Inlägg från: Ojsan |Visa alla inlägg
  • Ojsan

Varför hatar folk SD?

Jag hatar inte någon, det är snarare att jag inte håller med deras iställning.

• Ojsan
    Errol Flynn skrev 2014-01-09 13:51:30 följande:
    Eller att föräldrarna reser frivilligt då de faktiskt fått avslag. Det är föräldrarna som utsätter sina barn för trauma.
    Ja det är ju ofta beklagligt att de får avslag, men det finns regler och rutiner att följa. Det gör det bara värre för dem själva att dra ut på processen tills det sker med dramatiskt tvång.
  • Ojsan
    Antje skrev 2014-01-09 15:45:05 följande:
    Ja jag pratar om den mest ansvarslösa, folkhatande och ondaste statsminister vi någonsin haft i svea rike - John Fredrik Reinfeldt

• Ojsan

Jag hatar inte SD, jag hååler helt enkelt inte med deras åsiketer, det är ju inte samma som att hata.

• Ojsan
    FDFMGA skrev 2014-09-12 22:08:56 följande:
    Nej, det vet jag inte. Jag skulle gissa att han spelat på ett flertal spelsajter.

Hursomhelst. Vore du partiledare för SD skulle du välja en spelsajt som ägs av Bonniers eller en lite mer anonym historia om du vill spela på nätet för stora summor?

Skulle du rentav kanske be en mer anonym vän att agera spelbulvan. Vad jag vill säga är att det är en sak att spela om höga summor en annan att inte kunna analysera det mediapolitiska läget i Sverige.

Hur man än ser på Åkessons spelande så visar han en häpnadsväckande brist på omdöme.

Jag måste faktiskt påstå att jag blev överraskad - så korkad trodde jag inte Åkesson var.

Jag undrar vem som kommer att efterträda honom?
    det är inte heller första gången som han visar brist på omdöme
  • Ojsan
    FDFMGA skrev 2014-09-12 22:16:30 följande:
    Men kanske den sistaGlad
    ja vi får hoppas på det, men jag är skeptisk
  • Ojsan

Det jag reagerar på när det gäller SD är deras syn på just muslimer, det finns ca 1,5 miljarder muslimer i världen och det är endast en minimal del av dem som är fanatiska och hotfulla. De muslimer jag känner är mycket vänliga och respektabla människor.

Att det finns hög arbetslöshet i Sverige ska inte belasta flyktingarna, arbetslöshet förekommer även i de orter som inte har så många flyktingar, det är snarare en politisk fråga hur nya jobb ska kunna skapas. Med hjälp från andra kulturer, deras erfarenheter och kunskap kan Sverige berikas både med kultur, teknik och i långa loppet även arbete. Men det är lätt att vilja leta en syndabock till arbetslöshet och då verkar det lättast att angripa flyktingpolitiken.

Vill man absolut ha ett jobb är ett bra tips att utbilda sig, det finns inte många arbetslösa doktorer, psykologer, sjuksköterskor eller andra kategorier med högskoleutbildning.

• Ojsan
    Gert skrev 2014-09-13 11:05:22 följande:

Sa verkligen Löfven det?

Jag hoppas Löfven vet att aggressionsproblem är en psykisk sjukdom.

Vad har aggressionsproblem att göra med ett konstanterande av fakta?
  • Ojsan
    Gert skrev 2014-09-13 11:54:50 följande:
    När Stefan Löfven knuffar bort politiska motståndare som han gjorde mot Annie Nööf tyder det på att han har aggressionsproblem.
    Annie Nöff? ;) skämt å sido,  det är väldigt långsökt att ställa en diagnos pga det.
  • Ojsan
    Gert skrev 2014-09-13 12:35:10 följande:
    Jimmie Åkesson kan erkänna till skillnad från Stefan Löfven som bara slår ifrån sig.
    Han har inte slagit någon, inte vad vi vet iallafall. Att sätta en diagnos pga han föser bort en arm är inte särskilt relevant.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?