Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:30:13 följande:

Strålande, ser ut som du fattade tillslut

Nästa gång du känner det där behovet att gnälla på någon tänk efter om du inte har missuppfattat det hela då.

Misstänker att det ligger en hel del missuppfattningar bakom många av din åsikter om än det ena än det andra om inte ens hifi går fri från dina utbrott.

Nej, jag plockade ner en halmgubbe.

Halmgubbar, du menar halmgubbar bakom mina åsikter.

Backa, jag ska ha ett utbrott nu. Så.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:39:42 följande:

Nu börjar du bli osammanhängande. Är det kittet mellan gamla fördomar som börjar rämna?

Ja, akta så du inte bygger en halmgubbe.

Ja, vad som helst som får din båt att flyta.

Gnällt klart?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 22:05:05 följande:

Torka tårarna nu, lite kritik har ingen dött av. Förhoppningsvis har du lärt dig något.

Skulle inte kalla korrigeringen av en missuppfattning för kritik men visst, känns det stort för dig så kör på det.

Ja, att det faktiskt finns folk som använder begreppet "halmgubbe" utan att förstå det. Sitter faktiskt och funderar i skrivande stund på hur en situation skulle kunna se ut, där begreppet "halmgubbe" tas upp men utan att dess betydelse kommer fram överhuvudtaget. Lust att stilla min nyfikenhet? Ger jag dig kritik nu? Så många frågor.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 22:35:37 följande:

Kritiken rör väl inte dina missuppfattningar så mycket som växlarna du drar på dem. Trodde det framgick.

En omedveten halmgubbe byggd på en missuppfattning är väl inte lika allvarlig som en medveten men den har ju samma grund, att ge sig på en nidbild.

Så i framtiden kan ju det vara en indikation för dig att du förmodligen missuppfattat igen när du känner det där behovet att skapa en nidbild av den du samtalar med.

Förstår. Synd att jag inte kan bete mig så sansat som du, som bara kastar falska anklagelser omkring sig, kallar folk för fördomsfulla, framställer dem som åsiktsinkompetenta, utbrottsbenägna, fanatiska och så vidare - i en diskussion som mynnade ur ett samtal om hifi.

Eller så kallar man en missuppfattning för en missuppfattning, utan krokiga extranummer som inte passar in. Känner du dig helt seriöst påflugen och uppmålad i en nidbild - för att jag missuppfattade att du enbart ville ta del av Rataxes synpunkt på fasfrågan? Vad säger det ens om dig, om jag får fråga?

Att ha omedvetna behov som en indikator, låter ytterst effektivt det.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 23:33:33 följande:

Lugn, nu börjar du brusa upp sådär igen. Nu gör du det igen. (Eventuellt)Missuppfattar och skapar en nidbild. Var det medvetet denna gången? Så dåligt kan du knappast fatta. Indikatorn är just det där nidbildsskapandet, lycka till nästa gång.

Uppmärksamhet. Uppmärksamhet, uppmärksamhet. Uppmärksamhet. Uppmärksamhet? Uppmärksamhet.

Nöjd?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 23:50:55 följande:

Vet inte ens om jag har din uppmärksamhet  

Känns som du börjar driva iväg lite Nä, tror jag har för lite 'svärta i tystnaden'. Måste nog flytta kylskåpet en aning.

Ja, ja - alla förstår nu. Du korrigerade missuppfattningen som drev diskussionen för 8 inlägg sen. Vad som driver dig vidare säger sig självt. Frågan du bör ställa dig, dock, ligger i om jag väntade bisarrt många inlägg för att lyfta fram detta eller inte. Hmm, hmm..

Min uppmärksamhet? Nej, du har den inte längre. Och ja, jag driftar, s..a..k..t..a - våg efter våg, våg efter våg.
  • Digestive
    MrFahrenheit skrev 2015-01-24 00:16:08 följande:

Jag har läst igenom tråden lite hastigt och lustigt (bättre sent än aldrig). Hur som helst,...

Även om tråden börjar likna en vägg-lus, som kryper fram när ingen ser, så är själva huvudfrågan redan besvarad. Flera gånger om dessutom.

Tråkigt att en tråd som har haft ett sådant inflytande en gång i tiden enbart väntar på en sak...

"I think I hear it!"

Valet 2014 utgjorde ju klimax för tråden. Nu figuerar den mest som ett slags internetplank och som en arena för personliga vendettor. Tråkigt men det kommer nog fler vändor.
  • Digestive
    MrFahrenheit skrev 2015-01-24 02:09:03 följande:

Det du säger är sant. Men valet 2014 hetsade enbart upp ett fåtal personer att se en ljus framtid efteråt, därefter visade det sig att SD inte var ett så helylle-parti som de kämpat så länge med att bli likställda med.

De fokucerar numera på att ställa till med kaos i riksdagen, de misstror nuvarande gerering på egen hand ,trots att de är en extra högerhand åt fAlliansen.

Att SD är ett parti som driver med vågen (dit vinden leder dem till) är föga förvånande vid det här laget. Precis som med alla missnöjes/populist-partier så är tiden knapp, det gäller att slå till när tillfälle ges och stöta framgång när världen enbart ger ris. Att passa på att ställa till med så mycket oreda som möjligt är enbart logiskt. Dessa typer utav handlingar leder enbart till en sak...

Den visan har alla som har varit med under grundskolan, redan varit med om, men frågan är om verkligen alla har lärt sig att se mönstret, där det egentligen börjar, har lärt sig något alls?

Jo, en aning för mycket ideologisk fanatism som går ut över ren sundhet. Man kan inte som blott bensin, oavsett hur ren och raffinerad man anser sig, ge sig på motorn - för det går inte att vinna något fruktbart den vägen. Som det beskrevs i en annan tråd; det kan liknas med en brandman (läs: parti) som anser sig så viktigt för brandkåren (läs: Sveriges politik) att den brandmanen inte tillåter någon annan brandman släcka någon eld överhuvudtaget (läs: inte låter de basala nödvändigheterna för Sveriges politik att fungera överhuvudtaget).

En riksdag i kris betyder ingenting annat än ett Sverige i kris. Och det finns i stort sett bara en tanke som anser sig viktigare än hjärnan i sig - och den rotar sig i ideologisk fanatism. Något annat kan helt enkelt vänta på sin rättmässiga tur och tillfälle, utan att tanken sätter hjärna ur spel.

Sverigedemokraterna drar sig helt enkelt inte från att börja äta på sin egen kropp, så länge som det mättar deras idé.
  • Digestive

^

MrFahrenheit skrev 2015-01-24 03:57:05 följande:

När sverigedemokraterna, successivt glider ut i det blå så uppskattar jag att du fortsättningsvis slutar att citera mig ifrån andra trådar än denna...

God natt med dig...

Tar härmed patent, på precis alla beskrivningar som innehåller brandmän, eldar och som slutligen relaterar till bildlig kannibalism.

Må sängen smaka!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?