Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hej!

Vi är precis samma tankar!

Har också en 09:a och en 12:a och hoppas på en bebis i början av 2015. 

• SommarDahlia

Min stora är född i oktober och minstingen i juli så vi har nästan exakt lika långt emellan våra barn :)

Oj, ska ni ha ny bil? Skoj! Det har vi inte alls funderat på, jag hoppas vi kan ha kvar den bil vi har.  

Jag har än så länge bara gjort mentala förberedelser :) Men jag har inte ätit piller eller liknande sen jag fick första barnet så vi hoppas att bara kunna köra på när det blir dags :)    

• SommarDahlia

Vår första tog fyra försök efter piller och andra tog på första försöket men det finns ju aldrig några garantier. Bor ni så ni får plats en till eller ni får flytta/bygga om? Vi håller på att bygga om och ska snart byta plats på köket så vi hoppas bli klara med de nya rummen innan bebisen är född eller i alla fall innan den behöver eget rum.

• SommarDahlia

Jag har inte ätit p-piller eller nåt annat sen förra graviditeten.. Lite trist men jag ville inte stoppa i mig något när jag visste att vi eventuellt ville ha en till såsmåningom. Vi har egentligen bestämt att vi ska börja i april men idag blev jag sugen på att köra igång, fast jag ändra mig när jag insåg att bebisen kunde kommit på vårt största barns födelsedag... Kanske nästa månad ? :)

• SommarDahlia

Jag tror att oron lite kan bero på att man förväntas ha två barn men ett tredje, eller fjärde är inte lika självklart...

Mina tidigare graviditeter har varit relativt dryga så jag ser verkligen inte fram emot 9 kräkiga månader men vad gör man inte för att får upp en kladdig liten bebis på magen :)

• SommarDahlia

Hej Estrellitas!

Kan det inte bli april nu?
    Egentligen skulle jag kunna tänka mej att börja i mars om BF skulle vara i slutet på december för jag gick över 15 dagar (sattes igång) med sista barnet men samtidigt så gick förloppet väldigt fort och med navelsträngen 3 varv runt halsen kunde det gått riktigt illa om jag va hemma. Så nu funderar jag på att försöka bli igångsatt innan BF med nästa bebis för att slippa föda hemma ifall något går galet igen... och då vill jag ju inte ha BF i slutet på december :)
    Angenäma bekymmer egentligen, och vem vet hur många försök det tar innan det blir nån bebis..

Jag tror det kommer säga "swisch" och snart har vi följt varandra genom graviditeter och snack om förlossningen, namnval och sömntips :)

• SommarDahlia

Jag kommer precis ha fyllt 30 när bebisen kommer om det går relativt fort men jag kommer se till att få ett nupp gjort, antingen genom landstinget eller privat. Jag känner lite att jag är skyldig mina stora barn det. Man vet förstås aldrig vad som händer och det finns aldrig garantier men ska jag ha ett tredje barn så vill jag va så säker jag kan på att det är friskt så det inte raserar livet för de barn vi redan har.

• SommarDahlia

Skulle det va så illa om bebisen kom i November? Är det verkligen en dålig månad att fylla år i? Gahh... Jag vill inte vänta mer nu!

• SommarDahlia

Chiqitia: Det låter tråkigt med jobbet, hoppas det löser sig!

Jag sitter också i en lite krånglig jobbsits, har precis blivit uppsagd för att vi har får låg beläggning på jobbet. Löser sig beläggningsbristen så får jag såklart komma tillbaka men annars får jag söka annat. Får jag ett nytt kan jag ju inte börja med att bli gravid det första jag gör vilket känns skittråkigt! Dock är vår minsta inte två än och skulle jag få vänta med att göra bebis till höst/vinter så är det väl egentligen inte hela världen.

• SommarDahlia
    uteungar skrev 2014-02-14 15:12:33 följande:
    När till och med andra börjar säga till mig att personen härmar så är det väl ändå rätt illa. Det ligger ingen annan irritation förutom att jag tycker det börja bli jobbigt då det är hela tiden. Lägger jag ut att barnen börjat gå på potta så lägger ex personen ut någon timme efter att personen barn också börjat med de. Har mitt barn lärt sig skriva ett visst ord så en vecka efter har personens barn också lärt sig exakt samma ord. Skriver jag att vi har tänkt byta säng, så byter personen säng direkt. Börjar jag träna, börjar personen träna. Alltså jag skulle kunna sitta och skriva hela dagen om saker som personen härmar osv. Detta har pågått i flera år nu! Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta detta, för personen har inte direkt starkt psyke och det sista jag vill är att såra och göra personen illa :(

Du skriver ju att hon (Nu förutsätter jag att det är en hon) inte har ett starkt psyke så jag utgår från det. Jag tänker att hon kanske mår dåligt och har dåligt självförtroende och kanske också dålig självkänsla, hon vet kanske inte riktigt vem hon är verkligen är. Hon vet att du har det bra, mår bra och har många som älskar dej och då måste ju det du gör och den du är stå för något bra. Jag säger inte att hon vill kapa ditt liv men hon är kanske alldeles tom inombords och istället för att försöka hitta sig själv så fyller hon tomrummet med att "vara dej".
    Vet inte om du hängde med, det är lite svårt att förklara..

I vilket fall så hade jag inte tagit upp det med henne, jag hade låtit det vara och kanske försökt låta bli att läsa det hon lägger upp.

Hoppas det var till nån hjälp.
  • SommarDahlia

Har nu i veckan fått ett vik på ett toppenställe efter min uppsägning. Det finns goda chanser för fast anställning och jag är förstås jätteglad! MEN nu måste vi nog vänta med bebis :( Jag vill inte bli gravid under en eventuell provanställning och även om jag har jobbat inom samma område innan så vill man ju arbeta in sig ordentligt innan man ska gå hem isåfall... Angenäma problem egentligen jag vet! Jag är under 30 och barnen är fortfarande rätt små även om vi väntar ett år, men lite snopet på nåt vis när vi planerat att börja göra bebis april 2014 sen över ett år tillbaka..

Hur är det för er andra nu? Börjar ni klättra på väggarna snart i väntan på att få försöka? :)

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)