Ni som fött barn - Hur känns det när värkarna börjar?
Jag ska snart föda. 2 v kvar till bf. Nu har jag haft mensvärk i ca 2 v som blivit värre senaste 2 dagarna. Kanske är nåt snart pågång? Känner mig jätterädd inför förlossningen och hur den ska starta. Hur känns värkarna egentligen när det börjar? Jag brukar ha en fruktansvärd mensvärk som inte hade gått att stå ut utan ipren. Jag vrider och vänder i sängen och kan inte vara still så ont gör det. Är det nåt jag kan jämnföra med som smärtan känns när man har värkar? Sen har jag hört att det värsta är det sista man ska öppna sig. Hur exakt känns det? Känns det liksom att det öppnar sig?! Eller är det oxå som värkar i mage/rygg eller som ett fruktansvärt tryck eller stickningar/ilningar eller som att man liksom sprängs nertill? Hur skulle ni beskriva det? Sen när huvudet ska ut bränner det som eld har jag hört. Men precis innan det är det jag är räddast för. Hoppas nån vill förklara! Jag vill bara veta hur ont det än gör så ni behöver inte vara oroliga för att skrämma mig. Jag vill vara förberedd på det värsta! Och om jag nu tar epiduralen måste väl den hjälpa mot detta??