Inlägg från: pidda |Visa alla inlägg
  • pidda

Varför hatar folk SD?

stoner skrev 2014-01-03 14:18:11 följande:
    Det finns massor av utlandsfödda som försörjer sig här som både kvalificerad och okvalificerad arbetskraft.
    Men vi tappade lite det jag var ute efter, jag skrev inte att dom nödvändigtvis måste försörja sig här.

Problemet är att VÅR livsstil gör männsikor i tredje världen fattigare. Detta, era älskade gränser och konflikter om mark och naturtillgångar leder till krig och misär. Om vi i västvärlden, steg för steg ändrade vår livsstil, konsumtion och vidriga girighet så skulle inte SD behövas.
    Det VI som skall anpassa oss till människor i tredje världen? Hur går det ihop med att Sverige försörjer halva Afrika sedan 70-talet genom 38 miljarder kr årligen i bistånd? Lägg sedan till nåra ytterliga hundra miljarder från övriga västvärlden.

Du har f.ö inga argument mot det inlägg du svarar på, du borde lägga ner.
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 14:56:03 följande:
    Jag tror tvärtom att vi lockar väljare med våra inlägg, för väljarna är också jävligt trötta på utarmningen av vårt land nu. Att barnen får det sämre på alla sätt än vad vi hade som barn (i skolan t.ex.).
    Vi är trötta på att våra skattepengar "försvinner", att vi trots en av världens högsta skatter konstant få sämre sjukvård, skola, äldrevård och pensioner.

Jämförelse av pension uttryckt som procent av lönen efter skatt för Sverige, Danmark, och genomsnitt för OECD:
    Danmark: 67.4 %
    OECD: 56.8 %
    Sverige: 48.2 %

-----
    Beräknat för man, ogift, 30 år, genomsnittslön, heltid, netto, som arbetar oavbrutet till pensionsåldern. 3,5 % avkastning. 2,5 % inflation.

http://www.oecd.org/els/public-pensions/pensionsataglancepensioncalculator.htm
  • pidda
    stoner skrev 2014-01-03 15:06:36 följande:
    Orkar inte ens kommentera ditt genomkorkade räkneexempel, men JA vi skall anpassa oss. För att få en bättre värld.
    Att du är en "stoner" är uppenbart för oss alla men att kalla en sifferuppgift för ett "räkneexempel" är nog att ta i. Tror inte man kan begära mer av en som stoltserar med att missbruk av cannabis.
  • pidda
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:20:24 följande:

Jag efterfrågar ofta forskning och statistik som grund för era påståenden men hittills har ni bara länkat till wp-sidor, friatider.se samt kvällsblaskor. Inte mycket forskning där inte, mer propaganda.
    Du lider av selektiv blindhet, vad kallar du OECD, SCB, BRÅ, Migrationsverket? Fast jag kan inte klandra dig för mycket, du är ju en produkt av den svenska journalistkårens självvalda massmediacensur vad gäller invandringspolitikens gigantiska misslyckande och Alliansens tankesmedjors propaganda samt propagandaminister Ullenhags påfund.
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:19:57 följande:
    Röker han cannabis också..?! Spöke Död Kräks

Alltså vad är det MED PK-folket på det här stället..?
    Det hör liksom till "livsstilen" som vänster, miljöpartist, cannabis, arbetslös, socialbidrag, dagdrivare, globalist, anti-svensk, anti-rasist osv osv.
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:33:31 följande:
    Jo, det gör ju det. Det som är mest ironiskt, är att det är de som skriker mest om att vi ska dela med oss av våra skattepengar - som betalar in minst skatt själva... Det är ju lätt att vara generös med andras pengar!
    Precis, vad som är ännu mer ironiskt är att de starkaste krafterna bakom att vi nu har 1,5 miljoner utrikes födda människor i Sverige är storkapitalet, Moderaterna, Fredrik Reinfeldt m.fl. som vill krossa det "svenska trygghetssamhället". Man vill ha lönedumpning, avreglera anställningstrygghet, öka lönespridning, sänka arbetslöshetsersättning osv. Om detta kan man tycka vad man vill men det rimmar illa med att vara "vänster".
  • pidda
    stoner skrev 2014-01-03 15:37:53 följande:
    ...och det fortsätter Skrattande

Hoppas det känns gött att småhata lite såhär på eftermiddagskvisten. Det förtjänar du.
    Tyvärr motsvarar din definition av hat det som används av svensk massmedia:
    "argument som används av meningsmotståndare".

Bra försök dock att ikläda sig offerrollen för att vinna ett förlorande argument. I verkligheten delas dock inga poäng ut till förlorare.
  • pidda
    jeanette02 skrev 2014-01-03 15:38:54 följande:
    Nej jag bodde i en ganska rik kommun och fint moderat område.  Vet inte om det är White Trash?

Att använda könsord är nog ganska svenskt. Däremot att dra in släktingar på ett förnedrande vis och liknande i tjafs folk emellan kan nog vara vanligare i vissa andra kulturer. Vet dock inte vilka.

Jag skulle däremot inte våga säga vad en svensk aldrig skulle säga, har hört så mycket fult från svenska munnar.
    Tyvärr har du även fel i detta påstående att det är svenskt att använda könsord, traditionellt använder svenskar hellre religiösa svordomar som "fan", "helvete" osv. Jämför med anglosaxisk tradition "fuck", "cunt". Du får väl gå en kurs i svenska för invandrare, man får visst bonus om man klarar utbildningen och gratis iPad.
  • pidda
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:57:55 följande:
    Ytterligare en orsak till att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3h9
    Varför så mycket hat? Hatar du demokrati också?
    Och, nej, jag tänker inte följa en mystisk länk, det borde framgå med text vad du vill säga. Fast det är ju svårt om man bara har känslomässiga argument och saknar förmåga till annat än hat.
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 16:00:14 följande:
    ha, så nu påstås det att det är förbehållet invandrare att säga kuk och fitta också? Herregud vilka fånerier. Jag hade en helt blond och blåögd kille i klassen som gärna använde fitta som svordom och detta var i mellanstadiet i en innerstadsskola i Stockholm långt innan vi hade någon invandring från det s k MENA att tala om. 
    Ett enskilt exempel från din barndom kan inte motsäga vad som är allmän språkvetenskap...
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:06:27 följande:
    Jag håller inte med om ditt och SD:s tjat om "massinvandring". 0,5% nettoinvandring per år är inte en massinvandring. I Syriens grannländer kan du kanske tala om massinvandring, inte här. Hur Sverige blir bättre av invandring? Sverige har på många sätt blivit ett fantastiskt mycket bättre och roligare land att leva i på grund av invandringen. Jag är mycket glad åt de italienare, greker, turkar, chilenare, jugoslaver (som det hette då) och senare araber, perser, afrikaner m fl som valt Sverige som sitt nya hemland. De har bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt. Sverige när jag var liten var mer homogent och trist. Ta gärna en tur tlll Finland för en flashback till hur det en gång var att leva i ett land där alla hade samma bakgrund. Jag vill inte tillbaka.

Det är ju du som gör påståendet om intelligensens korrelation med avståndet från Afrika, så jag tycker faktiskt det ligger på dig att redovisa forskningsstöd för det. Forskning används inte för att motbevisa teser som inte har vetenskapligt stöd, som du kanske förstår.

Nej, du har inte så många argument, bara en ren och skär rasism. Och rasism är mer avtändande än herpes.
    På vilka sätt har de bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt?
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:14:30 följande:
    Mat, musik, litteratur, sport, teater, film, TV, komedi, företagande exempelvis. Men sitter man i någon jordhåla på landet och lyssnar omväxlande på Vikingarna och Vit Makt-musik och läser Kalle Anka har det väl undgått en...
    Haha, du nämner ju bara konstnärliga bidrag, sport och "företagande", vad är det? Pizzerior? Taxibolag? Nä det var inte mycket att hänga i julgranen.

Du glömmer att invandrarna ofta flyr från misslyckade länder med misslyckad politik med ständiga oroligheter, svält. Föråldrade könsroller. Kraschad ekonomi med diktaturer som styr med våld och terror. Ledare som stjäl från biståndspengar som ska gå till människor som svälter, korruption osv osv.

Du glömmer att de flyr till Sverige, ett av de mest utvecklade och jämställda länderna i världen. Vi har/hade hög social trygghet och en hög standard i alla områden. Länder som Sverige, Tyskland, Danmark är bättre på alla plan än de gamla länderna från Afrika och Mellanöstern, dessa kulturer och länder håller på att implodera för att de är misslyckade och otidsenliga. Med detta vill jag säga att det är inte invandrarna som har en massa att lära OSS, det är invandrarna som ska lära sig VÅR kultur och våra könsroller, seder och bruk.
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:43:36 följande:
    Du bygger hela din argumentation på okunskap, fördomar och förhastade slutsatser. Jag får hoppas polletten trillar ner längre fram i livet.
    Haha, du svara ju på samma sätt varje gång nån genomskådar dig, du är en chattrobot eller hur?
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:54:59 följande:
    ...och jag anmäler inte era, av samma skäl. (Men även för att jag anser att yttrandefriheten vi faktiskt ska ha här i Sverige, är väldigt viktig.)
    Det är viktigt därför att det är alltid bättre att prata än att slåss, jag menar vi är ju inga syrier eller somalier heller
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:57:57 följande:
    Du har "genomskådat mig"? Genom att likställa utlandsföddas företagande med pizzabagerier och taxibolag?

Nej, du har inte genomskådat mig, men det finns en gräns för vitsen att debattera med någon. Jag kan debattera integration med någon som kan något men de flesta av er, exempelvis du, bygger ju inte era argument på fakta utan bara på rent httepå och ni är helt ointresserade av att ta till er verkligheten. Det blir lika döfött som att diskutera med fundamentalt religiösa.

"Hä löns int' förklar' för dem som int' begrip." sade visst Ingemar Stenmark.
    Du som likställer invandrares bidrag till Sverige med musik och böcker och fotboll är löjligt och inte minst nedvärderande. Om du nu älskar främmande kultur så mycket, varför flyttar du inte från detta trista Sverige då? VI vill i alla fall inte ha din typ här, tvivlar starkt på att nån annat land vill ha en sån lismare som du.
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-08 11:50:07 följande:
    Nej, Sverige och svenskarna har aldrig varit rikare än nu. Det är inte en åsiktsfråga utan en ren faktafråga. www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Lo...

Dessutom är vi friskare och lever längre.

Arbetslösheten är högre, ja, men det är inte ett enskilt svenskt problem och inte kopplat till invandring, eftersom du ser samma utveckling i andra europeiska länder. Ett land  med låg invandring som Ungern ar ökat sin arbetslöshet mycket mer än Sverige, de senaste 13 åren www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Ar...

Såna här diskussioner blir bättre om man utgår ifrån fakta...
    Arbetslösheten är ju mycket högre bland utrikes födda än hos svenskar, alltså är arbetslösheten kopplad till invandring. Detta är allmänt känt men du saknar grundläggande kunskaper märker jag. Här är en PÅLITLIG källa om invandring och integration:

År 2011 förvärvsarbetade 82% av de inrikes födda och 57% av de utrikes födda i åldrarna 20-64 år 
    http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Levnadsforhallanden/Levnadsforhallanden/Integration---analys/224581/224589/Behallare-for-Press/367983/
  • pidda
    Errol Flynn skrev 2014-01-08 15:55:53 följande:
    www.sydsvenskan.se/sverige/bidragen-riskerar-.../

Flera kommuner funderar på att följa Malmös exempel och ge papperslösa barnfamiljer möjlighet att söka och få försörjningsstöd – det som förr kallades socialbidrag. Nyordningen skapar ännu en målkonflikt mellan myndigheter. En person som en myndighet (polisen) ska förpassa ur landet får hjälp av en annan (socialtjänsten) att rota sig i Sverige.

Bara i Sverige.....varför bemöda sig att söka asyl när man till slut väljer själv. De fredade zonerna blir alltfler.
    Det är verkligen skrämmande utveckling att våra politiker skänker bort våra surt förvärvade skattepengar till människor som vistas illegalt i landet. De har genomgått prövning hos migrationsverket och två migrationsdomstolar som alla tre instanser kommit fram till att de inte har rätt att stanna i Sverige. Detta myndighetsbeslut struntar alltså Malmö kommuns socialkommunalråd i och delar lättvindigt ut våra skattepengar till dessa papperslösa människor.

Mycket anmärkningsvärt att en myndighet trotsar ett myndighetsbeslut. Mycket anmärkningsvärt att man skänker svenska skattepengar till människor som ej är svenska medborgare och som dessutom blivit utvisade ut landet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?