Gastric bypass utredning
Är det fortfarande så många möten med så lång tid emellan? Är kallad till infomöte 4 april men om det tar 18 månader innan man är igenom och ligger på OP så blir jag olycklig :(
Är det fortfarande så många möten med så lång tid emellan? Är kallad till infomöte 4 april men om det tar 18 månader innan man är igenom och ligger på OP så blir jag olycklig :(
Japp, Ackis. Jag skrev egenreniss i månadsskiftet jan/feb, svar på den 17 februari och kallelsen till mötet 14 mars. Det som är lite "bråttom" för mig är att vi troligen behöver hjälp med IVF och jag är redan 33 och går det relativt snabbt med OP hinner jag ändå fylla 34 innan första försöket med IVF, tar det ett år hinner jag fylla 35. Så lite brinner det i knutarna :-/
Det var min originalplan. Att bli gravid först och OP sen. Men har hittills bara lyckats producera ett utomkveds. Så jag vet att jag går att söva osv, kan ha skyndat på förloppet med GBP också.
Min VC är inte särskilt intresserad alls. Men läkaren på fertilitetskliniken kan säkert motivera om det behövs. Får se vad de säger. Det kan ju vara så att jag trots allt har passage i den kvarvarande äggledaren och då vore det fint att hinna bli gravid först.
Jag skrev den efter hur de vill att läkare ska skriva, går att googla :)
Hej!
Har precis beslutat mig för att försöka få en GBP jag med, efter att ha kämpat med vikten större delen av mitt liv. Undrar lite hur du gick tillväga för din egenremiss. Typ hur vet man om man ens får skicka en osv.. Jag bor i Stockholm och är otroligt rädd för att gå till VC och få ett nej så skulle helst vilja skriva en själv.
Tack på förhand!