• Llimen

Juli 2014!

Då kommer en till blivande julimamma! BF enligt senaste mens någonstans runt den 11/7. Andra barnet för oss, har en tjej född 2010 som ännu inte vet något. Jag har svårt att fatta att det är sant, svårt att lita på att det verkligen är plus på Stickan och inte en synvilla( men tre test visar ju inte fel!). Känner mycket mer oro den här gången, vem är jag att förvänta mig att få två friska, fina barn liksom? Tänk om det händer mig något under graviditet eller förlossning, är det rätt mot dottern att utsätta henne för den risken? Samtidigt är jag jätteglad och överlycklig (men reagerade inte heller med tårar eller glädjetjut som någon skrev om). Typiskt bara att jag bokat in personalfest om två veckor och bada tunna med hela min stora familj om tre veckor. Personalfesten tror jag löser sig, där kan man ju smussla, men att bada tunna blir svårare då värdarna bjuder på allt och jag dessutom har för mig att man inte ska bara tunna pga bakterier? Eller kommer jag ihåg fel?

• Llimen

Elindindin:

Vart här du läst det? Det låter vettigt på ett sätt, men så länge kommer vi aldrig kunna undanhålla för dottern. Kanske är lättare ju yngre de är annars?

Hon är VÄLDIGT verbala och undrar redan varför mammas bröst gör ont. Hon lyssnar dessutom bra så det blir svårt att undanhålla helt enkelt..

Tänker också att jag hellre berättar lite "tidigare" och gör det själv än att vänta och riskera att någon annan försäger sig...

• Llimen

Är 27 år, mamma till en tjej okt-10 och arbetar som lärare. Förra gången var jag student som nygravid, nu har jag ju inte tid att vara trött, så jag är glad att jag mår så bra som jag gör!! Det enda (förutom ont i brösten och lite molande i magen) är att jag idag haft små foglossningskänningar. Hoppas fortfarande att det var inbillning, vecka 11 fick jag börja med bälte förra gången och så tidigt vill jag inte göra det nu. Svårt att dölja på jobbet då...

• Llimen

Så spännande för alla er som får göra Vul. Och så spännande med ev tvillingar Bell13! Jag går också in i v.7 idag så i veckan får jag nog ringa mvc, de har så dåliga telefontider bara och det är svårt att lösa när man vill vara hemlig och inte kan komma undan på jobbet. Men måste ju boka inskrivning nu! Har foglossningskänningar idag också så det är väl bara att be om ett bälte med en gång.

• Llimen
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 17:59:37 följande:
    Llimen: Grattis till v 7 :) Ja spännande och nervöst :) Ja usch ja..foglossning är verkligen inget vidare, fick kraftiga foglossnings smärtor första grav och det var verkligen ingen höjdare! Bara hoppas att du får gå ett tag till utan större problem :) Föresten när har du BF? :)
    Enligt mina beräkningar är BF runt 11/7.
  • Llimen

Hoppas ni kan få vul när ni är osäkra. Jag hade samma situation förra ggn , alltså ingen koll, min bm tyckte ändå att vi skulle gå på ungefär sista mens (vilket jag inte riktigt trodde på). Så på rul säger de på en gång att vi är där alldeles för tidigt. Flyttades från v. 18 till v.14. Så stå på er om det känns osäkert och viktigt att veta.

• Llimen

Måste bara få beklaga mig lite. Vi hade skridskoåkning med eleverna på jobbet idag och eftersom jag redan lovat att vara behjälplig på och vid isen och inte gärna vill avslöja än fick jag ge mig ut lite försiktigt och valla runt några osäkra elever.
    AJAJAJ vad det gör ont i mina fogar nu..

• Llimen

Jag ska gå på konsert nu på lördag (v.9+0). Har iofs inte lika bra platser som du verkar ha. Med dottern var jag på konsert i v.34, förutom att jag blev trött i benen gick det jättebra.

Så ja, jag skulle nog gå, men jag förstår om du med din bakgrund känner dig orolig...

• Llimen
    brandnewday skrev 2013-12-04 16:28:33 följande:
    GRATTIS! Men hur kan du vara i 8+4 om du ska ha den 11 juli? Jag har BF den 9 juli och är i 9+0 idag.

Jag är också i vecka 8+4 (enligt både BM och FL) och beräknad till 11juli.
  • Llimen
    Llimen skrev 2013-12-05 17:50:29 följande:
    , . 5/10 28. ?

Kanske tidernas mest kryptiska inlägg. Hade skrivit långt, men av någon anledning publicerar telefonen bara siffrornoch tecken. Inga bokstäver....
  • Llimen
    brandnewday skrev 2013-12-05 11:32:47 följande:
    Räknar vi olika kanske?? Eller? Enligt BM och FL och dessutom VUL är jag i vecka 9+1 och är beräknad till 9 juli...

Jag och BM utgår från senaste mens 5/10 och standard på resten. Vet inte när jag hade ägglossning, men standardalternativen kändes rimliga. Kanske påverkar det om man har angett annat datum för ägglossning? Men samtidigt så ska ju BF vara 40+0 så hur olika kan det bli? Testade att utgå från din BF 9/7 och då stämmer det med mitt BF och antalet veckor+dagar nu.... Så vad spelar en dag hit eller dit för roll egentligen? De kommer när de kommer ändå...
  • Llimen
    H2O3 skrev 2013-12-30 09:21:22 följande:
    Uppdaterar läget lite: det planerade MKP i dag blev inte av då det visade sig att vi väntar två (!) bebisar, ena moderkakan låg i vägen för provtagning. Nu är vi i chock. Vi som bara hade en helt oplanerad sladdis på väg, då får vi planera om lite.

Åh så roligt, spännande och omtumlande! Grattis!!
Svar på tråden Juli 2014!