Inlägg från: Höstfågel |Visa alla inlägg
  • Höstfågel

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2018-06-05 11:32:32 följande:
    Jo, det är förståeligt om man har dragit på att komma ut som SDare, men det verkar som det har blivit lite mer accepterat att rösta på och företräda ett rasistiskt parti.
    Jag läste att SD numer är det mest populära partiet bland män. Det var någon av de nyligen publicerade opinionsundersökningarna.
    Dessutom tycker ju betydligt fler att SD har den bästa migrationspolitiken jämfört med andra partier.

Så nej, jag tror inte det går att konstatera att "folk" hatar SD. Möjligen extremvänstern, men de hatar ju å andra sidan alla som inte tycker precis som de.
  • Höstfågel
    FDFMGA skrev 2018-06-10 09:46:00 följande:
    Man läser så mycket nuförtiden, inte sällan utan att ens reflektera över betydelsen av det man läser eller vem det är som påstår vad.

Jag tycker att du vinglar högst väsentligt när du definierar folk som inte röstar SD som extremvänster, faktum är att man bildligt talat skulle kunna påstå att du kört i diket, det högra, och brunfärgats av dess innehåll.

SD är det riksdagsparti vi svenskar avskyr mest, det visar alla opinionsundersökningar. Nu senast i Sifo så var SD och FI de mest avskydda av de politiska alternativ som fanns med i undersökningen.
    Vänta nu... EXAKT var definierar jag de som inte röstar på SD som extremvänster?

Så de som inte tycker som precis du är lite brunaktiga? Fascister och nazister eller kanske bara vanliga rasister? Nåt säger mig att du är vänster:).

Även om du inte länkade in den påstådda undersökningen torde inte ditt antagande om SD som det mest avskydda partiet vara helt fel. Samtidigt är SD det parti som av har den mest trovärdiga migrationspolitiken enligt Nouvus 5 maj. (www.expressen.se/nyheter/val-2018/integration--invandring/stort-fortroende-for-sd-i-fragor-om-integration/)

En polarisering alltså. 
  • Höstfågel
    FDFMGA skrev 2018-06-10 09:46:00 följande:
    Man läser så mycket nuförtiden, inte sällan utan att ens reflektera över betydelsen av det man läser eller vem det är som påstår vad.

Jag tycker att du vinglar högst väsentligt när du definierar folk som inte röstar SD som extremvänster, faktum är att man bildligt talat skulle kunna påstå att du kört i diket, det högra, och brunfärgats av dess innehåll.

SD är det riksdagsparti vi svenskar avskyr mest, det visar alla opinionsundersökningar. Nu senast i Sifo så var SD och FI de mest avskydda av de politiska alternativ som fanns med i undersökningen.
    Förresten hittade jag inte den SIFO du hänvisar till, det hade ju varit intressant över tid att se hur utvecklingen som "paria parti" sett ut över tid för SD.

Expo publicerade en SOM-undersökning (som ju brukar vara tillförlitliga) från 2006 där ditt påstående om FI och SD som mest avskydda partier får stöd.
    expo.se/2006/06/sd-landets-mest-impopul%C3%A4ra-parti

Fast det är ju en 12 år gammal undersökning.

Det sannolika är ju att SD sedan dess blivit normaliserade av de som brukar kallas vanligt folk. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?