Inlägg från: rallymamman |Visa alla inlägg
  • rallymamman

Juli 2014!

hejsan tjejjor Glad startade en tråd om vilka som få bebis i sommar..kan int riktigt me den hära sidan ännu.. hehe
    men nu hitta ja ju denna :) undra om ja skulle kunna få hänga på er..?
    jag är 29år och väntar mitt andra barn 28/7 -14  fast vet inte hur man skriver in det.?? :S

• rallymamman
    elindindin skrev 2013-12-16 11:48:48 följande:
    Tyvärr drabbades vi av missfall i v.8.
    Upptäcktes i lördags, v.11.

Det började i veckan med att jag fick mörka flytningar, bruna. Och i lördags på dagen så började dom bli mer rikliga och mörkare röd. Ringde förlossningen som sa att det är vanligt och att jag ska avvakta eller ringa gynjouren. På kvällen fortsätter det och det kommer mer rött, ringer då gynjouren och dom säger i stort sett samma sak, avvakta, det är vanligt. Men dom la även till att DET KAN VARA ETT TECKEN PÅ ETT MISSFALL.. Det jag kunde göra var att åka till akuten. Efter en del funderingar bestämmer jag mig för att åka in och kolla upp det, och visst var det ett missfall. Fostret hade slutat växa i v.8, och min kropp hade inte självmant stött ut det förrän nu. 
    Idag kl 14 ska jag till sjukhuset för att bli mer undersökt och i värsta fall få tabletter för att hjälpa kroppen att få ut fostret. Efter besöket på akuten började jag blöda mer och nu har jag som en "vanlig" mens. Inget ont och inga klumpar än, så jag kommer antagligen få hjälp. 
    Jag VILL INTE begrava mitt efterlängtade barn i en binda i en papperskorg! Vi har kämpat i nästan 2 år för att bli gravida, min önskan, om man får ha en, var att få ett sommarbarn! Den här graviditeten var perfekt! Vi skulle få berätta på julafton för våra familjer, vi skulle få ett underbart sommarbarn! VARFÖR!!? Vem har bestämt att denna bebis inte var till oss!? Och varför?!

Jag är förkrossad.. helt tom..
    Oj jag vet inte riktigt vad jag ska skriva,kände bara att hade det varit jag så hade jag velat haft stöd.. inte lätt :(
    vet ju bara hur ledsen man själv blivit när man gått och hoppats och hoppats och hoppats på ett plus men sen så ha mensen alltid kommit..
    Och nu hade det hunnit gå ett tag för dej/er...beklagar så jätte mycket..
    Vet att det är säkert väldigt svårt att försöka se nåt positivt i det hela,men om man tänker så här..det bli missfall av en anledning som jag förstått det..!?'
    Något var fel-.? om du tänker så så kanske det är lite lättare, hur tråkigt och sorgset det än är just nu,så kanske det helt enkelt inte var meningen bara..
    Men jag tror att ni kommer att bli gravida snart igen :) håller tummar och tår för det <3
  • rallymamman

Måste få fråga er alla.... när slutade man vara så trött..alltså vikken vecka kommer piggheten tillbaka..???
    kan man ta nåt för att försöka bli människa igen..?

och en fråga till..verka som många är och kikar på bebisen i tidiga veckor..? har ett barn sen innan men fick bara va på ett ultraljud i vecka 18 typ..?? *förvirrad*

• rallymamman
    Enenina skrev 2013-12-17 15:08:53 följande:
    Om man går till privat mvc så brukar dom erbjuda tidigt ultraljud för en viss summa.  jag fick göra ul på inskrvningen. och då betalade jag 200 kr, men så beror priset säkert på vart man går. 
    okej ul på inskrivningen första gången hos barnmorskan mena du..???
    jasså så man kan gå på en privat och i princip se varje vecka ell..? :)
  • rallymamman
    Enenina skrev 2013-12-17 15:44:17 följande:
    Japp första gången hos bm va på inskrivningen. Ja man kan få gå på ul iaf på inskrivningen. 
    haha inte gå på ul varje vecka :P då blir det nog inte bra för fostret. jag fick ett tidigt ul och så ska jag på Rutin ultraljud i vecka 20 tror jag det blir. ska fråga bm om jag måste vänta till vecka 20. det brukar ju vara mellan vecka 18 och 20
    oki..vilken tur du hade som fick se bebisen på första inskrivningen Glad vikken vecka va du i då..??

vad jag minns så satt vi bara ner och pratade första gången jag träffa barnmorskan med mitt första barn men det är ju ungefär 6 år sedan..så de verka ha ändrats sen dess..eller så äre i olika kommuner..åå jag ska dit på torsdag hoppas hoppas :)
  • rallymamman
    Enenina skrev 2013-12-17 17:00:34 följande:

Ja det var kul och mysigt och även så sjukt overkligt.jag ska dit och ta prover på torsdag och ska fråga om jag kan få höra hjärtat.jag trodde att jag var i vecka 9 och barnmorskan sa att jag är i vecka 10 (9+4) nu är jag i vecka 11 (10+5) tror ja. Så är äntligen snart i vecka 12
    ja det är ju det...man förstår det som int riktigt förrän maggen bli riktigt stor på nå sätt :P hihi

oki..vad skönt,då är du beräknad i slutet av juni ell början på juli då?
  • rallymamman

hej hopp här kommer en till :) blir mkt sommarbebisar :) Glad
    (skulle som många andra oxå vilja hamna på listan vet int hur jag ska göra riktigt..?)
    tackar på förhand :)

Rallymamman BF: 28/7  29år  2:ndra barnet       :)

Svar på tråden Juli 2014!