Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2015-05-09 18:17:33 följande:
    SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet. Nu kanske det är dags med kurser i svenska så man slipper formuleringar som "Jag är stolt över dem  svenska traditioner".
    Tankern svindlar. In kommer kursledaren och hälsar de församlade sverigedemokraterna med orden:

Jag är ert nya svenskläraret. Vad finns det som kruper?

(Snott från "Ormet kruper")
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-09 17:57:53 följande:
    Alliansen med SD tror jag i dem flesta frågor står längst ifrån MP politiskt.
    Språket igen.

Alliansen med SD står längst från MP.

Lår mig gissa att Alliansen är helt omedveten om att SD har hakat på demSkrattande

Placerar du förresten också de till storleken mindre skittunnorna SVP och SMR på Alliansens släp?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-09 22:41:08 följande:

Idag var jag och lyssnade på Åkessons vårtal på Långholmen och vad härligt det var att se så många Sverigevänner. Jag känner mig exalterad över framtiden då SD kommer styra in Sverige på en bättre väg.  Solig

Färre människor hatar SD för varje dag som går. Det sovande folket håller på att vakna upp ur sin djupsömn och ser vart Sverige barkar vägen. Sverigedemokraterna är Sveriges framtid.  Solig

Herregud. Det som är så fint på Långholmen.

Nåja, alltid är det väl någon som städar upp efter demGlad
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 08:31:21 följande:
    Nja fint på Långholmen vet jag inte om det är. Men det vart i alla fall trevligare när så många Sverigevänner befann sig där.

Till skillnad från EU-tiggarna så städar Sverigevänner upp efter sig.
    Visst tror jag att sverigedemokraterna  förstod att de måste lämna Långholmen i samma skick som innan bönemötet - frågan är bara om de lyckades organisera en städpatrull eller inte.

Min erfarenhet är att de flesta sverigedemokrater tar för givet att det alltid är någon annan som städar upp efter dem.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 09:20:50 följande:
    Vad baserar du dina erfarenheter av sverigedemokraters städförmåga på?

Det är SD som kommer få städa upp efter Reinfeldts och Löfvens misslyckade politik när SD intar Rosenbad.
    Jo, jag vet att du tror det - så SD intar Rosenbad efter nästa valSkrattande

För mig är det bara ett av många exempel på hur illa det är med verklighetsförankringen bland sverigedemokrater.

Var det någon som städade upp efter mötet på Långholmen?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 11:47:11 följande:
    Självklart städas det upp efter vårdagen. Hur många gånger ska jag behöva skriva att Sverigevänner städer upp efter sig till skillnad från andra grupper i samhället?

Vi får väl se vem som har den sämsta verklighetsförankringen.  Solig
    Jepp, det får vi.

Jag har nära nog noll tilltro till sverigedemokraters förmåga - så tanken på att SD tar över efter Reinfeldt och Löfven efter nästa val är inte ett dugg skrämmande.

Jag kan till och med associera till städa upp och tänka tanken vad detta skulle innebära med klanen vid makten. Rosenbad med SD - ja, det skulle bli ett annat slags bad än ett rosenbad.

Men ärligt talat. SD har en inre kärna av rena drägg i kostym och anhängare som antingen är detsamma och/eller så klena till förståndet att de inte förmår se vad som döljer sig bakom budskapet.

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 11:23:16 följande:
    Ur ett SD-perspektiv finns det väl inget annat än SD och annat "vänsterslödder" - så då räknas väl du också in där.
    Det verkar förresten som ledsagarservice har stängt så här på söndagen.

Tårtdamen uppträdde på Nytorget medan Åkessons bönemöte hölls på Långholmen.

Gerts och Rataxes har alltså gått lite vilse i geografin under spaningarna och hamnat i fel stadsdel.

Inte så lätt alla gånger, minsann.Skrattande
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 12:16:36 följande:
    Och det har inte andra partier? Ett exempel är Sveriges statsminister och vice statsminister som verkligen är klena till förståndet. 
    Det tror jag inte de är. Du får inte bortse från att det är ditt förstånd som står för den tolkningenSolig
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-05-10 12:19:28 följande:
    Det tror jag inte de är. Du får inte bortse från att det är ditt förstånd som står för den tolkningenSolig
    Fast hatet mot Löfven tror jag också bottnar i att han bliv övergiven av sin mamma, adopterades, jobbade som svetsare och sen har gått hela vägen till statsminister - helt av egen kraft.

För sverigedemokraten som även som vuxen liksom kräver att andra ska torka hen i stjärten efter uträttat behov måste ju Löfven vara rena fasan.

Fanns det inget pedagogiskt inslag på gårdagens bönemöte. Alltså att Jimmie peppade hela klanen till att skandera "Kan själv, kan själv"?

Nej, förresten. Det vore ju kontraproduktivt ur SD-perspektivSolig
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-05-10 12:32:29 följande:
    Tårtkärringen var på Långholmen förra året. Foton finns för den som orkar googla.

Inte ens du kan ha rätt varje gång...
    Det är förstås möjligt. Förresten väljer jag att tro dig på ditt ord i stället för att googla. Men jag gissar att det närmsta Åkesson kom en tårta var "årta" i vårtal.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?