
    Jag vet vad enklav är. Har vetat det sedan jag var tonåring. Dryga dig du, om du tror du har något att vinna på det.
    Hur skulle Sd kunna vara en enklav då? Om du nu vet vad ordet betyder, varför använder du det på fel sätt då?
  • Philipsson

Nu tilltalas vice talmannen i riksdagen, på samiska!

Plenisalen har förvandlats till skolsal med en massa bråkiga elever!

Men, det är kanske en tanke i tiden, att riksdagen blir mångspråkig. Det är ju förtryck mot dem som inte har svenska som modersmål, att de inte ska uttrycka sig på det språk de önskar. Eller?

Borde inte batikhäxorna driva frågan?

Jag menar; det vore ju perfekt...för Sd!

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-17 16:00:03 följande:
    Lustigt det där. SD-fansen brukar ju mena att om brottstatistiken sammanfaller i ökning med en ökning av antalet invandrare, så är det en kausalitet där. Så då borde det ju rimligen vara kausalitet mellan att SD kom in i riksdagen och den nu massivt, nästan totalt ökade dagisnivån, eller hur?
    Jo, efter att Sd fick 12,9%, började de andra partiernas riksdagsledamöter bete sig som dagisungar. Förefaller visa på ett kausalt förhållande, helt riktigt.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-12-18 08:49:38 följande:
    På vilket sätt då om jag får fråga?

Jag kan inte se att det finns något rasistiskt eller främlingsfientligt i KD:s förslag. 

Jag tycker det var ett intressant förslag - och framförallt är det bra om myten som SD älskar att odla att det bara är SD som kan diskutera begränsningar i flyktingmottagandet rubbas en smula.
    Nej, Kd:s förslag har ju INGENTING att göra med Sd:s framgångar i opinionen att göra...:)

Sällan har väl uttrycket 'kappvänderi' passat bättre.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-18 10:18:07 följande:

Jodå - när man talar om SD passar det mycket, mycket bättre!

Inför valet 2010: "Men vi äääälskar pensionärerna, det är så SYND om dem och vi LOVAR att skydda dem!!!!!"

Efter valet 2010: "Vi röstar emot allt som förbättrar pensionärernas situation och för mer skattesänkningar istället - utom för pensionärer försås!"

Inför valet 2014: "Stackars gamlingar, vi ska värna dem mot allt ont!!!"

Efter valet 2014: "Vi skiter i att regeringens förslag är jättebra för pensionärerna, det är viktigare att sänka vänstern för de är minsann inte lika mycket rassar som vi är!!!!!"

Kappvänderi är knappt ord nog för att beskriva deras opålitlighet.

Sd är ju inget kappvändarparti. Tvärtom är Sd det enda oppositionspartiet. Hade Löfvén menat allvar med sänkt pensionärsskatt, skulle han naturligtvis ha kontaktat Sd för förhandlingar. I sin budget förslår Sd betydligt bättre villkor för pensionärerna än det regeringen föreslår i sin.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-12-18 10:18:27 följande:
    Genom att spela Sd rakt i händerna i och med förslaget om lägre bidrag till nyanlända. Det bekräftar sd's syn om att flyktingar bara är en kostnad. Dessutom, skattebefrielse för inkomst de första fem åren cementerar tesen om att människor inte vill arbeta, att skattelättnader får fler människor i arbete. Är det verkligen där problemet ligger och inte den främlingsfientlighet som Sd gör allt för att underblåsa..?

Hur går detta ihop med den kristna tron som ska genomsyra kd? Lagom till jul dessutom.
    Jag kan garantera dig att även S, M, Fp och C kommer att förändra sin migrationspolitik i Sd-riktning, d.v.s. alla partier som kan förmodas tappa väljare till Sd.

Det är så den representativa demokratin funkar. Hellre än att stå för sin åsikt och gå under med den, anpassar sig partierna till opinionen, för sin överlevnads skull.

Att Kd är först ut förklaras av det akuta läget; partiet ligger ju f.n. under 4% i opinionsundersökningarna.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?