Inlägg från: Veronica83 |Visa alla inlägg
  • Veronica83

Juli 2014!

Hoppar in här jag med. Tog ut spiralen 24/9 och har sedan dess inte haft mens. Trodde i torsdags förra veckan att den skulle komma, men blev bara en liten liten blödning och inget mer. Testade igår då jag idag ska ut med jobbet och nog fick jag ett plus.

Vet inte hur jag ska räkna, men om jag räknar att blödningen som kom ev var nidblödning och öl va 10 dagar bakåt från den så bör bg. Vara ca 23/7 :)

• Veronica83

Hur gamla är ni andra och hur många barn har ni sedan tidigare? Själv är jag 30 och har 2 pojkar sedan tidigare. Kommer från Trollhättan och jobbar som sjuksköterska. Är i vecka 4+0 om det stämmer.

Skulle någon mot förmodan känna igen mig, säg så inget till någon än. Kommer själv ut med det när jg är mogen :)

• Veronica83
    Belfen skrev 2013-11-14 19:16:58 följande:

Imorgon 15:30 ska jag på ultraljud. Håll tummarna snälla att vi kan se ett litet tickande hjärta <3

Lycka till idag! Ska hålla tummarna!
  • Veronica83
    Belfen skrev 2013-11-15 17:12:19 följande:

Vi såg ett litet litet embryo som motsvarar 5+5 och det stämmer helt okej med mina beräkningar.
    Hjärtat hade börjat slå, så allt ser bra ut hittills :)
    Så skönt!

Tack för tumhållningar <3 

Underbart å höra att allt såg bra ut!!! :)
  • Veronica83

Jag räknade så här då jag aldrig fick tillbaka min mens efter spiraluttaget innan jag plussade. Nidblödning - 10 dagar = befruktningsdagen. Sen brukar jag ha en cykel på 39 dagar och en lutalfas på 14 dagar. Utifrån det räknar jag att jag från befruktnings datumet är i ca vecka 4. Alltså 3+ något. Räkna med en förlossnings uträknade här på fl. Då får du ganska säkert.

• Veronica83

Missade att lägga in mig i listan tidigare :)

BF lista Juli 2014

NinniMehr BF: 1/7 24 år 1:a barnet

Snuttens BF: 2/7 21 år 1:a barnet

Svartvinbär BF 3/7 25 år, 2:a barnet

alem BF 3/7 27år, 2:a barnet

HollyHs BF: 4/7 34 år 4:e barnet

Adrienne BF: 5/7 25 år 2:a barnet