Inlägg från: BabyGurl87 |Visa alla inlägg
  • BabyGurl87

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Natalie87 skrev 2013-11-27 16:57:06 följande:

Hej tjejer!
    Hur mår ni?
    Ska träffa ett par tjejer från en annan tråd på lördag. Vi ska antagligen till något fik i Sundbyberg. Ni får gärna följa med om ni vill =)

Här är allt bra och det rullar på hyffsat bra iaf :)

Skulle vara kul men får troligtvis besök på lördag..

Hur långt har ni kvar av graviditeten nu? :)
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-11-29 15:45:53 följande:

Ca två veckor kvar :O Herregud.. Jag kan inte fatta att jag snart har min lilla bebis. Hur mår ditt lilla knyte? :)
    Ja nu är det verkligen inte långt kvar :) får tänka Max 4 veckor till sen har du skatten :)

Jora min lilla tös mår bra, snart väger hon 2 kilo :) är dock inte så bra på att äta själv men det kommer förhoppningsvis snart.. :)
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-12-09 11:21:53 följande:
    Det går bra här. Sista arbetsveckan, känns helt overkligt. Börjar bli svårare att hitta en bekvän sitt och liggställning men annars rullar allt på.
    Hur är det mer er, har ni fått komma hem än? Blev det Isabell förresten?
    Ok skönt att va ledig snart men jobbigt att hitta bekväma sätt att sitta och ligga på... Men så är det och om inte alldeles för lång tid är det förhoppningsvis över :)

Jupp det blev en Isabell :)

Har varit hemma i snart 2 veckor och det känns väldigt bra än att vara på sjukhuset :) dock har vi fått åka in 3 gånger då hon dragit ut sonden! Men förhoppningsvis blir hon av med den snart! Hon kommer nog fortfarande vara inskriven i minst 2 veckor till! Och hemsjukvård har vi fortfarande :)
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-12-09 13:12:42 följande:
    Ja precis. Inte alls långt kvar nu.
    Förstår att det måste vara skönt att vara hemma, men samtidigt lite läskigt kanske också. Växer hon som hon ska?
    j3nnyy skrev 2013-12-09 12:47:20 följande:Åh vad skönt med sista jobbveckan! Jag jobbar iofs bara fram till 27/12 men då e de ändå långt kvar tills bebisen kommer :(

Isabell är så fint namn! Vi har pratat om Isabella till våran tjej o sen har vi några andra förslag så får se vad det är som kommer ut.
    Är de någon av er som vart på vattengympa? Tänkte om jag skulle ge mig på de när jag e hemma sen :) såg att dom har de i bro simhall
    Jaa, ska bli så skönt. Men har en känsla av att jag kommer bli uttråkad ganska snabbt.

Jag har köpt klippkort på jakobsbergs simhall faktiskt, tänkte simma en 2-3 ggr i veckan från och med nästa vecka. Vet dock inte om dem har vattengympa, skulle vara kul att prova det.

Jora hon växer sakta men säkert.. Fortfarande väldigt låg i vikten men förhoppningsvis kommer hon ikapp snart!

Det va lite läskigare i början men allt går så bra :)
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-12-17 19:35:38 följande:

Hej tjejer!

Jajemen, han är här nu :) Föddes den 7:e december, på min födelsedag :P stackars pojk, får dela födelsedag med mamma! Förlossningen gick väldigt bra. Vaknade vid 06.00 på morgonen och vattnet gick efter toabesöket. Kom in till KS 09.00.. Barnmorskan undersökte mig och jag var öppen 10 cm. Min sambo satte i halsen när hon sa: du ska föda snart!  Oliver kom till världen 13.33. 50 cm lång och 3260 g. Finare födelsedagspresent kan man inte få :)
    Jag var så rädd inför att föda, man har ju läst om hemska förlossningar och om hur ont det gör. Men det var faktiskt inte så hemskt som jag hade föreställt mig.Visst, det gjorde ont. Men smärtan var hanterbar. Allting gick så fort, tur var väl det :P Åh, ni har så mycket att se fram emot! Det är en otrolig känsla, att få se sitt barn första gången. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar :)

Stort grattis :)

Härligt att förlossningen gick bra och att den kunde gå så snabbt :)
  • BabyGurl87
    Heene skrev 2014-01-12 10:17:10 följande:

Här går det bara bra :) är i vecka 32, bara 9 v kvar! så bra som jag har mått i sista trimestern har jag inte mått på hela graviditeten. Och överallt läser man att man brukar må som böst i andra. Men inte här alltså :) Har planerat att börja på vattengympa från och med denna vecka. Ska bli skönt att få röra lite på sig då jag inte orkat/kunnat gjort nått alls i träningsväg hittills pga av diverse små krämpor.

Härligt :)
  • BabyGurl87

Hej flickor hur går det för er?

Själv går det nu bra efter att ha varit på sjukhus i 2 dar med vår lilla tjej som fick rs virus :(

Men nu är hon på bättringsvägen :)

• BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2014-02-15 22:17:40 följande:
    Hej!

Oj då!! Är livrädd för rs viruset, har praktiskt taget varit hemma hela tiden sen lillan föddes för att undvika några sjukdomar. Hoppas vintern är slut nu så det blir vår och varmt snart.

Här är allt bra förutom att lillan har gått upp lite dåligt i vikt. Vi har kämpat med ca 45 minuters amningar var annan timme för att hon ska få i sig tillräckligt och först i torsdags så noterade sjuksköterskan att lillan har lite kort tungband som behöver klippas. Antagligen därför hon inte fått i sig tillräckligt med mjölk. Läkaren skulle ha kollat det på bb men gjorde inte det. Aja, nu har vi fått tid på onsdag för att klippa bandet, förhoppningsvis går det lättare då.
    Ja rs är ju inte kul!

Men oj.. Klippa det måste ju göra ont :/ men hoppas det blir bättre när det är gjort!
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2014-02-18 10:06:59 följande:
    Nej verkligen inte. Hur mår lillan nu? Stackarn, född för tidigt och så blir hon sjuk några månader senare.

Nej det gör tydligen inte ont, de lägger en bedövning och sen går klippet fort och smärtfritt.
    Ok skönt att det inte är värre än så :)

Nu mår hon bra :)

Dom sa att hostan skulle hålla i sig i upp till 2-3 veckor.. Men den slutade bara några dagar efter att vi kom hem från sjukhuset .. Så jag antar att hon fick nått lindrigare virus :)
  • BabyGurl87

Hej flickor :)

Har alla fått sina bebisar nu?

Min lilla prinsessa blir 6 månader snart.. Tiden bara rinner iväg :)

• BabyGurl87

Hej alla ni! Hur har ni det?

Hur stora har alla bebisar blivit?

Min lilla Isabell har blivit 7 månader och hon är en väldigt glad liten tjej :)

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?