Digestive skrev 2013-12-23 00:48:42 följande:
Riksdagens Utredningstjänst sågar den och nämner en rimlig summa om 19-50 miljarder.
Stefan Fölster, professor i nationalekonomi, sågar den med följande uttal om saken; "Det finns idag inga beräkningar av nettoeffekten av invandringen, stoppar invandringen så kanske kunna spara kortsiktigt men vi förlorar långsiktigt."
Lars Jagrén, chefsekonom på Företagarna, sågar den med följande uttal om saken; "Besparingar på invandring, integration och bistånd på mer än 50 miljarder bygger på oseriösa antaganden och saknar förankning i verkligheten."
Jan Ekberg, professor i nationalekonomi, sågar den medföljande uttal om saken; "Det går inte att räkna så."
Li Jansson, nationalekonom på Svenskt Näringsliv, sågar den med följande uttal om saken; "Kalkylen är amatörsmässig och osannolik."
Hämtat ur en enda replik under Riksdagens Partiledardebatt den 16 oktober 2013 (tid: från och med 3:21:30) -
" rel="nofollow" target="_blank">
- och denna replik står knappast som ensam av sitt slag mot skuggbudgeten i dessa debatter, som har pågått i snart en hel mandatperiod.
Hur många sågningar önskas? Eller kanske det borde ställas en mer relevant fråga istället; vilken auktoritet ställer sig överhuvudtaget bakom Sverigedemokraternas skuggbudget?
Fölster kan du räkna bort med en gång, det var den token som på fulla allvar hävdade att sociala problem var vanligare i orter med få invandrare. Det är en riktig galning.
Mer info om quislingen här:
bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/02/03/stefan-folster-sprider-myter-och-falska-rykten/
Jagrén känner jag inte till men tycks bara göra ett svepande uttalande utan grunder
Och Li Jansson behöver man knappt nämna, jag har läst skiten hon skrev i DN för några dagar sedan och det var bara rena lögner som både Sanandaji och SD har slagit hål på.
Ekberg har ju själv räknat ut att asylmissbruket kostar 40 miljarder per år och det var ändå för sju år sedan, finns nog fog att tro att kostnaden ökat rejält sedan dess, det är klart att han trots det säger att SD har "fel" Man måste vara PK och följa mallen om sådana som han ska få något fler jobb
Nej, jag kan inte se några direkta sågningar av kompetenta personer utan verkar mest handla om personliga åsikter. Sanandaji däremot som är en av dom mest meriterade ekonomerna står på SD.s sida, han är ej PK