Inlägg från: emsapemsa |Visa alla inlägg
  • emsapemsa

Sverigedemokraternas politik syftar till att skilja på människor och människor. De vill ­definiera svenskhet utifrån ras, religion, historia och etnicitet. Zlatan, Gina Dirawi och Loreen är ­inte riktigt svenska, enligt SD. Därmed utmanar Sverigedemokraterna något av det svenskaste som finns ? toleransen och ­öppenheten. Att människor protesterar mot detta är inte bara deras ­demokratiska rättighet. För oss som värnar ett öppet och tolerant samhälle är det dessutom vår förbannade skyldighet att markera mot ett rasistiskt ­parti. Det är rätt att protestera mot Sverigedemokraterna. Högljutt och ihållande.

• emsapemsa
    hemligemollgan skrev 2013-10-30 10:06:01 följande:
    Lucia är ett Italienskt helgon, om det inte varit för tidigare mångkultur hade vi inte kunnat fira lucia.

• emsapemsa
    Bokmal skrev 2013-11-09 23:44:06 följande:
    MrsC74. Jag anser inte att SD är ett rasistiskt parti. Jag har läst igenom hela deras partiprogram - har du gjort det? Eftersom att du kastar ordet rasist runt dig. Jag tänker inte sitta och förklara mig till dig - då jag anser att du är otroligt trångsynt  människa, och vägrar acceptera att andra har andra åsikter än vad du har.

"- Vi ska bränna dig, ditt jävla judesvin. Fy fan, ditt äckliga ­lilla judesvin. Passa dig! Vi ska komma och döda dig!" sa SD:s förre ordförande Anders Klarström i ett anonymt telefonsamtal till tv-profilen Hagge Geigert. Klarströms efterträdare, ­Mikael Jansson, sitter fortfarande i riksdagen. Han använde en mer allmän rasbiologisk ­retorik, snarare än att specifikt hetsa mot judar. Du tycker fortfarande inte att det är ett rasistiskt parti?
  • emsapemsa
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-10 00:54:51 följande:
    Snyggt klippt och klistrat ur en gammal AB-ledare.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?

Precis, hade du läst mitt första inlägg hade du sett att jag länkade till den ledaren. Som för övrigt inte är speciellt gammal.
  • emsapemsa

Vill även tillägga att jag faktiskt förstår varför en del röstar på SD. Jag tycker inte heller att invandringspolitiken är optimal så som det ser ut nu. Men det förändrar ändå inte att SD i grund och botten faktiskt är ett rasistiskt parti. Det bästa vore förstås att de andra partierna tog sitt ansvar istället för att stoppa huvudet i sanden (vilket Reinfeldt verkar vara expert på).

• emsapemsa
    nihka skrev 2013-11-10 01:08:07 följande:
    Jag letade också upp den, men gammal var den inte utan dagsfärsk, då iaf men nu har klockan passerat midnatt så den är från igår. Dock beskylldes skibenten för att ta upp gammal skåpmat. 

Jag länkade till den artikeln, så den borde väl inte varit svår att hitta. Även om det är så att skribenten tar upp gammal skåpmat så är det ändå fakta. SD vill gärna släta över sina rasistiska uttalanden för att inte ses som ett "rasistiskt part", trots detta så är det rasister som grundade partiet och som än idag sitter kvar (bara att Åkesson satt munkavel på dom).
  • emsapemsa
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-10 01:12:01 följande:
    Ok, tar tillbaka "gammal". Dock fult att klistra in som om man skrivit det själv, oavsett om man länkat ett par inlägg tidigare.

Skulle länkat till den igen, antog att det skulle vara uppenbart att förstå att texten var ett urklipp från artikeln.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?