Inlägg från: violas vita |Visa alla inlägg
  • violas vita

Juli 2014!

Kul !! 2 röda streck ð?? lite pirrigt... BF 8 juli, barn nr 4!
    Hur kopierar jag BF listan från mobilen ?

• violas vita

Tack för hjälpen Nilla81!
    Är det bara jag som tycker FL i mobilen ( appen) är väldigt begränsad?

Kul att det är så många med fler barn.
    Jag har 3 med min min förra man 4,7,11 år och nu väntar jag och min nya en liten tillsammans .... Han har två redan så det lär bli fullt hus !!

Hur många är vi från Stockholm ?

• violas vita

Om någon har tid å uppdatera min rad i BF Listan så är det :
    ViolasVita BF: 8/7 37 år, 4e barnet

Tack !

• violas vita

Jag ska på " gravid grupp" nästa vecka. Känns konstigt när det är barn nr 4 ;)
    Första MVC tid 16 dec. Har inte berättat för någon än. Tänkte försöka vänta lite.... Fram till v 12 om det går.

• violas vita

Hej alla
    Är enligt uträkning i v6+1 så allt är väldigt tidigt och bebisen pytte pytte liten.
    Jag har som sagt 3 barn sen tidigare och dessa tre graviditeter helt felfria ( krämpor och illamående visst... men inget annat)
    Men så i morse så fick jag flytningar. Bruna... som när man är på sluttampen av mensen ungefär.
    Har aldrig upplevt det förut. Ska det vara så? Eller är det start på missfall?

Jag har molnande värk i nedre delen av magen men det har jag haft i 2v och det hade jag tidigare graviditeter också.

Åh... blir så orolig... är rädd att allt bara sätter igång och det lilla som finns trillar ut 

Lyssnar gärna till era kloka ord, råd och erfarenheter.

Kram ! 

• violas vita
    Nilla81 skrev 2013-11-10 21:26:56 följande:

Hade det i början på min förra graviditet och det hände inget. Tror det inte är nån fara. Det är väl om det är färskt blod.
    Ja jag!!! idag :( ...... ringde också BM .... har inte varit med om det förr. 
    Det är bruna flytningar som i slutet på mens.... blir väldans orolig.....
    Tänkte att jag inte ska åka in förens det kommer mer och gör ont....

Har aldrig haft missfall förut... ingen anning hur det ter sig. 
  • violas vita
    brandnewday skrev 2013-11-11 13:43:36 följande:
    Ringde gyn idag. De kan inte göra något eftersom det är så tidigt.. är i vecka 5+4 så de bad mig vänta till 7+0 innan jag kommer och gör VUL för att se om det är MF... hade mer bruna flytningar imorse men nu på eftermiddagen är de borta..
    Skönt, mina har också avtagit men jag är så nojig bara.... vågar lixom inte ens kissa .... .inte för att det skulle göra nåt men det har satt sig på huvudet...

Håller tummarna för oss båda då att detta avtar! 
  • violas vita
    Svartvinbär skrev 2013-11-11 15:17:20 följande:
    Här verkar det inte gå vägen heller en droppe ljus rosa imorse och nu lite till...????
    Här har det avtagit men jag har molande värk .... har iof haft det hela tiden men nu är det lite kraftigare tycker jag...
    ja ja.. .vi får väl se om lilla pytte stannar kvar.

• violas vita

Jag är 37 år, har 3 fina barn här hemma -02,-06,-09 och så en -14 i magen då ;)

Bor i Stockholm

• violas vita

Fick man äta lax-sushi??
    Har för mig att varit ett Big-No No dom tidigare graviditeterna, ..... det hade varit underbart för jag är sugen på just sushi... heeela tiden!!!  

• violas vita
    brandnewday skrev 2013-11-20 13:23:10 följande:
    Ja, man får det nu. Tror de ändrade riktlinjerna kring det typ 2011. Min BM säger att det är helt ok, står till och med på livsmedelverkets hemsida att det är ok eftersom risken är minimal att det händer något. MEN laxen ska avra fräsch och inte gammal och rutten. Den ska även ha varit fryst gärna, men det är lag i Sverige på att den ska ha varit fryst så man behöver inte oroa sig..
    Å tack! Mums.... Ja rutten lax äter man ju inte om man är gravid eller ej ... ha ha.... men jag förstår va du menar.
    Vet inte varför men jag har varit sugen på salt, sushi och ingefära i 2v snart....

• violas vita

Stor kram till dig ... Livet är så skört. Hoppas ni kan få en varm och fin jul i alla fall.

• violas vita

Hej alla!

Ligger våndas lite över morgondagen.

Har tid 11.30 på Huddinge för MKP.

Är så rädd att det ska göra ont. Ska bli härligt att få se den lilla skiten där inne eftersom det är ett UL innan men tycker INTE om sprutor.... Nån här inne med erfarenhet ??

• violas vita
    H2O3 skrev 2014-01-08 20:37:28 följande:

violas vita- jag trodde jag skulle haft erfarenhet av MKP vid det här laget. Men tji fick jag eftersom det vid det där ULet de gör först avslöjade två småskitar i magen. Surprise, liksom. Den ena moderkakan låg för den andra och vi kunde inte ta provet. Gör FVP om en vecka istället, tydligen skulle det få bättre. Jag som peppat så inför MKP, var (ÄR!) så nervös jag också. Jag tror dock det kommer gå alldeles utmärkt för er i morgon, jag håller ett par tummar för er!

Tack för ditt svar! Ja.... Är väl mest rädd att det ska göra ont. Hör av mig när det är klart !! Spännande med två !!! Skräckblandad förtjusning kan jag tänka mig ;)
  • violas vita
    H2O3 skrev 2014-01-09 13:40:07 följande:

Violas vita- hur gick det nu idag då?

Hej! Jo .... Moderkaka långt ner i bakvägg så omöjligt att utföra MKP. Fick se en liten sprattlande bebis ( foster ) i alla fall. Fick med mig en bild plus ny tid om 2v för FVP istället. Får hoppas allt står rätt till då eftersom jag lär va i v17 då.... Sista skriket känns det som.
  • violas vita
    Flerbarnsmamman89 skrev 2014-01-30 20:52:05 följande:
    Ja det finns en sluten facebookgrupp. Vi är inte så många men ett par stycken :) Man måste vara vän på fb för att kunna bli inbjuden i gruppen
    Åh ! Hur hittar jag den ? Vore kul att vara med.
  • violas vita

Hej ??

Är det någon som vet om detta är den officiella juli-2014 gruppen ? Det är så extremt lite aktivitet här inne.

Har haft liknande grupper förut med dom andra barnen och där skrevs det hela tiden.

Tänkte om jag missat nåt? Vart hänger ni någonstans? Facebook ? Nån annan tråd?

Känner mig vilsen !!

Svar på tråden Juli 2014!