FDFMGA skrev 2014-07-26 13:02:31 följande:
Gone fishing, skulle det strax kunna stå i min sidfot.
Testa gärna att läsa diskussionen på jämställdhetsforumet med avseende på olika SD-signaturers kvinnosyn. Det förutsätter i och för sig att du känner till de vanligaste SD-aktivisterna på FL och att du inte invänder mot mitt påstående att man kan få en uppfattning om vad som dras till SD genom att studera nätets sverigedemokrater - att det liksom blir till en om möjligt mer rättvisande bild en den man får om man bara lyssnar till den politiskt korrekta Åkesson.
Likheterna är större än skillnaderna. Integration är också en bra utgångspunkt - där det är assimilation som gäller, det vill säga att man fullständigt blir en del av ett gemensamt tankemönster.
Jag återkommer gärna i frågan lite senare. Hur ser du själv på SD:s kvinnosyn, syn på integration/assimilering, svenskhet med mera?
Ber om ursäkt för mitt fragmentariska inlägg, men ibland är sjön mer lockande än politiken.
Har inga större invändningar på SDs kvinnosyn(partiet inte random knäppgök).
Det ända jag hittar som skulle ha en inverkan på kvinnorna är sänkningen från 18 till 12v för fri abort.
Men tror att det är lika traumatiskt beslut för kvinnan oavsett om hon tar beslutet v18 eller v12.
Hittade även en motion om sambeskattning men den var frivillig och berörde par i äktenskap.Även pensionen skulle utbetalas lika.
Föräldraförsäkringen verkar också frivillig
Kvotering är jag också emot liksom SD.
Även på assimilation/integrering håller jag med SD
Jag har fått intrycket att SD vill ta hand Sveriges befolkning oavsett tidigare nationalitet.
Kan förstå om jag upplevs som självisk eftersom jag fick komma hit och jag vill begränsa den rättigheten för övriga.
Har själv blivit assimilerad in i det svenska samhället och det är inget jag lider över.
Tycker att kommer man till ett annat land så är det ens eget ansvar att anpassa sig,personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt när man läser om "infödingar" som råkar illa ut för att det kommer hit folk med kulturella skillnader(tex handskakning mellan könen)
TRor jag avslutar där finns mer att tillägga men ser att det börjar bli lite väl långt.
.
Hemspråksundervisningen tycker jag att SD ska låta bli,tycker även att barn med svenska som modersmål ska kunna ha möjligheten att läsa valfritt språk
(lite off topic men va för mycket ros;)
Om du tyckte att ditt inlägg va "fragmentariskt"kommer du få mardrömmar om mitt

.
ps tack för att du berikade mitt ordförråd