Inlägg från: Treanhoppsan |Visa alla inlägg
  • Treanhoppsan

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hejsan! Ansluter mej här! Vi har precis efter mycket velande bestämt oss att skaffa trean! Barnen är nu snart 5 och 7 år, och nu när ettan börjat skolan känns det som att tiden och energin finns igen för trean :)

Spännande! Jag har tidigare varit väldigt fertil, så såklart har jag stora förhoppningar om att det ska bli av rätt snabbt, men den som lever får se :)

• Treanhoppsan

Åh vad det är bra för mej att läsa era rader. Jag hade ägglossning förra veckan, och har helt snöat in på att det ska bli bebis direkt (var så med både ettan och tvåan), och har redan testat två gånger (suck), båda har visat negativt... Är över en vecka tills jag ska ha mens igen så det är ju alldeles för tidigt, men när jag är så otålig! Jag skulle dessutom bli så besviken, samtidigt som jag fattar att det är få förunnat att alla tre barn blir till på första sexet liksom... :)

Ska försöka vänta en vecka nu innan jag testar nästa gång...

• Treanhoppsan
    Titt ut skrev 2014-09-03 19:46:13 följande:

Bim + 4 idag. Ingen mens, snart är lördag här...hoppas på ett plus då! Jag är så nervös!

Åhh så spännande! Jag håller tummarna! Själv har jag en vecka till bim och är redan urväntad... :)

• Treanhoppsan
    Rost skrev 2014-09-03 22:01:53 följande:

Här har mensen dykt upp, men det känns inte så jobbigt då det bara var första försöket. Nya tag den här månaden :)

Attan då, men så är det ju, få förunnat som det blir bebis direkt! Nya tag bara :) Hjärta
  • Treanhoppsan
    Carolina7130 skrev 2014-09-04 15:08:30 följande:

Hej, får jag hoppa in här med er? Fick missfall den 13:e augusti i v.8, en totalt oplanerad graviditet! Men efter det så började tankarna snurra och nu känner jag att jag för första gången vill starta bebisverkstad :) vi har två barn sen innan och dem fyller 4 och 5.. Dem var helt oplanerade dem med! Är lite nervös och undrar hur snabbt kroppen återhämtar sig efter missfall ... Snabbt hoppas jag! :)

Såklart, välkommen! 

Jag förstår att tankarna börjar snurra efter en sån sak, så nu är det bara att hålla tummarna att kroppen repar sej snabbt och en ny bebis kan börja växa :)

• Treanhoppsan
    Titt ut skrev 2014-09-03 19:46:13 följande:

Bim + 4 idag. Ingen mens, snart är lördag här...hoppas på ett plus då! Jag är så nervös!

Lördag imorrn, hur känns det? :) Så himla spännande!
  • Treanhoppsan
    Titt ut skrev 2014-09-05 12:23:19 följande:

Tack alla! Jag blev så osäker då det var så svagt. Jag hade läkartid idag och då passade jag på att ta ett grav.test där också och det var ju ett plus!

Jag kan knappt tro det då alla våra tre barn har då blivit till på första försöket. Vi tänkte sån tur kan vi inte ha igen, men tydligen. Hoppas allt går bra nu bara, nervösa första veckor framför mig.

Wow! Fantastiskt, grattis! Jag hoppas jag har samma tur om ca en vecka när ja ska testa, våra två har också blivit till på direkten, så jag hoppas på samma tur denna gång :)
  • Treanhoppsan
    eko my skrev 2014-10-09 13:46:43 följande:

sjukt länge sedan jag var här.. var gravid med barn tre men fick mf i v 11, vet inte om någon minns mig.. 
    Idag fick jag ett svagt plus igen!! Det var sjukt svagt men jag plussar alltid svagt när jag testar tidigt. Det blir femte graviditeten och tredje barnet då om det lyckas.
    Spännande!

Hur går det för er andra på tråden? Är ni gravida, försöker ni än eller hur är det?

Åh, tråkigt med missfallet, men jag håller tummarna att det går vägen denna gången :)

Jag väntar på min vanligtvis punktliga mens. Den är idag en vecka sen... Testade negativt för en vecka sedan och nu vågar ja inte testa igen för jag orkar inte se ett minus till :) Så jag avvaktar och väntar ett tag till för att se om det kommer någon mens! 

Har svag mensvärk dagligen, vad den beror på vet jag inte då mensen inte verkar ha så bråttom :)

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)