Inlägg från: jessmess |Visa alla inlägg
  • jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

j3nnyy skrev 2013-11-04 16:43:38 följande:
    Vi mår superbra :) såg idag första gången utanpå magen att den rörde sig. Så konstig känsla!

Hehe ja eller hur! Många tycker att det känns härligt att känna bebis sparka och ha sig.. men jag tycker det är obehagligt. Helst nu när bebben gör stora långsamma rörelser vid revbenen :P Var i Kungsängen bor du?
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 17:21:24 följande:
    Jag kan tänka mig när den är lite större att det känns ännu konstigare, såg en kompis mage när man verkligen såg en liten fot som stack ut från magen, hjälp! Känns så overkligt fortfarande att det faktiskt ligger en liten bebis inne i magen. Jag bor i Tibble :) vart bor du?

Haha men jösses :) häftigt! Ja, det är overkligt.. Man kan inte förstå det riktigt. Vet du vad det är för kön på din bebis? Jag bor i Kallhäll, inte världens roligaste ställe direkt hehe. Vill flytta till Kungsängen! Vi letar för fullt efter lägenhet. Då går du också hos barnmorskan i Kungsängen? Har du Margareta kanske? :P
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 20:46:07 följande:
    Japp jag går i Kungsängen, men hos Berit. Tycker hon är supergullig! Längtar tills nästa besök o få höra bebisen :) vi ska få en flicka, har ni tagit reda på kön eller blir de överraskning?
    Ja Kungsängen är trivsamt tycker jag :) är glad att vi köpte en trea, när vi skulle flytta för tre år sen, utan någon större tanke på att skaffa barn, e så skönt att slippa flytta nu eftersom vi trivs så bra

Ja Berit är allt bra söt :) Stötte på henne imorse när jag var hos Margareta. Vi får en pojk :)  Ja, det förstår jag. Önskar att vi också hade en trea :P
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-05 15:05:10 följande:
    Ja de är skönt med ett till rum, men samtidigt behöver ju inte bebisen ett eget rum första tiden ändå :) fast jag skulle nästan behöva två rum för alla saker jag handlat.. Tror jag blivit lite tokig

Haha åh jag känner igen mig! Det är ju så kul att handla på sig saker :D Vi skulle verkligen behöva ett till rum, helst nu när jag har köpt en gungstol som tar upp halva sovrummet (känns det som).

Natalie: du får nog ta och byta till Kungsängen ;) barnmorskorna är super gulliga.  

Babygurl: Hoppas ni får det mysigt på födelsedagen :) 
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-05 16:07:32 följande:

Hade jag fått som jag veltat hade jag köpt på mig galet mycket saker. Men på grund av flytten och andra saker som måste köpas så får jag vänta lite. Men nästa lön, då ska jag shoppa bebis saker!

Ja eller hur, de låter så gulliga. Är det äldre damer?

Jessica & Jenny, vill/kan ni följa med till Solna idag och ta en fika? =) Ska träffa två tjejer från en annan tråd här på FL. Vi ska mötas 17.30 vid Espresso House.

Kunde inte följa med igår. Hade ni det trevligt? :)
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-07 14:34:58 följande:
    Ja supertrevlig var det =) vi ska nog träffas snart igen, kan säga till då så kanske ni kan haka på =)
    Hur är det med er? Idag har det varit lite jobbigt, kan inte sitta ner mer än 10 min för då får jag ont i rumpan och ryggen, ställer jag mig upp så får jag ont i fötterna direkt. Det spänner och kliar som fan på magen, inte fått några bristningar än, men nu känns det som att dem kommer när som helst.

Kul! :) följer gärna med nästa gång. Kliandet känner jag igen! Bebisen vill inte att jag ligger på sidan, då sparkar han till ordentligt tills jag flyttar på mig och ligger jag på rygg för jag ingen luft. Sen är det ett tryck neråt och ilande som hugger till. Använder du någon olja på magen, det sägs att det kan hjälpa mot bristningar. Jag försöker att smörja in varje dag. Jag gick ner 27 kilo för två år sedan, så jag har gamla bristningar.. har lite hud att tänja ut ;)
  • jessmess

Grattis Babygurl!! :) Härligt att din lilla dotter har kommit! Fint namn Isabell. Hoppas att vi får träffa henne framöver :)

Natalie: Allt är fint med mig och bebis. Har väl haft lite mycket hormoner den senaste veckan. PANG sa det bara och jag sitter och bölar för ingenting. Hur är det med dig och din bebis? :) Går det bra att jobba fortfarande?

Heene: Välkommen! :) Kul med en Kallhäll:are haha ;) var i Kallhäll bor du?  

• jessmess
    Heene skrev 2013-11-22 07:58:12 följande:
    Jessmess - Jag bor uppe på lädersättra och så jobbar jag på kopparvägen.
    Så jag håller mig mkt i kallhäll kan man säga =)

Vart bor du?

Jag bodde vid legendvägen i fem år, vi flyttade till Termovägen i somras. Sålde lägenheten och bor nu i hyreshus, men vi letar efter ett litet hus. Så vi har bott nära varandra må jag säga! :)
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-22 08:54:05 följande:

Haha känner igen det där. Blev så sur och ledsen här om dan när min sambo tyckte att jag skulle lägga ner datorn för att vi skulle kolla på en film. Fick tårar i ögongen och sa "kolla på din jävla film du", stängde ner datorn, tog hunden och gick ut. Hahahah kom på mig själv när så fort jag gått ut ur porten och tänkte "vad hände precis??" Sambon kom ut också så tog vi en promenad tillsammans och försökte låtsas som att inget hänt. Hahaha.
    Vi mår bra =) Ja absolut, jag jobbar på. Idag är det tre veckor kvar tills sista arbetsdagen. Längtar så klart men ändå har jag en känsla av att jag kommer bli uttråkad hemma =P

Va skönt! Så typ 24 timmar från att vattnet gått?
    Ska hon få ligga kvar på neo länge eller tror ni att ni får åka hem snart?

Åh, det lät bra roligt :D haha.. Det är tur att man har en orsak varför man är lite "annorlunda" emellanåt! ;) Jo, jag förstår dig. Man blir lätt uttråkad av att bara vara hemma. Jag har varit hemma lääänge nu, försöker underhålla mig så gott det går :) Hoppas du tar det lugnt på jobbet resten av tiden som är kvar!

Tänkte fråga er alla, var köper ni mammakläder? Det är ju bara H&M som säljer mammakläder. Finns många nätbutiker, men tycker dom tar hutlöst mycket pengar för en klänning tex.. Fruktansvärt dåligt utbud, trodde att det skulle finnas mammakläder på Lindex, KappAhl eller polarn o pyret.. men icke.. (smått bitter ;P) 
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-27 16:57:06 följande:
    Hej tjejer!
    Hur mår ni?
    Ska träffa ett par tjejer från en annan tråd på lördag. Vi ska antagligen till något fik i Sundbyberg. Ni får gärna följa med om ni vill =)
    Hej! Skulle gärna följt med, men ska på julmarknad imorgon på Skansen. Får se hur långt man orkar gå runt :P
  • jessmess
    BabyGurl87 skrev 2013-11-27 20:37:09 följande:
    Här är allt bra och det rullar på hyffsat bra iaf :)
    Skulle vara kul men får troligtvis besök på lördag..
    Hur långt har ni kvar av graviditeten nu? :)

Ca två veckor kvar :O Herregud.. Jag kan inte fatta att jag snart har min lilla bebis. Hur mår ditt lilla knyte? :)
  • jessmess

Hej tjejer!

Jajemen, han är här nu :) Föddes den 7:e december, på min födelsedag :P stackars pojk, får dela födelsedag med mamma! Förlossningen gick väldigt bra. Vaknade vid 06.00 på morgonen och vattnet gick efter toabesöket. Kom in till KS 09.00.. Barnmorskan undersökte mig och jag var öppen 10 cm. Min sambo satte i halsen när hon sa: du ska föda snart!  Oliver kom till världen 13.33. 50 cm lång och 3260 g. Finare födelsedagspresent kan man inte få :)
    Jag var så rädd inför att föda, man har ju läst om hemska förlossningar och om hur ont det gör. Men det var faktiskt inte så hemskt som jag hade föreställt mig.Visst, det gjorde ont. Men smärtan var hanterbar. Allting gick så fort, tur var väl det :P Åh, ni har så mycket att se fram emot! Det är en otrolig känsla, att få se sitt barn första gången. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar :)

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?