Tal till mamma 50 år
Behöver hjälp med ett tal till mamma som fyller 50 år.
Vill gärna ha med att hon ska få en hälsoresa/träningsresa. och "pappa, robin och jag"
Någon som vill hjälpa mig? jag ha små skissar men få inte ihop något,
Behöver hjälp med ett tal till mamma som fyller 50 år.
Vill gärna ha med att hon ska få en hälsoresa/träningsresa. och "pappa, robin och jag"
Någon som vill hjälpa mig? jag ha små skissar men få inte ihop något,
Det blir nästan alltid lättare om du bestämmer dig för en form, och anpassar innehållet.
Jag tycker att du skall sjunga, det blir alltid succé: tgör så att du tar en visa du kan och sätter nya ord. När du måste hålla dig till rytmen och radlängden osv så blir det så att du måste bestääma dig för formuleringar, då kan du inte sitta och detaljgranska dig själv och vara överkritisk.
Ta gärna en låt som alla kan och så får alla texten och alla på festen får sjunga med i , så blir det mindre nervöst att sjunga offentligt.
typ: bä bä vita lamm
börja tex med: oj, oj , åren går, mor blir femti år
ta först melodin en hel gång och säg saker som handlar om att hon är snygg, bra, snäll osv
En gång till: en bra sak till och sedan kan ni retas, tex att hon alltid tappar glasögonen, mumsar choklad eller gillar dansband eller vad det nu kan vara. Obs! Inget som är allvarligt på riktigt eller verkliga sorger i livet får vara med.
Tredje gången handlar om hälsoresan
Fjärde och sista omgången handlar om hur mycket ni älskar henne och oppas att hon skall leva länge osv, där kan du lägga in dig, robin och pappa
Tack, oj de här hade jag inte alls tänkt på. men de ska jag tänka på :) Tack för tips
Flera?