Varför hatar folk SD?
hemligemollgan skrev 2013-10-30 14:02:24 följande:
SD får många röster för att vi Svenskar blir alltmer egoistiska lata och trångsynta (amerikaniserade).Folk orkar inte ens tänka hela vägen, som tex. varför människor måste fly.
Amerikaniseringen kommer ta kol på det sverige vi haft.
Detta bevisar att SD är emot sverige tycker jag!
Bara ett exempel, man inte kan längre läsa ostörd på ett bibliotek för att de pratar skype med sina släktingar hela tiden och har sina bönestunder. Svenskar vågar inte säga ifrån, speciellt de äldre.
Svenskar och invandrare jag känner som var aldrig intresserade av politik tidigare börjar bli det för att de ser hur MÅNGA flyktingar kommer hit, hur de översvämmar bostadsorter. Jag har sett många ställen förvandlas till invandrartäta inför mina ögon. Man måste vara blind för att inte se det, klart att det skapar oro hos många.
Många frågar sig hur lilla sverige kan försörja hela världen. Många flyktingar tycker att Sverige är rikt, det har råd, hur längre till?
Det är som att få en million i arv och ge bort det till fattiga, det hjälper inte alla fattiga i alla fall, inte ens till en bråkdel, man blir bara fattig själv istället.