Inlägg från: Natalie87 |Visa alla inlägg
  • Natalie87

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Hade jag fått som jag veltat hade jag köpt på mig galet mycket saker. Men på grund av flytten och andra saker som måste köpas så får jag vänta lite. Men nästa lön, då ska jag shoppa bebis saker!

Ja eller hur, de låter så gulliga. Är det äldre damer?

Jessica & Jenny, vill/kan ni följa med till Solna idag och ta en fika? =) Ska träffa två tjejer från en annan tråd här på FL. Vi ska mötas 17.30 vid Espresso House.

• Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-06 11:30:18 följande:
    Kunde inte följa med igår. Hade ni det trevligt? :)
    Ja supertrevlig var det =) vi ska nog träffas snart igen, kan säga till då så kanske ni kan haka på =)
    Hur är det med er? Idag har det varit lite jobbigt, kan inte sitta ner mer än 10 min för då får jag ont i rumpan och ryggen, ställer jag mig upp så får jag ont i fötterna direkt. Det spänner och kliar som fan på magen, inte fått några bristningar än, men nu känns det som att dem kommer när som helst.
  • Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-08 09:46:15 följande:

Kul! :) följer gärna med nästa gång. Kliandet känner jag igen! Bebisen vill inte att jag ligger på sidan, då sparkar han till ordentligt tills jag flyttar på mig och ligger jag på rygg för jag ingen luft. Sen är det ett tryck neråt och ilande som hugger till. Använder du någon olja på magen, det sägs att det kan hjälpa mot bristningar. Jag försöker att smörja in varje dag. Jag gick ner 27 kilo för två år sedan, så jag har gamla bristningar.. har lite hud att tänja ut ;)
    Precis! På rygg känns det som att allt trycks upp och det blir svårt att andas.. sidan går bra än så länge, det sparkas och har sig där inne men efter ett tag ger den upp =P

Ja, jag använder en kräm från Body Shop som ska öka elasticiteten i huden och babyolja på det. Försöker smörja två gånger per dag, men oftast blir det bara en gång. Har smörjt in sen vecka 12 typ och tycker verkligen huden blivit mer elastisk. Jag smörjer inte bara utan liksom drar i huden, haha låter lite barbariskt kanske men tror det funkar =P Ibland känner jag att det finns gott om plats kvar men ibland så måste bebisen trycka på ett sånt sätt att det verkligen stramar åt.

Wow 27 kilo! Grymt jobbat!
    Jag har också bristningar från tonåren, men inte på magen, mest på bröst och på höfterna.

BabyGurl, i vilken vecka fick du bristningar med barnen innan? Var det precis på slutet när du var som störst eller kom de innan, som för vissa enbart på grund av hormonerna?
  • Natalie87
    j3nnyy skrev 2013-11-17 20:39:24 följande:
    Hej allihop :) hur mår ni? Det har väl inte tittat ut nån liten ännu?
    Ingen bebis här än, men för mig är det hela 6 veckor kvar till bf =) Inte långt kvar för er Jessmess och Babygurl nu!
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 11:33:40 följande:
    Nope ingen bebis här än. Men blev inlagd på förlossningen över natten i lördas pga blödning men fick åka hem igår med lite "tjat" haha.. Men tyvärr tillbaka idag för kontroll då jag tror att första hinnan med vatten gick imorse! Får se om jag blir kvar eller om jag får åka hem! Ska först träffa en läkare!
    Oj spännande. Nu kanske jag låter lite dum men.... första hinnan? Finns det fler hinnor Obestämd
    Om vattnet har gått så har du ju ditt barn snart! Kul!! =D
    Heene skrev 2013-11-18 11:51:36 följande:
    Hej Tjejer!
    Såg precis denna tråd. Jag är 28 år och gravid i v 24 och bor också i kallhäll =)
    Detta är första barnet men vi har valt att inte ta reda på kön.
    Blev inskriven i jakobsberg men min bm flyttade precis till kungsängen. Marie heter hon och verkar supermysig. Hade ingen lust att byta så jag följer med henne till kungsängens mottagning =)
    Va kul! Välkommer hit! =) v24, då ska du ha i början av mars va?
    Vi har inte heller tagit reda på kön, känns som att vi är ensamma om att inte veta kön. Det första alla frågar är om det är en pojke eller flicka. Men det får bli en överraskning =)
    Nu går ju alla i Kungsängen, kanske också borde byta dit =P Var på vårdcentralen och labbet i kungsängen i fredags så jag såg var BM mottagningen låg. Blir ju bekvämt att ha det nära hemmet sen när jag går på mammaledighet, dock så är det bekvämt att ha det nära jobbet också och så trivs jag ju så bra med min BM.
    Nu bökas det för fullt i magen, det tycker åt alla möjliga håll samtidigt. Haha freaky...
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 16:45:33 följande:
    Jupp man har typ 2 hinnor! Konstigt nog!
    Men nu blir jag nog kvar här tills den lilla kommer ut.. Vatten kommer lite då och då men inga värkar än så länge!
    Och eftersom att det går vatten och om det inte händer nått så blir det nog nån typ av igångsättning pga infektionsrisk. Så förmodligen blir det bebis denna vecka :)
    ÅÅÅÅHHH VA ROLIGT!! Grattis i förskott!
    Jaha där ser man, två hinnor hade jag missat =P Ja precis, om vattnet har gått brukar dem vilja att barnet kommer inom 24 timmar. Hoppas du fixar det självmant eller med igångsättning i så fall och slipper snitt.
    Då blev det en November bebis istället för December! Skönt för dig att slippa åka in till BB i snöstorm!
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 17:49:03 följande:
    Ja vi får se.. Dom har inte sagt nått om 24 tim :/ snarare några dar!
    Om det bara sipprar ut vatten så kan det ta ett par dagar men om allt vatten gått så brukar man vilja ha ut bebisen inom 24 h. I vilket fall som helst så verkar det bli en November bebis i alla fall :)
  • Natalie87
    Heene skrev 2013-11-18 20:57:31 följande:

Men vilken timing att komma in i denna tråd nu =) så spännande!
    Lycka till!

Haha eller hur, mitt i actionet :P
  • Natalie87

Ååhh grattis grattis!! Jättesöt liten tös!
    Men hur kommer det sig att hon vägde så lite? Du var väl kring vecka 36-37?
    Va kul med två pojkar och nu en liten flicka! Gick förlossningen bra?

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-20 17:12:18 följande:
    Ja hon var ju beräknad till den 16e dec enligt kub och sen 27e dec enligt rul och tul.. Men då sa dom att dom inte ändrar på ett datum som är satt så den 16e går dom efter och då föddes hon i vecka 37 (36+0)!

Namn är igentligen inte direkt bestämt men det lutar åt en liten isabell :)
    Och förhoppningsvis får vi komma hem snart :) men blir nog kvar till nästa vecka iaf!
    Jaha okej! Samma här - fast tvärt om, jag räknade själv ut bf till 30:a Dec.. fick 7:e Jan på KUB men på RUL så trodde hon också på 30-31:a Dec, men hon lät 7:e Jan stå kvar.

Isabell är jättefint =) Så kan hon ha Bella som smeknamn.

Härligt! Kom det igång av sig själv eller blev du igångsatt? Ser verkligen fram emot min förlossning! Undra verkligen hur det kommer kännas och hur det kommer gå.

Jessmess - Inte hört något från dig på ett tag. Hur är det med dig och bebis?
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?