Inlägg från: Veronica83 |Visa alla inlägg
  • Veronica83

Juli 2014!

Hoppar in här jag med. Tog ut spiralen 24/9 och har sedan dess inte haft mens. Trodde i torsdags förra veckan att den skulle komma, men blev bara en liten liten blödning och inget mer. Testade igår då jag idag ska ut med jobbet och nog fick jag ett plus.

Vet inte hur jag ska räkna, men om jag räknar att blödningen som kom ev var nidblödning och öl va 10 dagar bakåt från den så bör bg. Vara ca 23/7 :)

• Veronica83

Hur gamla är ni andra och hur många barn har ni sedan tidigare? Själv är jag 30 och har 2 pojkar sedan tidigare. Kommer från Trollhättan och jobbar som sjuksköterska. Är i vecka 4+0 om det stämmer.

Skulle någon mot förmodan känna igen mig, säg så inget till någon än. Kommer själv ut med det när jg är mogen :)

• Veronica83
    Belfen skrev 2013-11-14 19:16:58 följande:

Imorgon 15:30 ska jag på ultraljud. Håll tummarna snälla att vi kan se ett litet tickande hjärta <3

Lycka till idag! Ska hålla tummarna!
  • Veronica83
    Belfen skrev 2013-11-15 17:12:19 följande:

Vi såg ett litet litet embryo som motsvarar 5+5 och det stämmer helt okej med mina beräkningar.
    Hjärtat hade börjat slå, så allt ser bra ut hittills :)
    Så skönt!

Tack för tumhållningar <3 

Underbart å höra att allt såg bra ut!!! :)
  • Veronica83

Jag räknade så här då jag aldrig fick tillbaka min mens efter spiraluttaget innan jag plussade. Nidblödning - 10 dagar = befruktningsdagen. Sen brukar jag ha en cykel på 39 dagar och en lutalfas på 14 dagar. Utifrån det räknar jag att jag från befruktnings datumet är i ca vecka 4. Alltså 3+ något. Räkna med en förlossnings uträknade här på fl. Då får du ganska säkert.

• Veronica83

Missade att lägga in mig i listan tidigare :)

BF lista Juli 2014

NinniMehr BF: 1/7 24 år 1:a barnet

Snuttens BF: 2/7 21 år 1:a barnet

Svartvinbär BF 3/7 25 år, 2:a barnet

alem BF 3/7 27år, 2:a barnet

HollyHs BF: 4/7 34 år 4:e barnet

Adrienne BF: 5/7 25 år 2:a barnet

Prussiluskans BF: 5/7 32 år 5:e barnet

ScillaBlå BF: 5/7 34 år 3:e barnet

JennyHG BF 7/7 27 år 1:a barnet

Jempiz BF 7/7 29 år 1:a barnet

Nilla81 BF: 8/7 31 år, 4:e barnet

ViolasVita BF: 8/7 37 år, 4e barnet

majose BF: 11/7 29 år, 2:a barnet

AAS10 BF 11/7 28år, 2:a barnet

brandnewday BF:11/7, 22 år, 2:a barnet

malore88 BF: 13/7 25 år 1:a barnet

B elfen BF 15/7 35 år 5:e barnet

My871 BF 15/7 26 år 3:e barnet

Strumpan83 BF 20/7 30 år 3:e barnet.

• Veronica83
    Synaps skrev 2013-11-20 19:30:09 följande:
    ...jag har samma! Det är bara att vänta :(

Ska på vul om två v.!!!

Jag har också mensvärk, o ömma bröst. Men mår inte så illa, kan dock inte äta godis, korv el köttbullar. Men gärna senapsill direkt ur burken! Så jag har fortfarande grav.symtom :)
    Hoppas ni båda får behålla era pyren!!

Jag har inga carvings, men e sugen på sushi. Älskar verkligen det!!! Får nog bli att göra några här hemma :)
  • Veronica83

V 7+4 idag tröttheten har infunnit sig i min kropp. Skulle kunna sova dygnet runt.. Och det där lilla retande illamåendet som bara gnager lite hela tiden..... Underbart att va gravid med 2 eneriknippen till barn i huset :)

• Veronica83
    elindindin skrev 2013-12-16 11:48:48 följande:

Tyvärr drabbades vi av missfall i v.8.
    Upptäcktes i lördags, v.11.

Det började i veckan med att jag fick mörka flytningar, bruna. Och i lördags på dagen så började dom bli mer rikliga och mörkare röd. Ringde förlossningen som sa att det är vanligt och att jag ska avvakta eller ringa gynjouren. På kvällen fortsätter det och det kommer mer rött, ringer då gynjouren och dom säger i stort sett samma sak, avvakta, det är vanligt. Men dom la även till att DET KAN VARA ETT TECKEN PÅ ETT MISSFALL.. Det jag kunde göra var att åka till akuten. Efter en del funderingar bestämmer jag mig för att åka in och kolla upp det, och visst var det ett missfall. Fostret hade slutat växa i v.8, och min kropp hade inte självmant stött ut det förrän nu. 
    Idag kl 14 ska jag till sjukhuset för att bli mer undersökt och i värsta fall få tabletter för att hjälpa kroppen att få ut fostret. Efter besöket på akuten började jag blöda mer och nu har jag som en "vanlig" mens. Inget ont och inga klumpar än, så jag kommer antagligen få hjälp. 
    Jag VILL INTE begrava mitt efterlängtade barn i en binda i en papperskorg! Vi har kämpat i nästan 2 år för att bli gravida, min önskan, om man får ha en, var att få ett sommarbarn! Den här graviditeten var perfekt! Vi skulle få berätta på julafton för våra familjer, vi skulle få ett underbart sommarbarn! VARFÖR!!? Vem har bestämt att denna bebis inte var till oss!? Och varför?!

Jag är förkrossad.. helt tom..

Alla tankar till dig!! Förstår att det är jobbigt speciellt när ni kämpat så länge för att det skulle bli något!

Klart man får önska, men servilt tyvärr inte alltid som man önskar, hoppas innerligt att nästa graviditet håller sig kvar och att bi får ett friskt välbevarat barn!!

Styrkekramar!!
  • Veronica83
    M39 skrev 2013-12-31 12:45:13 följande:

Lämnar FL ett tag. Konstaterades ett MA igår...v11+0. Kroppen och själen gör fruktansvärt ont just nu.

Åh va hemskt! Är själv i v 11+ 2 idag så jag är med i farozonen ännu.

Skickar tankar till dig och hoppas att det går vägen nästa gång!! KRAM
  • Veronica83
    MKJ14 skrev 2014-01-06 21:25:38 följande:

Hej! Provar att skicka ett inlägg här, väljer att vara anonym ett litet tag... Väntar mitt andra barn (v15+0), har en dotter sedan tidigare som fyllt 1 år och 4 månader idag. Detta var en planerad graviditet men ändå har glädjen som jag kände tidigare övergått till oro/rädsla och glädjen har blivit satt i skymundan. Gör mig väldigt ledsen över att känna så, vet inte hur jag ska vända detta. Är det någon här som känner igen sig? Är det någon fler här som ska föda i juli och har ett barn sedan tidigare ung i samma ålder? Oron handlar mycket om hur vi ska få vardagen att fungera bra, hur jag ska orka med och hur min relation till vårt äldre barn kommer påverkas. Älskar henne över allt annat och vill inte att hon ska komma i "andra hand".... Söker någon som befinner sig i liknande situation att diskutera med...

Jag kände precis likadant när jag väntade mitt andra barn, men allt löser sig och man kommer in i vardagen. Är lite mindre än 2 år mellan barnen och de har hur roligt som helst med varandra! Älskar båda lik mycket.

Det är jätte vanligt att känna denna oro du känner, men jag lovar att du kommer fixa detta galant :)
Svar på tråden Juli 2014!