• j3nnyy

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Åh vad skönt med sista jobbveckan! Jag jobbar iofs bara fram till 27/12 men då e de ändå långt kvar tills bebisen kommer :(

Isabell är så fint namn! Vi har pratat om Isabella till våran tjej o sen har vi några andra förslag så får se vad det är som kommer ut.
    Är de någon av er som vart på vattengympa? Tänkte om jag skulle ge mig på de när jag e hemma sen :) såg att dom har de i bro simhall

• j3nnyy

Alla säger att man har fullt upp med o greja o dona men jag tror oxå man kommer bli uttråkad :/ ska gå hemma två månader, sååå mycket behöver jag ju inte fixa haha.
    Ja men jag har fått för mig att de e bra med vatten träning :) typ simning i sånt även om ja inte e Supersugen på att visa upp mig i bikini haha

• j3nnyy

När var det du hade bf? Jag längtar såå mycket efter att tiden ska gå fort så jag får packa i ordning väskan o tvätta alla kläder o göra sånt massa mys.

Jag tänker typ samma, vill inte köpa en baddräkt jag aldrig kommer kunna använda igen (eller vid nästa graviditet) men dom är ju skitdyra o rätt fula :p ska nog oxå köra på bikini, som sagt de e sån liten stund man syns haha.

Hur har ni andra tänkt med jul o nyårs kläder? Ni som e gravida då fortfarande :) jag har inte hittat nån klänning jag gillar, men vill ju oxå vara fin klädd!

• j3nnyy

Tycker oxå åtta timmars arbetsdag e hemskt. E halvtidssjukskriven nu, o jobbar fyra. Vilken lyx det är.. Innan har jag haft så
    Ont att jag gråtit i bilen på vägen från jobbet o inte sovit på nätter för jag inte kunnat vända mig i sängen, har hela tiden tänkt att det är väl så det är o vara gravid, jag kanske har lite otur. Men nu, jag mår såå bra (peppar peppar) känner ju av rygg o höfter fortfarande men ingenting emot hur det varit. En liten paus efter jobbet sen e jag på topp igen och har ork att göra lite andra saker.

• j3nnyy

Ja verkligen! Min läkare tyckte egentligen att jag skulle vara heltidssjukskriven men försäkringskassan e tydligen super hårda mot heltidssjukskrivning under just graviditet för dom tycker inte att man är sjuk.. Men när man INTE är gravid så får man minsann vara hemma helt. Så knäppt. Men för mig har det funkat superbra att jobba halvtid. Jag har ganska tungt jobb, så jag har blivit beviljad grav penning. Har du sökt det Hanna? Eller det kanske inte är aktuellt?

• j3nnyy
    jessmess skrev 2013-12-17 19:35:38 följande:

Hej tjejer!

Jajemen, han är här nu :) Föddes den 7:e december, på min födelsedag :P stackars pojk, får dela födelsedag med mamma! Förlossningen gick väldigt bra. Vaknade vid 06.00 på morgonen och vattnet gick efter toabesöket. Kom in till KS 09.00.. Barnmorskan undersökte mig och jag var öppen 10 cm. Min sambo satte i halsen när hon sa: du ska föda snart!  Oliver kom till världen 13.33. 50 cm lång och 3260 g. Finare födelsedagspresent kan man inte få :)
    Jag var så rädd inför att föda, man har ju läst om hemska förlossningar och om hur ont det gör. Men det var faktiskt inte så hemskt som jag hade föreställt mig.Visst, det gjorde ont. Men smärtan var hanterbar. Allting gick så fort, tur var väl det :P Åh, ni har så mycket att se fram emot! Det är en otrolig känsla, att få se sitt barn första gången. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar :)

Åh stort grattis!! Vilken födelsedagspresent!
  • j3nnyy

Åh vad glad man blir när man läser om era bebisar :) jag mår ganska bra, förutom halsbränna o konstant illamående/kräkningar. Går in i v 33 på tisdag, tiden går verkligen superfort nu!
    Är hemma på grav. ledigt nu, har ni något tips vad man kan underhålla sig med under dag tid? Är lite segt att bara vila o vila haha man kan ju inte städa o fixa heeeela tiden ;)

• j3nnyy

Ja vilken bra ide! De följer jag gärna med på. Även om jag inte e super sugen på att visa min flodhäst kropp i bikini haha. Idag tar jag bort alla julsaker här hemma, herregud vilken dålig kondis man har!

• j3nnyy

Åh vart ska du på profylax kurs?
    Ska till bm idag, har inte hört något om den här två gångers föräldrarutbildning, ska fråga henne om den.
    Ja va roligt, 16onde borde funka, ska bara dubbelkolla att det inte var då vi skulle på nån info på ks, men har för mig att det var 15onde haha. Mycket att hålla reda på :p

• j3nnyy

Ja jag skrev upp oss nu på den som var i februari, får se om jag får gå själv.. Va så dumma tider för sambon tyvärr :(
    Såg oxå något om amningsinformation, men vet inte va dr va riktigt..

• j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-16 16:19:03 följande:

Ses vi ikväll? =)
    jag kommer vara vid simhallen runt halv 7. Vore jättekul om du också kom! =)

Nästa vecka kommer jag gärna! Mår inte alls bra idag, kräks o kräks o kräks av halsbränna. Fy vad jag är less på detta nu! Kan inte ligga ner för då kommer de direkt :/ går inte att sova på nätterna. Usch vilken gnällig jag känner mig som :( vill ha ut bebisen nu
  • j3nnyy
    Natalie87 skrev 2014-01-16 21:18:53 följande:
    Äter du något mot halsbrännan? Jag hade också fruktansvärd halsbränna, provade allt möjligt men det enda som fungerade var Omeprazol. Rekommenderas starkt!
    Jag tar minst 4 samarin om dagen, nu sist köpte jag gaviscon tuggtabletter men dom sväller upp till en jätteäcklig gelé som man ska svälja ner.. Ska prova omeprazol! Gör vad som helst känner jag..
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?