Inlägg från: hezekiel |Visa alla inlägg
  • hezekiel

Varför hatar folk SD?

HEJ!

Tror att dom flesta inte har läst igenom vad SD "står för" utan har lyssnat till vad deras konkurrenter har sagt om dom.

(ungefär som att lyssna till vad en advokat säger och helt bortse från vad åklagarsidan har att säga)

Ps Tydligen har Dalai Lama ungefär samma åsikter som SD och han kan man inte hata;).

http://www.ansa.it/english/news/general_news/2014/06/12/dalai-lama-says-help-refugees-with-peace_1d34387a-150a-47db-8a75-a2ae389705d5.html

• hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-24 20:13:46 följande:
    Mmm, precis.

Faktakollen duckar de med en smidighet som annars inte återfinns i SD-ares menten. För oavsett vad Alliansen, med SDs goda minne, gör så är det märkligt nog alltid vänsterns och invandrarnas fel. Märkligt.
    Tjenis!
    Det är Herr Reinfeldt som säger att SD "tycker att det är invandrarnas fel",Herr Åkesson brukar säga att det är "politikernas fel"

Tycker det går under sunt förnuft att ta in så många som man kan ta hand om!
    Vad tycker du om övriga värdens flyktingpolitik?
    Vilka länder tycker du är mest rasistiska?

Med vänlig hälsning

• hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-25 23:27:56 följande:
    Jaha, så när Åkesson i partiledardebatten lät som en repig skiva med sitt "oansvariga flyktingmottagande", så menade han med "flykting" egentligen "politiker"? Varför sade han inte det då?
    Hur kan du få det till att oansvarigt flyktingmottagande är invandraens fel?
  • hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-25 23:26:50 följande:
    Jodå, det går alldeles utmärkt att vara emot Dalai Lama och hans budskap också. Varit det länge.

Och du har fel, de flesta av oss som är emot SD är det just FÖR ATT vi läst vad de skriver, hört vad de säger och sett vad de gör.
    Har en helt annan erfarenhet av gemene SD-kritiker.

Personligen har jag väldigt svårt att lyssna på några partiledare,men för att få mer information är jag så illa tvungen.

Det är inte så att du umgås i en sluten krets där dom flesta tänker "rätt" och inte aktiverar sin egen hjärna.(menar inget illa, bara inte så bra på att formulera mig)

Om du fick möjligheten att ändra en sakfråga i SDs program,vilken hade du då valt?
    Är nyfiken därför att jag själv har invandrarbakrund men förstår inte riktigt varför det har blivit så populärt att ogilla SD.
    mvh

• hezekiel
    realist14 skrev 2014-07-26 09:07:10 följande:
    Så alla begriper logiken.

Om jag som svensk gör saker jag inte borde göra, jag kanske känner mig lite frustrerad och vill slå sönder andras egendom tex.

Är detta politikernas fel då??????
    Om en person är kapabel att inse vad som är rätt och fel så tycker jag att ansvaret ligger på individen oavsett nationalitet.
    Men visst om politikerna delar ut morötter till dom som beter sig som svin så tycker jag även att dom bär ett visst ansvar.
    Med vänlig hälsning
  • hezekiel
    FDFMGA skrev 2014-07-25 11:29:27 följande:
    En mycket god sammanfattning av SD:s syn på hotet mot Sverige.

Tror man på den ska man naturligtvis rösta på och arbeta för SD eller Svenskarnas Parti - och gör man det inte - så är det viktigt att komma ihåg vad som är SD-sektens egentliga drivkraft.

Tja, sen finns det ju lite hat mot romer, kvinnor etcetera, etcetera.

Tja, är man humanist så kan det vara på sin plats att  markera mot SD, Sveriges variant på Boko Haram och IS.

För att travestera sektledarens tal i Almedalen - Endast Sverige svenska toksekter harSkrattande
    På vilka punkter tycker du att Boko haram och IS har nåt gemensamt med SD?
    Är det integrationen?
    Skulle även vilja ha lite info om SDs hat mot kvinnor då jag har svårt att se den själv.
    Ge mig några bra svar så kanske du kan rädda mig från att gå med i SD-sekten,för som det ser ut nu hamnar förmodligen min röst där.

Med vänlig hälsning
  • hezekiel
    FDFMGA skrev 2014-07-26 13:02:31 följande:
    Gone fishing, skulle det strax kunna stå i min sidfot.

Testa gärna att läsa diskussionen på jämställdhetsforumet med avseende på olika SD-signaturers kvinnosyn. Det förutsätter i och för sig att du känner till de vanligaste SD-aktivisterna på FL och att du inte invänder mot mitt påstående att man kan få en uppfattning om vad som dras till SD genom att studera nätets sverigedemokrater - att det liksom blir till en om möjligt mer rättvisande bild en den man får om man bara lyssnar till den politiskt korrekta Åkesson.

Likheterna är större än skillnaderna. Integration är också en bra utgångspunkt - där det är assimilation som gäller, det vill säga att man fullständigt blir en del av ett gemensamt tankemönster.

Jag återkommer gärna i frågan lite senare. Hur ser du själv på SD:s kvinnosyn, syn på integration/assimilering, svenskhet med mera?

Ber om ursäkt för mitt fragmentariska inlägg, men ibland är sjön mer lockande än politiken.
    Har inga större invändningar på SDs kvinnosyn(partiet inte random knäppgök).
    Det ända jag hittar som skulle ha en inverkan på kvinnorna är sänkningen från 18 till 12v för fri abort.
    Men tror att det är lika traumatiskt beslut för kvinnan oavsett om hon tar beslutet v18 eller v12.
    Hittade även en motion om sambeskattning men den var frivillig och berörde par i äktenskap.Även pensionen skulle utbetalas lika.
    Föräldraförsäkringen verkar också frivillig
    Kvotering är jag också emot liksom SD.

Även på assimilation/integrering håller jag med SD
    Jag har fått intrycket att SD vill ta hand Sveriges befolkning oavsett tidigare nationalitet.
    Kan förstå om jag upplevs som självisk eftersom jag fick komma hit och jag vill begränsa den rättigheten för övriga.
    Har själv blivit assimilerad in i det svenska samhället och det är inget jag lider över.
    Tycker att kommer man till ett annat land så är det ens eget ansvar att anpassa sig,personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt när man läser om "infödingar" som råkar illa ut för att det kommer hit folk med kulturella skillnader(tex handskakning mellan könen)
    TRor jag avslutar där finns mer att tillägga men ser att det börjar bli lite väl långt.
    .
    Hemspråksundervisningen tycker jag att SD ska låta bli,tycker även att barn med svenska som modersmål ska kunna ha möjligheten att läsa valfritt språk
    (lite off topic men va för mycket ros;)
    Om du tyckte att ditt inlägg va "fragmentariskt"kommer du få mardrömmar om mittSkrattande.
    ps tack för att du berikade mitt ordförråd
  • hezekiel
    Kunigunda skrev 2014-08-07 18:37:05 följande:
    Jag pratade om de högutbildade psykologer, kuratorer och lärare som träffar och samtalar med asylsökande inom utbildningens ram utifrån utarbetad metod och sedan återrapporterar inom yrkets ram till rektor, rimligen ger ett bredare, sannare underlag än det lösa skvaller som dåliga anställda (för det är man om man far med illasint skvaller om brukare) sprider till obehöriga.

Om det vidare är klassförakt att anse att högutbildade med yrkesexamen är mer kvalificerade att utreda någons behov och bakgrund än någon helt utan adekvat utbildning och uppdrag, så må jag anklagas för detta. Det förklarar kanske varför kriminella är överrepresenterade bland SD:s folkvalda.
    Hej Kunigunda!
    Undrar om du vet nån bra sida där man kan få lite information om lagförda politiker inom sverigedemokraterna.
    Har hittat en sida om dom övriga partierna i Sveriges riksdag.
    https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/edit?pli=1
    Dock saknas sverigedemokraterna på den här listan,så därför hade jag varit tacksam om du kunde berätta vad du hittade att SD är mer straffade än dom övriga partierna.
    Med vänlig hälsning Hezekiel
  • hezekiel

Lovar att inte ropa "pk media eller nåt annat otrevligt"Oskyldig.
    Men eftersom du inte vill göra jobbet åt migSkrattandefår jag väl göra manuella sökningar på lexbase
    Då jag troligen kommer att rösta på SD i kommande val hade det varit intressant att se om personerna på valbara platser är kriminellt belastade.
    Hade blivit fruktansvärt besviken på mig själv om jag hade röstat på en person som hade begått ett "feghetsbrott".
    .
    Med vänlig hälsning Hezekiel

• hezekiel
    nihka skrev 2014-08-12 21:37:08 följande:

Lär dig att hålla isär flyktingmottagning och invandring. Människor från Syrien invandrar inte hit de FLYR från krig - krig där människor dör. Vi hjälper dessa människor för att de behöver hjälp inte för de utgör en intäkt även om många av dem kommer att bli en tillgång för vårt samhälle.

Dom flyr rätt så långt bort från kriget.
    Från Syrien till Turkiet-Grekland-Albanien-Serbien-Bosnien-Kroatien-Slovenien-Österike-Tyskland-Danmark-Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?