Inlägg från: Anonym (Fy!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fy!)

Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga

Kollar just nu på en dokumentär "Sons of Prediction" som följer tre tonårspojkar som bröst upp från sin polygamist Latter Day Saints sekt, de kallas FLDS, står för Fundamental Latter Day Saints och är de originella mormonerna, det som det är baserat på från första början. De förklarar hur hela rörelsen fungerar. Det som fick mig att verkligen se hur vidriga dessa människor är, är att dom berättade hur giftesmål går till.

Tex, ifall en man som gifter sig med ytterligare en kvinna, som redan har barn från ett tidigare äktenskap, så blir han pappa till även de barnen, automatiskt. MEN!!! Han gifter sig även, när de kommit upp i ålder, med sin hustrus döttrar! Med de barn som kallat honom för pappa under hela sin uppväxt! WTF? Är inte det riktigt grisit, så säg!

Mycket intressant film. Har precis börjat. En av gubbarna har 80(!!!) fruar! Jesus Kristus! Återkommer om det kommer fler gräsliga fakta...

• Anonym (Fy!)
    Anonym (sekt) skrev 2013-11-02 07:54:28 följande:
    Fy fan va vidrigt. :/ Stackars barn som växer upp inom det. Skulle vara intressant att se dokumentären, var finns den?

Precis, såg den på Netflix. Det var verkligen vidrigt! Småflickor giftes iväg med äldre äckliga gubbar dom blir tilldelade utan att ha nåt att säga till om, de begår sexuella brott på barn och gör småflickorna gravida. Barnen i sekten lider och de är jättesvårt att fly från "fadern" som han kallas, gubben som gifter sig med så pass många. Den var verkligen riktigt grym att se på! Men rekommenderar den ändå. Vill dock påpeka att det finns en del av mormonkyrkan, i USA alltså, som tagit avstånd från polygami och sånt som bryter mot lagen, men det betyder inte att den inte är samma religion, utan bara att den tog "the easy way" då det är svårt att leva utanför lagens gränser.
  • Anonym (Fy!)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-02 22:06:38 följande:
    Sons of perdition heter den.

Oops, sorry, skyller på autocorrect...
Svar på tråden Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga