Varför hatar folk SD?
Eugenie skrev 2014-01-03 11:55:27 följande:
Ja, om man betänker att ett boende för ensamkommande "barn" kostar flera tusen kronor per individ och dygn (på grund av den höga personaltätheten). Man skulle kunna hjälpa flera tusen personer i ett flyktingläger för samma belopp! Med rent vatten, latriner, mat, kläder, tak över huvudet, vaccinationer, läkare, barnmorskor, undervisning för barnen o.s.v..För att inte tala om hur många individer man skulle kunna hjälpa i ett u-land, med att komma igång med en liten rörelse som de sedan kan försörja sig själva på. Några getter eller höns eller en vävstol eller en symaskin...
Det är helt bisarra belopp som ödslas på dessa unga män, som är de som hade haft bäst förutsättningar att klara sig ändå, i hemlandet. Eftersom de kommer ifrån rika familjer (annars hade de inte haft råd att betala en flyktinsmugglare) som bryr sig om dem. Ofta handlar det bara om att de vill slippa värnplikten...
Suck....
TS: Jag kommer inte att rösta på SD av flera skäl. Dels är jag humanist, jag är även ateist och vill därmed inte rösta fram en parti med kristen förankring. Dessutom har SD visat prov på en intolerans mot flera grupperingar än invandrare, de för en retorik som är högst fientlig och som därtill inte kan hantera en diskussion utan utestänger alla oliktänkande från sin cirkel. Det visar att de argument man framför inte håller, ens för dem själva. Jag anser att kvinnor är viktiga i samhället, jag anser också att kvinnor själva ska få bestämma över sina kroppar och motsätter mig alla politiska in-tramp i sådana frågor såsom aborträtt och preventivmedel. Särskilt när de tenderar att komma från män (Som ju är starkt överrepresenterade inom SD). Jag vill inte heller återgå till Folkhemmet - jag ser mig hellre som en framåtskridande person, med öppen inställning mot människor där grundstommen får sägas vara att INTE klumpa ihop några individer. Och då talar jag om allt från muslimer till... SD:are.
/Linda