elindindin skrev 2013-12-16 11:48:48 följande:
Tyvärr drabbades vi av missfall i v.8.
Upptäcktes i lördags, v.11.
Det började i veckan med att jag fick mörka flytningar, bruna. Och i lördags på dagen så började dom bli mer rikliga och mörkare röd. Ringde förlossningen som sa att det är vanligt och att jag ska avvakta eller ringa gynjouren. På kvällen fortsätter det och det kommer mer rött, ringer då gynjouren och dom säger i stort sett samma sak, avvakta, det är vanligt. Men dom la även till att DET KAN VARA ETT TECKEN PÅ ETT MISSFALL.. Det jag kunde göra var att åka till akuten. Efter en del funderingar bestämmer jag mig för att åka in och kolla upp det, och visst var det ett missfall. Fostret hade slutat växa i v.8, och min kropp hade inte självmant stött ut det förrän nu.
Idag kl 14 ska jag till sjukhuset för att bli mer undersökt och i värsta fall få tabletter för att hjälpa kroppen att få ut fostret. Efter besöket på akuten började jag blöda mer och nu har jag som en "vanlig" mens. Inget ont och inga klumpar än, så jag kommer antagligen få hjälp.
Jag VILL INTE begrava mitt efterlängtade barn i en binda i en papperskorg! Vi har kämpat i nästan 2 år för att bli gravida, min önskan, om man får ha en, var att få ett sommarbarn! Den här graviditeten var perfekt! Vi skulle få berätta på julafton för våra familjer, vi skulle få ett underbart sommarbarn! VARFÖR!!? Vem har bestämt att denna bebis inte var till oss!? Och varför?!
Jag är förkrossad.. helt tom..
Alla tankar till dig!! Förstår att det är jobbigt speciellt när ni kämpat så länge för att det skulle bli något!
Klart man får önska, men servilt tyvärr inte alltid som man önskar, hoppas innerligt att nästa graviditet håller sig kvar och att bi får ett friskt välbevarat barn!!
Styrkekramar!!