• Bell13

Juli 2014!

Plussade i tisdags efter vår andra ivf. 

• Bell13

Tack :) Bf 16/7 och det är mitt tredje barn. Har två döttrar 11 och 7 år gamla, känner mig lite ringrostig men fantastiskt överlycklig 

• Bell13
    brandnewday skrev 2013-11-16 10:35:46 följande:

någon som tagit gravtest nu i typ vecka 6-7? Tagit tre nu på en vecka och den sista jag tog idag var rätt svag. Blir sååå nojig, någon mer som gjort det? 

Ska boka tid på Ultraljudsbarnmorskorna på måndag tänkte jag.. 

Jag tog mitt första gravtest när jag var 4+0 och sedan det andra när jag var 4+6 och det andra testet var mycket starkare. Så har det varit för mig alla graviditeter, det här är min

Tredje.
  • Bell13
    brandnewday skrev 2013-11-16 13:31:10 följande:
    Ok :( tappar lite hopp :(
    Men jag är ingen expert vet bara att det brukar vara så. Känner du dig gravid t ex? Har du haft symptom som försvunnit?
  • Bell13
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:54:27 följande:

V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag orolig att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Well, Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är bra :) Skönt att skriva av sig lite med , Någon annan som ska på vul eller har varit på VUL? :)

Jag ska på vul nästa måndag den 25 november. Vi har gjort ivf och fått två embryon återförda så vi hoppas på tvillingar :)

Det är nervöst att gå och vänta. Är lite orolig för missfall även om jag aldrig haft nåt. Vill bara se om det är en eller två samt att hjärtat slår som det ska
  • Bell13
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 17:55:19 följande:

Bell13: Vad härligt med plusset! :) Håller tummarna för tvillingar då :) Ja det är sjukt nervöst att vänta faktiskt, man gör allt för att tiden ska gå snabbare haha! Ja tyvärr så antar jag att oro för missfall är något som kommer med graviditeten, men det är riktigt jobbigt att ständig känna sig orolig. Vi hoppas och håller tummar och tår för er :)

Ständig oro har jag inte tack och lov men den finns i huvudet ibland.

Nu får vi bara hålla tummarna ??
  • Bell13
    brandnewday skrev 2013-11-19 13:42:18 följande:

Jag känner inte heller något!

MEN jag fick se ett levande pyre och ett tickande hjärta för en halvtimme sen :))) minskar risken för MF om man sett hjärtat eller?

Jag läste att om hjärtat väl börjar slå så är risken för missfall endast 1.6 %.
  • Bell13
    brandnewday skrev 2013-11-19 17:33:33 följande:
    Var läste du det?
    blimamma.se de har fått informationen från journal of obstetric and gynecoly
  • Bell13

Var på vul idag. Det fanns två fostersäckar en mindre och en större. Vi såg levande foster i den större. Det betyder väl att båda embryona fäst men att det ena slutat att dela sig?

Hjärtat pickade jättetydligt. Känns skönt

Svar på tråden Juli 2014!