-
Hmm... och sen driver dom köpcentrat och behåller vinsten eller?föredetta medlem skrev 2013-10-27 21:16:48 följande:precis, för att få gå igenom templet och ha en tempelrekommendation, precis som med underkläderna, så måste man även betala en tiondel av sin inkomst. Förra året betalade kyrkan för byggandet av en million dollar shopping mall i salt lake city, som är kyrkans högkvarter, gissa vart dom fick de pengarna ifrån? Hur fel känns det inte när en kyrka, som predikar Kristus sanna kärlek lägger pengarna på en shopping mall??
-
Var du troende sen tidigare, och läste bibeln osv eller var du bara "vanlig" medlem i svenska kyrkan som dom flesta?Anonym (ska döpas) skrev 2013-10-27 21:26:21 följande:Jag pluggar litteraturvetenskap.
Jag kom i kontakt med dem för ca ett år sedan och bestämde mig efter några månader.
Vad sa dina vänner/föräldrar när du sa att du skulle bli mormon?
Har du en bra relation till mor och far? Hur var din uppväxt?
Vad har ni för syn på helvetet?
Tror ni på jordens undergång eller liknande? -
Är nyfiken bara; hade det hindrat dig från att gå med, tror du?föredetta medlem skrev 2013-10-27 21:09:40 följande:ts, jag menar bara väl, jag har känt samma som dig, jag dömer ingen, men jag önskar att någon hade berättat för mig vad jag nu berättar för dig.
-
Misstänkte det tyvärr. :/föredetta medlem skrev 2013-10-27 21:54:27 följande: