• PGA

Varför hatar folk SD?

Att många ogillar SD beror på att det är norm i samhället.

• PGA
    dennis02 skrev 2013-11-09 13:01:15 följande:
    Visst är det så. Det har aldrig varit ett så omfattande förnekande av verkligheten som idag. Man kan undra vad det ytterst beror på?

1. den svenska lydiga mentaliteten
    2. Det allt mer individualistiska svenska samhället vilket gör medborgarna till opportunister 
    3. Relativt stort kvinnligt inflytande 
  • PGA
    ubåt skrev 2013-11-10 20:26:40 följande:
    Det funkar inte att avfärda statistik baserat på dina egna gissningar och påståenden tagna ur luften. Har du  andra siffror som visar något annat, så fram med dem.

Statistiken visar med önskvärd tydlighet att de som vurmar för mångkultur och "tolerans", håller sig på gott avstånd från de områden där just de människor de säger sig vara toleranta mot bor - för att slippa konfronteras med den/dem. www.aftonbladet.se/debatt/article1 7468676.ab

Vi som har mångkulturen inpå knuten har andra erfarenheter och toleransen har en gräns som för länge sedan överskridits.

Det är logiskt att det är så.Som jag skrev tidigare är orsaken till att så många ogillar SD att det är norm att göra det. Endast de som bryr sig om Sverige alternativt får smaka på nackdelarna av mångkulturen är öppet positiva till SD.
  • PGA
    nihka skrev 2013-11-14 01:17:23 följande:

Du kan inte skylla din bristande stringens i text på andra.

Hycklare? Måste man bo i invandrartäta områden för att vara en hyckelfri tolerant person enligt ditt sätt att se på det och i så fall gör det Jimmie Åkesson intolerant som inte själv bor i ett invandrarghetto?

Givetvis bor inte en massa människor som har råd att bo bra i invandrartäta förorter. Om de gjorde det skulle vi ju inte ha några lågstatus invandrartäta förorter.
    Visst finns det ett mått av hyckleri i detta. Man påstår sig uppskatta mångkultur men lever själva i så gott som helvita, svenska områden.

Flyktingmottagandet är i kort ett sätt för styrande politiker att uppfattas som empatiska av medierna. Medborgarna som stödjer ideologin tror sig därmed bli empatiska.

Problemet är att det skapar problem för andra som man bortser ifrån. Dagens politik är inget annat än ett övergrepp på socialgrupp 3 som lever i dessa områden som ska ta emot alla dessa flyktingar. 

• PGA
    Velouria skrev 2013-11-14 12:12:31 följande:

Jimmie Åkesson gör sitt bästa här. Jag måste bara säga att jag för första gången någonsin skämdes ögonen ur mig å hans vägnar...Titta på vad han säger runt 1:40 Skäms

" rel="nofollow" target="_blank">

Jaha och?

Det stämmer at svensk kebab ser annorlunda ut. Precis som svensk pizza  ser annorlunda ut än den du får i Italien. 
  • PGA
    Velouria skrev 2013-11-14 17:22:03 följande:

Jaha, och?
    Vilket gör ditt tidigare inlägg löjeväckande.
  • PGA

@Velouria

Om du hade varit rationell hade du hållit dig  borta från ett dysfunktionellt leverne.

• PGA
    modesto skrev 2013-11-16 04:51:38 följande:
    Det är som att få en million  i arv och ge bort det till fattiga, det hjälper inte alla fattiga i alla fall, inte ens till en bråkdel, man blir bara fattig själv istället.

• PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 09:34:13 följande:

Haha, detsamma. Och glöm inte bort att SD är det parti med störst andel sympatisörer med lägst nivå av utbildning. Och som nån sverigedemokrat sa så har man inget med SD att göra om man är idiot och bonnläpp. Dags då för dig och resten av ditt gäng att ansluta dig till annan politik? Typ till såna som får spasmer i högerarmen i tid och otid och tvångsmässigt måste bröla ut en numera död persons namn.
    Det är naturligt att lågutbildade i större utsträckning drar sig till icke normativa företeelser. Det betyder inte att den icke normativ företeelsen skulle vara negativ utan att den bildade inser att det får negativa konsekvenser av att sympatisera med ett ickenormativt parti öppet.

För egen del hoppas jag att den s.k. extremhögern tar över Sverige så snart som möjligt men jag är bildad och inser därför att jag inte ska säga detta offentligt förräns de högerextrema tagit makten. 
  • PGA
    PGA skrev 2013-12-21 09:41:30 följande:
    För egen del hoppas jag att den s.k. extremhögern tar över Sverige så snart som möjligt men jag är bildad och inser därför att jag inte ska säga detta offentligt förräns de högerextrema tagit makten. 
    All heder till de som faktiskt sätter nationens intressen framför sina egna och talar öppet om sina sympatier för konservativa grupper.
  • PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 09:56:46 följande:

Nej, du sätter inte nationens intressen framför dina. Ditt intresse för nationen är resultatet av själviskhet och inte till fördel för resten av nationen ( förutom för de av samma åsikt som du).
    Nej, om jag hade gått ut med namn och bild hade jag satt nationens intresse främst. Nu är jag egoistisk och skriver anonymt.

All heder åt de med konservativa åsikter som offentligt står för sina sunda ideal och därmed sätter nationens intressen främst, i det dysfunktionella Sverige som vi lever i.
  • PGA
    oOOo oOOo skrev 2013-12-21 10:59:23 följande:
    trots att vi vet att vänsterextrema regeringar är de mest disfunktionella vi känner till. 
  • PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 13:06:17 följande:
    Och så sätter de egenskaper på vänsterextremismen som de sedan attackerar. Och vi alla placeras i det facket oavsett vilka vi är och vad vi egentligen har för åsikter. Sedan så målar de upp en bild av Sverige och den bilden ser ut som att landet styrs av extremister som är våldsamma och vill folket illa. 
    Sveriges politik är extrem i många avseenden såsom skatter, abort, flyktingmottagande, genus mm mm. Eftersom du inte har ett internationellt perspektiv går det dig förbi.

Sveriges politiker vill inte landet illa men har för mycket fokus på världen och bortser från de negativa konsekvenser som den internationella solidariteten kostar landet.
  • PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 13:52:11 följande:
    Jag kan garantera dig att jag har större internationellt perspektiv än vad du har
    Du är full av internationell solidaritet men uppenbart okunnig om andra länders politik.

Jag har obefintlig internationell solidaritet men är medveten och kunnig om vårt liksom andra länders politik.
  • PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 14:22:54 följande:
    Jag har inte diskuterat utländsk politik med dig och du har inte diskuterat utländsk politik med mig. 
    Du påstod att Sveriges politik inte är extrem utifrån ett internationellt perspektiv. Man gör inte ett sådant uttalande om man har kunskap om Sveriges och omvärldens politik för Sverige är extremt i många avseenden såsom skatter, flyktinginvandring, genus mm mm.
  • PGA
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 21:12:08 följande:
    Folk tror gärna att man är rasist och främlingsfientlig. Men det bekommer mig inte särskilt mycket. Folk får tro vad dom vill.
    Är du främlingsfientlig och du inte ger en uteliggare som knackar på dörren mat och husrum?
    Många människor kan inte tänk rationellt i dessa frågor. Att neka personer som enbart kommer belasta systemet är inte främlingsfientligt utan intelligent. 
  • PGA
    nihka skrev 2014-02-27 20:53:12 följande:
    Nej, det här fungerar inte som fisar och 5-åringar.
    Är benägen att hålla med Gert. Den som tror på  människors lika värde stigmatiserar man inte människor baserat på  deras grupptillhörighet.
  • PGA

Folk hatar SD av samma orsak som folk hatar homosexuella.

• PGA
    nihka skrev 2014-03-08 14:52:29 följande:
    Nänä, du är enligt egen utsago främlingsfientlig i och med att du inte känner och har träffat alla som bor i Sverige och så länkar du till SCB och aktuell befolkningsmängd. Främlingsfientlighet är ett val du har gjort:

www.dn.se/nyheter/sverige/lena-sundstrom-fram.../
    Alla människor är mer eller mindre främlingsfientliga. 
  • PGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-08 15:28:48 följande:
    Inte alls, vi diskuterar dem gärna. Men ni blir så defensiva när vi förklarar varför det är humbug, rasism, misogyni och homofobi som utmärker SDs politik. Och fascism, icke att förglömma.
    Du noterar inte att du talar som en mycket främlignsfientlig person.

Vi, ni, vi ,ni.......
Svar på tråden Varför hatar folk SD?