Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2018-06-10 09:46:00 följande:
    ....

SD är det riksdagsparti vi svenskar avskyr mest, det visar alla opinionsundersökningar. Nu senast i Sifo så var SD och FI de mest avskydda av de politiska alternativ som fanns med i undersökningen.
    Jag har länge misstänkt att svaret på frågan: Varför hatar folk SD?
    som ställs i TS  egentligen är.

Varför inte! Solig
    det verkar dessutom finnas statistiskt underlag för svaret  
  • Padirac
    KillBill skrev 2018-06-10 11:00:33 följande:

Håller med till fullo.

En sak som bekymrar mig är att det verkar som att media har slutat reflektera över SDs utspel och att media har slutat ställa de kritiska frågorna.

Jimmie Åkesson sa för ett tag sedan att Sverige ska upphöra att pröva asylansökningar från människor som saknar identitetshandlingar. Om Sverige skulle inför dessa regler skulle vi bli tvungna att (som ett av få länder i världen lämna FN:s flyktingkonvention). Sverige skulle om SDs förslag blev verklighet hamna i Internationella rättsinstanser och riskera riskerar att bli föremål för FN-sanktioner. Varför har inte media ställt Åkesson mot väggen för detta förslag?

Jimmie Åkesson har också under våren uttalat att Migrationsverket ska bli ett "återvandringsverk" och invandrare som bor i Sverige ska återvända till länder "där de bör bo".  Jag kan inte se att media har ställt särskilt mycket frågor kring detta uttalande. Vad menar Jimmie Åkesson med sitt uttalande? Att flyktingar som inte blir beviljade uppehållstillstånd ska återvända är alla överens om så det här måste handla om något annat. Är det finnar, flyktingar från forna jugoslaven, iranier, irakier, syrianer, eritreaner som ska återvända till länder "där de bör bo" eller om det är andra typer av flyktingar? På vilket sätt ska Migrationsverket bli ett återvandringsverk (Migrationsverket stödjer redan idag flyktingar som vill återvända till ett antal hemländer)? Jag tycket att det är mycket märkligt att inte media försöker gå till botten med vad Åkesson menar med detta förslag.

Jag håller med och har senaste tiden reflekterat över att media svängt helt och slutat ställa kritiska frågor till SD om deras politiska förslag. 

SD är inte ett parti som alla andra.
  • Padirac
    Nazor skrev 2018-06-10 11:29:46 följande:
    Att folk röstar på SD tror jag beror på att folk är missnöjda med den invandringspolitik de andra partierna kör om dom skulle komma med ett alternativ istället för att stoppa huvudet i sanden så skulle SD:s väljare minska.
    Redan hösten 2015 stängde regeringen S+MP gränsen och det rapporterades som att de i allt väsentligt genomfört SDs politik.

SD har sedan flyttat sina gränser långt vidare i debatten - nu pratar de om återvandring för de som långt tidigare fått PUT.

Propagandan från SD-svansen gör gällande att regeringen och de andra partierna inte gjort någonting - det verkar som att du gått på den lögnen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?