Inlägg från: goodasgold |Visa alla inlägg
  • goodasgold

Varför hatar folk SD?

De flesta SDare kanske inte är rasister men har en empatistörd inställning mot sina medmänniskor.
    När miljoner folk är på flykt från besinningslöst mördande så väljer SD parollen "hjälp folk på plats", hur då?, läget är akut nu.

• goodasgold
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-19 18:54:09 följande:
    Att du inte förstår detta beror på att du sannolikt besitter en politisk tillhörighet som kanske inte kännetecknas av intelligens i första hand, utan väldigt yviga känslor utan kontakt med det mänskliga förnuftet.

Begreppet "på plats" har jag märkt att väldigt många känslostinna miljöpartister och kommunister har svårt att rationellt ta till sig, dom yviga känslorna tar ofta över och den vänstertroende "känner" ofta att SD vill skicka mörkhyade barn exakt på den plats där bomber faller - "på plats" liksom.

Att förklara det här pedagogiskt nog för en vänstertroende sektmedlem tar tid, väldigt lång tid och det är något av en bristvara här hos mig.

Men på plats innebär kortfattat att hjälpen sker i krishärdarnas närliggande länder i helt trygga tältläger, eller ja, i många fall helt nya städer med skolor, sjukvård och näringsrik mat.

Detta förutsatt att UNHCR får tillräckligt med resurser för att bedriva den här extremt viktiga verksamheten som räddar miljoner och åter igen miljoner liv.

Av någon outgrundlig anledning vill den vänstertroende sektmedlemmen att dessa resurser ska begränsas på ett sätt som skapar ett ohyggligt lidande för de enskilda som tvingats fly från sitt hemland.

Jag tror det handlar om okunskap främst, en okunskap som dessvärre blir större då dom starka känslorna tar vid. Ibland blir den vänstertroendes känslor så starka att dom river ner en valaffisch. Vid några tillfällen blir den besinningslösa ilskan så okontrollerbar att den vänstertroende vänder ryggen mot Jimmie Åkesson.

Oss emellan "goodasgold" Det är ju inte riktigt humanitet och räddar inga liv. kunskap är makt.

Lägg ner din besserwisser-attityd pojkvasker.

Dina försök att leka översittare är patetiska. Är du en typisk SDare så är du en lågutbildad ig-befriad nonsensfigur.

Sen när du växer upp märker du att världen är lite mer komplicerad, finns inga enkla sanningar.

Men du verkar tillhöra sekten SD där pastor Jimmy predikar sanning, golvläggaren Jimmy har uppenbarats med sanningen och vill nu i bästa maranatastil delge sin uppenbarelse till folket.

Finns något som heter medmänsklighet, googla. Handlar inte om "starka känslor" som du försöker få det till, ej heller om orationellt tänkande utan helt enkelt om medmänsklighet.
    Fundera på ombytta roller, du befinner dej i ett land där dina närmaste har dödats, bomber exploderar ständigt i närheten och du fruktar för ditt.
    Detta är inga, som du lite föraktfullt kallar känsloargument, utan fakta.
    F.ö. vad är felet med känsloargument? Pastor Jimmy vädjar ju ständigt om detsamma.

• goodasgold
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 11:25:09 följande:
    Jag undrar varför ovanstående tydligen är ett giltigt argument när "tänk om det var du själv/din mamma/din syster/din dotter som gruppvåldtagits av fem invandrare" med rätta inte är det.
    Är väl ett bra argument, högst relevant.
    Lätt här i fredliga Norden att raljera när man sitter bakom datorn.
    Ifall jag var kristen syrier och mina närmaste blev slaktade så nog fan blev jag upprörd.
    Hela mellanösterpolitiken är så sjuk. Judarna "det utvalda folket" ligger bakom USA:s politik i mellanöstern.
    USA gick militärt i Irak på helt fabricerade grunder, kärnvapen, kemiska vapen, inget av detta stämde. Istället ser vi idag ett sönderslaget land med några hundratusen döda.
    Israel är en förbrytarstat och högsta ledningen måste ställas inför skranket.
    Lär inte ske då vi har alldeles för många judekuksugare inom politiken.
    Nu har svensken möjlighet att säga ifrån i valet, kommer inte att ske då svensken är en pantad idiot där närmaste känselnerven är plånboken.

• goodasgold
    Rataxes skrev 2014-08-21 14:11:18 följande:
    Ber vänligt men bestämt analkisten att hålla reda på vilka som är sverigedemokrater. Kanske hen betraktar alla med avvikande åsikter som sverigedemokrater? Ärligast om hen skriver det rent ut isåfall.

Själv tillhör jag inte detta parti och kommer aldrig att göra det heller. Kanske kan herr/fru/fröken analkist lägga detta på minnet en gång för alla?
    Vad är analkist? Är det nån ny pervers böjelse?

• goodasgold
    Digestive skrev 2014-08-21 15:59:29 följande:
    Rätt typiskt ett oförstånd att göra sig lustig över anarkism, utan att ens ta reda på hur anarkism uttrycker sig hos just den tilltalade.
    Blev inte klok av det svaret. Någon som kan utveckla?
  • goodasgold
    Digestive skrev 2014-08-21 21:28:28 följande:
    Det finns tiotals anarkistiska manifest och än fler undervarianter samt helt fristående anarkismer i tusentals när man sedan kommer ner på individnivå. Det gör det hela lustigt, när då folk skapar sig en bild av en anarkist utan vidare information om just anarkisten i fråga. Fördomar och folket med dem är helt enkelt lustiga med sin obildning..

Aja, hoppades på lite insiderraljerande (antog att du var en påläst anarkist och förstod) men det träffade tydligen fel.
    Är rätt påläst men analkismen gick mej förbi.
    Men tack för svaret, jag blev genast klokare.
  • goodasgold
    Jeaninne skrev 2014-08-22 10:55:52 följande:
    Nej, egentligen inte - det tycker inte jag heller... Men just i detta fall sammanfaller den grupp vi inte vill ha i våra parlament med en religion, och i deras hemländer ÄR politik = religion. Så frågan är hur man annars ska utesluta dem..?

Jag säger förstås som vanligt, att det allra bästa vore om det tog mycket längre tid att få medborgarskap här, och att det inte ska vara någon rättighet att få det överhuvudtaget under sin livstid här. Om man inte blivit "svensk" med allt vad det innebär. På så sätt kan man även hindra dem i parlamenten, eftersom man måste vara svensk medborgare för att få sitta där.
    Håller med om att det är för lätt att få medborgarskap.
    Först, fem år innan man ens kan ansöka om medborgarskap. Begår man brott under tiden foten direkt.
    Efter ytterligare 5 år, en prövotid, sammanlagt 10 år, kan man ansöka om medborgarskap, där kollas brottsregistret och alla brottslingar får enkelbiljett direkt.
    Fattar inte varför det daltas med undermåligt människomaterial.
    .

• goodasgold
    JTA skrev 2014-08-22 18:17:53 följande:
    Kalle dussin, var inte han också en sådan där makthavare som gjorde sitt allra bästa för att förstöra Sverige?

Såg till att förlora hur stor del av riket? 
    Kalle dussin drog hit en massa turkar som gudskelov är assimilerade.
    Om du ser en konstig mörkhårig svensk så är hen troligen "kalabaliken i bender turk".
    Men inget ont som har gott med sej, Kalle välsignade det svenska köket med kåldolmar, min absoluta fafforätt. Längtar redan.

• goodasgold
    Bejje skrev 2014-08-22 20:23:01 följande:
    Håller helt med. Om man inte bemödar sig med att lära sig ens det mest grundläggande - det svenska språket, då förtjänar man inte att rösta heller. Åtminstone borde inte valsedlar översättas utan att man får ta sina kunskaper i det svenska språket som man helt klart borde ha lärt sig om man får rösta och sedan rösta.
    Hela vår s.k. demokrati bygger på att 80% av befolkningen är fårskallar.
    Etablisemagnet  bygger samhället på en räddhågsen väljarkår, på korkade människor som alltid väljer det säkra.
    Detta vet politikerna i trygg vetskap att inget radikalt kommer att hända så länge vi har "demokrati".
    Hela det politiska systemet har gått i baklås.
    Jag som gammal vänsterpartist ser inte V som något alternativ längre. Måste söka mej längre åt vänster.
  • goodasgold
    Jeaninne skrev 2014-08-23 16:55:03 följande:
    Det där kan man diskutera hur länge som helst. Men jag tycker i alla fall att det var bra att Alliansen satte en bortre parantes för både A-kassan och sjukkassan. Generellt tycker jag att existensminimum i stället borde vara högre än idag, och att detta då ska gälla ALLA. Även t.ex. dom som föds med så allvarliga missbildningar eller begåvningshandikapp att de aldrig har en chans att arbeta upp någon SGI. De har det väldigt fattigt idag, om inte föräldrarna försäkrat dem (vilket i sin tur inte alla föräldrar har råd med).

Likaså med föräldrapenningen för den delen. Det lägsta beloppet är idag så lågt att det inte finns en chans att leva på det - det täcker inte ens hyran för en 1:a i allmännyttan. Till detta kommer barnbidraget som är drygt 1000 kr, och underhållsstöd om mamman inte bor med pappan. Men det blir fortfarande inte mer än c:a 6-6500 kr i månaden netto sammanlagt. I ljuset av det så tycker jag att det är galet att taket ska vara så högt som 33 000 (alltså att man får ut 90 procent av det). Om det inte till och med är ännu högre nu..? Och speciellt om man håller på och trixar, när man skaffar flera barn, så att man kan ha kvar den SGI:n fast det var många år sedan man hade den lönen... 
    Varför pratar du om missbildade barn ständigt?
    Vet inget om bidrag, föräldarpenning, sjukpenning, barnbidrag, och allt vad de heter. Har aldrig själv fått eller ansökt om bidrag.
    Unnar alla en dräglig tillvaro men blir ibland förvirrad om snacket i bidragsdjungeln.

• goodasgold

Spelmissbruk är en allvarlig sjukdom sa Löfven igår.
    Därmed är sjukdomen observerad och nu krävs närmare diagnostisering.
    Trodde först när Jimmy såg trött ut att han hade tight schema men nu kom förklaringen; han sitter natten igenom och drar enarmade. Om han ändå hade spelat skicklighetsspel men tydligen har hans hjärna gått i baklås.
    Ja ja, hoppas SD rasar ett antal %.

• goodasgold
    Gert skrev 2014-09-13 11:05:22 följande:
    Sa verkligen Löfven det?

Jag hoppas Löfven vet att aggressionsproblem är en psykisk sjukdom.
    Han sa det. Reagerade lite själv, missbruksproblematik brukar vara ett känsligt område där det tassas om och kring och alla tycker synd om. Men inga tveksamheter från Löfven "spelmissbruk är en allvarlig sjukdom".
    Jimmy kan kanske få ersättning för yrkesskada?

• goodasgold

Tror inte folk "hatar" SD. Men de ses som lågbegåvade, trasproletariatetet i sin esse.

• goodasgold
    FDFMGA skrev 2014-09-14 19:32:39 följande:
    Jag skulle tro att hon testat hasch i sin ungdom som många andra.

För en sverigedemokrat kan det förstås te sig som att hon är narkotikamissbrukare - men jag tror att det är rätt svårt att doktorera vid Stockholms universitet om man har bränt upp sina hjärnceller.

Tja, som jag minns var det iallafall Stockholms universitet - inte Södertörns högskolaSkrattande

Jämför gärna med Jimmie Åkesson som misslyckades med sina universitetsstudier - av vilka skäl kan man ju undraSkrattande
    Jimmy misslyckades eftersom han är en korkskalle.
    Synd att jag inte var på plats när huliganerna stormade, har nämligen råsnabba nävar och folk börjar somna när jag flexar med musklerna.
  • goodasgold

Om tio minuter kommer första prognosen..

• goodasgold
    Digestive skrev 2014-09-14 20:17:35 följande:
    Du får dock hålla tummarna för att det inte blir en majoritetsregering av något slag. I ett sådant läge så skulle Sverigedemokraterna bara vara ett namn i Sveriges politik.
    Finns risk/chans att Fi kommer in i riksdagen.
    Inte mej emot, låt nya vindar blåsa.

• goodasgold

SD blir tredje största parti.
    Alltså är största delen svenskar stora fittor och helt värdelösa människor. Sug kuk.

• goodasgold

Jag uppfattar också ordet "batikhäxa" som nedsättande. Används ju endast av högerfolk mot kvinnor som är självständiga och med åsikter. Dessa högertomtar är rädda för så mycket är det inte självständiga kvinnor så är det invandrare eller bögar lebbar, alltid något som hotar deras stereotypa världsbild.
    Jagsvaga människor med dåligt självförtroende helt enkelt.

"Batikhäxa" är endast ett ord och inget begrepp, därför är varje försök till definition omöjlig. Enda möjliga är en deskriptiv beskrivning men en sådan är alltid högst subjektiv.

• goodasgold

Samhället befinner sej i ständig dynamik. Finns alltid de krafter som vill bevara och de i motsats som vill förändra.
    De gamla vädjar till det formella, lagar, regler, när de är hotade. De ser personer som Snowden som hot mot rådande ordning och tar den konsoliderande makten till hjälp för att tysta ner..
    Det här är en ständigt pågående process i historien och vi får vara tacksamma åt personer som på sitt sätt bidrar att föra samhället vidare.
    Slavmotståndarna på sin tid var omsatt till nuvarande SD-språkbruk vänsterextremister, men ibland måste man gå emot strömmen.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?