Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Varför hatar folk SD?

Daniel12 skrev 2013-11-06 15:29:58 följande:
    Nu gnälls det stort på Avpixlat om att stackars Jimmie fick en tårta i ansiktet.

Hade jag varit som han hade jag lapat i mig den och sett glad ut.

Ungefär lila löjligt som när Reinfeldt fick ett glas vatten i ansiktet när första säsongen av "Ballar av stål" skulle spelas in. Men honom var det ju ännu mer synd om.
    Jag tror inte att det är så roligt faktiskt, det är väl inte tårtan i sig som är grejen utan att någon galen människa fick chansen att genomföra en sådan sak. Att någon tar sig en sådan frihet och inkräktar på ens liv på det sättet. O jag minns rätt så fick Bosse Ringholm en tårta på sig också en gång och var väldigt skärrad länge efter det och mådde väldigt dåligt.
  • jaghopparhögt
    Daniel12 skrev 2013-11-07 16:21:57 följande:
    Men hallå, en tårta liksom. Vad är det att bli skärrad över? Hade väl varit desto mer allvarligt om det hade varit nån vettvilling som hade gått lös med skjutvapen eller kniv, då hade jag förstått om man blivit skärrad.

Men en tårta, för fan jag som är fattig hade blivit glad över en hel tårta, även om den blev serverad på detta, lite annorlunda sätt.

Det får du självklart tycka men de som har utsätts för det verkar tycka att det är jobbigt. Det är väl som med inbrott, människor brukar tycka att det jobbigaste med inbrott är att någon har gått in i deras hem och brutit deras privatliv, inte stölder eller skadegörelse. Och att någon bara har gått in kan an också tycka inte är något att bli skärrad över. Men bevisligen är det en stor grej för dom flesta.
  • jaghopparhögt
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-07 16:40:46 följande:

Ja. Jag har dessutom hört att det är speciellt kränkande att få något just i ansiktet. Att man förlorar en del av sin trygghet efteråt. Att man alltid är rädd att någon ska typ slå en i ansiktet igen. Det är en mycket allvarlig kränkning, och enbart en mycket störd person kan göra något sådant. Det syntes förresten på henne, på Aftonbladets video, att hon var psyksjuk. Jag ser sådant.
    Mja hon verkar ha en hel del missbruksproblem tydligen.
  • jaghopparhögt
    100kgpappa skrev 2013-12-04 20:26:30 följande:
    Men antisemitism är helt ok märker jag...
    Hon har inte skrivit något antisemitiskt.
  • jaghopparhögt
    nihka skrev 2014-03-17 23:25:48 följande:
    Man har angett hets mot folkgrupp för skitsnack är väl inte mot lagen?

Jag förstår inte hur du kan dra över en kam 1,5 miljarder människor fördelade på samtliga världens länder/stater med undantag av Vatikanstaten och jämföra dem med "de något bättre" nazisterna.

Dom flesta muslimer är ju mainstream sunni och dom är ganska lika, skiljer sig inte mycket. Dom flesta sunnimosker i världen lyder direkt under Saudiarabien.
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 23:43:45 följande:
    Floskel för dig kanske, grundläggande värdering för många av oss andra. Och det är sannerligen ett av skälen till att många ogillar SD, då "floskeln" är en av de moderna Sveriges viktigaste värdegrunder, ett som många i alla fall vill hålla sig till, även om inte alla lyckas. SD avskyr den värdegrunden.
    Är värdegrund något statiskt?
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 23:56:10 följande:
    Högerextrema mord: 14

Potentiellt hundratalet som sitter och gör ingenting i Sverige. Medan Breivik agerade i Norge. Och medan högerextremisterna mördar. Kanske dags att släppa islamistparanoian.
    Det där har vi pratat om i en annan tråd, vilka är de 14 morden och vad var gärningsmännens koppling till nazism? Jag läste expos lista över 20 såna mord idag och hälften var väldigt långsökta.
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 23:56:10 följande:
    Och så upprepar vi det:

Islamistiska mord: 0

Vänsterextrema mord: 0
    Sen detta är väl inte sant?
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 00:09:55 följande:
    Larva dig inte. Rasism handlar inte bara om ras. Det vet alla utom SD-fansen, som tror att SAOL och SAOB är allenarådande.
    Vilka religioner får man inte kränka då?
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 00:00:16 följande:
    Jo, det är sant.
    Men killarna i Malmö som mördade bögen de letade upp på QX, de var fanatiska muslimer som hängde i mosken varje dag? Det bör väl räknas som islamistiskt mord?

Sen DNs redaktör som var aktiv syndikalist på 80-talet och mördade en skinnskalle?
    X-team killen i Göteborg som mördades av några från Red and white crew, båda red and white killarna hade varit med i Revolutionära fronten. Dessa bör räknas som vänsterextrema mord.
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 00:00:01 följande:
    Det här är, om jag inte minns fel, Säpos räkning. Ni vet, Säpo som ni brukar hylla för att de ser "arabmuslimfaran".
    Kan vi inte starta en tråd där du och jag går igenom listan och diskuterar morden, så har vi det svart på vitt sen hur det ligger till?
  • jaghopparhögt
    nihka skrev 2014-03-18 00:29:51 följande:
    Säkert finns det muslimer som resonerar på precis samma sätt om de kristna trossamfunden. De flesta kristna är ju mainstream katoliker och dom är ganska lika, skiljer sig inte mycket. Dom flesta katolska kyrkor i världen lyder direkt under Påven:

sv.wikipedia.org/wiki/Kristendom
    Ja exakt, vad menar du?
  • jaghopparhögt
    nihka skrev 2014-03-18 00:51:00 följande:
    Du märkte inte att listan på kristna trossamund var...lång? Och att det är ganska stor skillnad mellan de olika trossamfunden och även stor skillnad även mellan katolicism i olika länder. Nej, det gjorde du inte - annars hade du inte frågat som du gör.

Jag tycker du förenklar väldigt, väldigt mycket.
    Abrahametiska religioner är inte särskilt komplicerade,  katolicism är i princip samma sak oavsett land. Samma sak med islam eftersom allt baseras på samma bok.
    Sen är islam lite mer heterogent än kristendomen eftersom koranen till skillnad från bibeln är skriven av gud själv och inte av människor som som beskriver sin uppfattning av gud.
  • jaghopparhögt
    nihka skrev 2014-03-18 01:22:34 följande:
    Jag förstår. Ingen större skillnad på Frälsningsarmén och Army of God - baseras på samma bok. 

Muslimer har precis lika stora problem med att tolka vad som MENAS med det som står i deras heliga skrift med guds "oförvanskade" ord som kristna har med biblen. Det är därför det blir så olika.

Egentligen ingen större skillnad om man bryter ner det, båda är exoteriska livsstilar med en svag andlig grund. Det är ingen större skillnad på kristendom och islam heller.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?