Varför hatar folk SD?
Jag vet inte varför folk hatar sverige demokraterna eller varför folk hatar sverige demokrater. Frågan hade lika gärna kunna gälla vilket annat parti som helst eller deras anhängare. Alla partier har sina bra och dåliga sidor sidor, sina bra och dåliga anhängare och sina bra och dåliga ledare.
Det jag har märkt är att om man säger något på minsta vis att man tycker att sverige demokraterna har rätt i något kan vara allt från kärnkraft, vargar eller skatter så är man rasist, utan att man själv ens fört invandring på tal.
Jag tror inte att alla som röstar på sd är rasister, främlingsfientliga eller på annat sätt avskyr/hatar invandring, invandrare eller kulturell mångfald.
I sverige ska man ha rösten att rösta fritt oavsett vilket parti man väljer att följa men oavsett vad man väljer så kommer det alltid att göra andra missnöjda, för att inte tala om att inte rösta alls, då är det med fel enligt många.
Tur dte är långt till nästa val säger jag bara. Jag är 0 insatt i politik och har ingen önskan att bli dte heller men det fasinerar mig ohygglig tmycket hur andra kan lägga ner sina själar i det.