Inlägg från: Limpan1234 |Visa alla inlägg
  • Limpan1234

Varför hatar folk SD?

Rikard skrev 2013-12-09 21:05:16 följande:
    Du skriver "fick uppehållstillstånd" vilket nota bene inte är samma sak som att de invandrade just förra året. De kan ha bott här i flera år och då utgör de varken en "rännil" eller en "piss i Mississippi". De var redan här.

2012 (som väl är "förra året") invandrade 103 000 personer, samtidigt utvandrade 52 000 personer. Netto ungefär 50 000, men det är ju sådant som ni invandrarhatare "glömmer bort".
    Den största gruppen av de som invandrade var svenskar som bott utomlands och nu flyttat tillbaka, c:a 20%.
    Syrierna var 4700 (alltså drygt 4%).

Men oavsett vilket så anser jag att Sverige rymmer betydligt fler. Jag är tillräckligt gammal för att ha levt i ett helsvenskt Sverige och tro mig, det var ganska trist.
    Ja, det är mycket som "glöms bort" Tungan ute Det blir ju lätt så när man inte riktigt begriper att statistik är mer än att basunera ut att 111 000 personer fick uppehållstillstånd. Massinvandring, hjälp! Och bara syrier,  flera tusen i veckan!!! Skrattande
    ubåt skrev 2013-12-09 20:21:21 följande:
    ------
    Förra året gavs uppehållstillstånd till ca. 111.000 personer. Vad vill du kalla det? En rännil? Ca. 2000 per vecka är det nu - de flesta Syrier. Vad kallar du det? En piss i Mississippi?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?