BabyGurl87 skrev 2013-11-18 11:33:40 följande:
Nope ingen bebis här än. Men blev inlagd på förlossningen över natten i lördas pga blödning men fick åka hem igår med lite "tjat" haha.. Men tyvärr tillbaka idag för kontroll då jag tror att första hinnan med vatten gick imorse! Får se om jag blir kvar eller om jag får åka hem! Ska först träffa en läkare!
Oj spännande. Nu kanske jag låter lite dum men.... första hinnan? Finns det fler hinnor
?
Om vattnet har gått så har du ju ditt barn snart! Kul!! =D
Heene skrev 2013-11-18 11:51:36 följande:
Hej Tjejer!
Såg precis denna tråd. Jag är 28 år och gravid i v 24 och bor också i kallhäll =)
Detta är första barnet men vi har valt att inte ta reda på kön.
Blev inskriven i jakobsberg men min bm flyttade precis till kungsängen. Marie heter hon och verkar supermysig. Hade ingen lust att byta så jag följer med henne till kungsängens mottagning =)
Va kul! Välkommer hit! =) v24, då ska du ha i början av mars va?
Vi har inte heller tagit reda på kön, känns som att vi är ensamma om att inte veta kön. Det första alla frågar är om det är en pojke eller flicka. Men det får bli en överraskning =)
Nu går ju alla i Kungsängen, kanske också borde byta dit =P Var på vårdcentralen och labbet i kungsängen i fredags så jag såg var BM mottagningen låg. Blir ju bekvämt att ha det nära hemmet sen när jag går på mammaledighet, dock så är det bekvämt att ha det nära jobbet också och så trivs jag ju så bra med min BM.
Nu bökas det för fullt i magen, det tycker åt alla möjliga håll samtidigt. Haha freaky...