Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Varför hatar folk SD?

hemligemollgan skrev 2013-10-30 14:02:24 följande:
    SD får många röster för att vi Svenskar blir alltmer egoistiska lata och trångsynta (amerikaniserade).
    Folk orkar inte ens tänka hela vägen, som tex. varför människor måste fly.
    Amerikaniseringen kommer ta kol på det sverige vi haft.
    Detta bevisar att SD är emot sverige tycker jag! 
    Svenskar ser hur orter där de bor förvandlas framför deras ögon och blir invandrartäta med alla negativa konsekvenser vad detta innebär. Därför röstar de på SD.
    Bara ett exempel, man inte kan längre läsa ostörd på ett bibliotek för att de pratar skype med sina släktingar hela tiden och har sina bönestunder. Svenskar vågar inte säga ifrån, speciellt de äldre.
    Svenskar och invandrare jag känner som var aldrig intresserade av politik tidigare börjar bli det för att de ser hur MÅNGA  flyktingar kommer hit, hur de översvämmar bostadsorter. Jag har sett många ställen förvandlas till invandrartäta inför mina ögon.  Man måste vara blind för att inte se det, klart att det skapar oro hos många.
    Många frågar sig hur lilla sverige kan försörja hela världen. Många flyktingar tycker att Sverige är rikt, det har råd, hur längre till?
    Det är som att få en million  i arv och ge bort det till fattiga, det hjälper inte alla fattiga i alla fall, inte ens till en bråkdel, man blir bara fattig själv istället.

• modesto
    ubåt skrev 2013-11-25 23:37:09 följande:
    Frågan vi måste ställa oss idag är om vi har tid att vända utvecklingen innan det är för sent, eller kommer välfärdssystemen att kollapsa innan SD (eller valfritt annat parti som vill minska invandringen) får tillräckligt mycket att säga till om.

En annan fråga som är avgörande att besvara är hur vi som land skall förhålla oss till islam och vilket Sverige vi vill att våra barn och barnbarn skall ärva.

Med nuvarande invandring från muslimska länder och mtp nativiteten hos "den gruppen" (i brist på bättre ord), svenskar som utvandrar och den låga nativiteten i jämförelse, kommer någon gång runt 2050-2060 islam vara den största religionen i Sverige. Eller tydligare - över 50% av befolkningen kommer att vara muslimer. Det kommer att bli stora problem redan innan dess.

Jag är inte orolig för mainstream islam, men det är sällan de moderata krafterna som bestämmer. Det är bara att se hur det ser ut i muslimska länder - och för all del i länder med blandad religion, hur kristna blir förföljda och mördade.

Det är 7 partier i riksdagen som i princip är nöjda med dagens invandring; att man kan säga att det är ett mål för dessa partier att Sverige skall bli muslimskt inom 50 år. Annars skulle de ändra invandringspolitiken. 

Därför har jag inget val - jag måste rösta på ett parti som vill sätta stopp för den utvecklingen. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?