Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-30 16:18:36 följande:
I så fall är alla riksdagspartierna (utom möjligen MP) rasistiska eftersom inget av dem så vitt jag vet förespråkar helt öppna gränser.
Att vara för fri invandring är som jag ser det att vara en verklighetsfrånvänd godhetsknarkare.
Vilka är egentligen dina argument mot fri invandring förutom det du sa gällande "enkelriktat flöde" och vad får dig att tro att alla vill bo i Sverige? Dessutom: Varför är en befolkningsökning så förödande? Ska vi förbjuda barnafödslar när vi ändå håller på? (Om det är viktigt att hålla invånartalet nere, menar jag.)
kommerintepånåt skrev 2013-10-30 17:24:20 följande:
Oj hade ingen aning om att så många svarade.
Till er som frågade hur jag kan tycka att alla är lika värda men ändå vill minska invandring:
Vad i helvete har en människas värde med att bo i sverige och göra?
Och självklart vet jag att det finns rasister i SD, skrev ju det i mitt inlägg? När jag såg videon på mannen (som nu är sparkad ifrån SD) skrika "blattelover" och kalla den där tjejen för hora så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. men vet ni vad? Ingen är perfekt. I alla partier finns det riktigt pantade människor, alla partier.
Varför ska du och jag ha rätt att bo ett tryggt och bra land som Sverige, om detta inte gäller alla? Om man hellre låter människor dö i ett krigshärjat land än att släppa in dem hit så är det uppenbart att man ser dem som mindre värda, vilken annan förklaring kan finnas?