Angie99 skrev 2013-10-30 19:42:37 följande:
Jag antar att du är för höjd bensinskatt, sänkt eller bibehållet tak på A-kassan, fri alkoholförsäljning, att föräldraförsäkringen ska vara delad trots att 84% av föräldrarna vill bestämma över den själva, och andra saker som är emot SD?
Eller att du helt sympatiserar med något av de andra partierna?
Fast det är vettiga argument. Ungefär samma som jag känner inför t.ex. miljöpartiet. Skulle dock aldrig kalla folk som röstar på dem för elakheter, blockera dem från min vänlista på fb, eller allmänt mobba dem och partiet i media. Det är skillnaden.
Jag är för några och mot några av de saker du nämner. Men det är bara delad föräldraförsäkring jag hyser något som kan kallas engagemang för och där tycker jag inte som sd.
För mig är skillnaden gentemot andra partier jag ogillar att de inte har så - enligt mig - dålig människosyn. Men Kd ligger nära samma grad av ogillande. Det gör de. Och jag vet gott om sd-anhängare som uttalar sig hatiskt mot andra partiers medlemmar med. Både Fi, V och i viss mån S brukar både blockas och smädas friskt.
Jag har aldrig betett mig på det vis du beskriver (men skulle absolut om någon tex uttryckte sig homofobiskt eller rasistiskt). Jag ser faktiskt ingen större skillnad mellan hur Sd-are och andra beter sig mer än att Sd gärna tar på offerkoftan.