• SannaM

Juli 2014!

Hej svejs! Kanske ska våga hoppa in ändå... Vi plussade den 23/10 efter insemination den 11/10, första försöket. BF 1 juli och det är min fru som är gravid. Jag födde vårt första barn i september -11. Vi har tagit typ sex gravtester och nu har illamåendet börjat komma (v 5+6 idag) så antar man nästan vågar tro det är sant...

Ska göra VUL 21/11 eftersom det var insemination.

• SannaM
    EvelinaD88 skrev 2013-11-05 16:49:00 följande:
    Hej alla julimammor! Plussade idag, mitt första barn..:) känns helt overkligt. Hur länge har ni andra väntat med att berätta för familj och vänner (min sambo vet såklart)..?

Grattis! Med första barnet plussade vi hemma hos mina föräldrar under julhelgen så de fick veta direkt. Jag berättade även för några på jobbet i typ vecka 7 pga mitt överjävliga illamående. Övriga familjen/släkten fick veta i 7+5 då vi gjort VUL, vi kunde inte hålla oss...

Nu känns det så himla overkligt fortfarande eftersom det gick på första försöket (insemination) så vet inte... vill nog göra VUL först, det görs i vecka 8. Närmsta familjen och några vänner vet redan.
  • SannaM
    brandnewday skrev 2013-11-06 20:47:11 följande:
    Någon som ska göra VUL? Ringde Mama Mia idag och bokade in ett i vecka 9... kostar en slant men kan inte sluta noja..

Ska göra i v 8. Kostar inget pga insemination. Känns tryggt att veta om hjärtat slår och allt ser ut som det ska tycker vi.
  • SannaM
    liljah33 skrev 2013-11-08 14:36:00 följande:
    Det känns nästan som jag går runt och ljuger/hittar på då jag berättat åt mina två närmsta vänner att jag är gravid. Vilken konstig känsla. Har någon känt samma?

Vi känner absolut samma, både jag och min fru som ju är gravid. När jag var i vecka 7 mådde jag redan så fasligt illa och det var därför så påtagligt, min fru har hittills mått bra. Men nu har tröttheten kommit, brösten smärtar och en aning illamående har börjat smyga sig på - det gör mig glad, även om jag vet hur skitjobbigt det kanske kommer bli för henne... Längtar till VUL om två veckor!
  • SannaM

Har någon här haft problem med illamående på natten? Min stackars fru spydde två ggr i natt och sov skitdåligt med märkliga drömmar. Hoppas inte detta är något ihållande...

• SannaM
    liljah33 skrev 2013-11-11 15:48:04 följande:
    Jag vill bara ta nya gravtest hela tiden för verkligen säkerställa att jag inte är skengravid! Men min kompis bad mig sluta, och tänka på bebisen att stress inte är bra. Och barnmorskan sa, ingen mens och positivt gravtest är likamed gravid. Men jag kan fortfarande inte låta tankarna vandra till... om jag ska boka tid för VUL för få se något på en skärm? Kanske jag kan begripa då?
    Bara för att försöka lugna dig lite: Sååå lätt blir kroppen inte av med en graviditet så länge allt är väl med fostret! Tänk kvinnor förr i tiden och i länder som förbjuder abort och som gör allt för att avsluta oönskade graviditeter men inte lyckas. Ett friskt foster sitter där det ska liksom Men jag var precis likadan som du när jag var gravid, jättenojig över pulsnivåer och kyla och min egen oro... Vi har tagit kanske sju tester den här gången, bl.a. tre digitala som visat 1-2 v, 2-3 v och nu senast 3+ v. Känns alltid aningen tryggare! Att vara nojig är ju en del av alltihop
Svar på tråden Juli 2014!