Fler föräldrar i Danmark??
Hej! Jag bor i Esbjerg sedan dec 2009. Har 4 barn på 3, 4, 10 och 13 år
Hej! Jag bor i Esbjerg sedan dec 2009. Har 4 barn på 3, 4, 10 och 13 år
Jo, jag trivs bra. Just nu i jultiden saknar man dem där hemma bara... Själv? Trivs?
Åh, vad trist! Hurlänge har du bott här? Jobbar du? Vad är det du saknar med maten? Kan det inte fås här? Har inte din man några vänner med respektive som kanske kan umgås lite med? Var någonstans är det ni bor?
Fy, det låter som en mindre bra situation. Har du ingen här som du kan prata med? Du måste ju prata med din man i alla fall... Fy.... Jag vet hur det är att komma själv till ett land där man inte kan språket och inte känner någon. Men att lära språket hjälper mycket. Och efter att Bebisen är född kommer du bli erbjuden att delta i mammagruppen - ta den chansen. Där kan det var någon som också är lite i samma situation alltså ensam och nybliven mamma. Hur går det med att lära språket? Danska är ta mig fasiken inte lätt men det kan läras...
Ohållbart! Så kan du ju inte ha det...
Hur långt är du i graviditeten?
Ja, det är nog där omkring du ska göra kub-testet. Hoppas han kommer med och får lite annan inställning till alltihopa efter att han får se det lilla hjärtat ticka därinne...
Har du inte fått tiden till det ul ännu?
Det borde vara din läkare som skickar henvisning och så blir du kallad till ultraljud. Men ring sjukhuset för säkerhetsskull efter nyår. Vilket sjukhus tillhör du?
Hoppas du får en tid snart så... Styrke-kramar!
Hur har det gått för dig? Fått tid till scanning?
Nej, det är ju verkligen inte långt mellem oss då 😄 Skulle du ha en bebis till ganska snart? Eller hur var det?
Jag håller med. Bara kasta sig ut Och prata även fast det blir lite tokigt i början. Övning ger ju färdighet 😉 Vad hade Esbjerg kommune at erbjuda? Jag tycker inte att det har varit överflödigt med erbjudanden utan jag har letat upp egna möjligheter, ja förutom mødregruppe då... [quote=72200965][quote-nick]Mli 014 skrev 2014-01-11 09:13:39 följande:[/quote-nick]
Jag kan inte komma in på ditt konto, heller inte sända pm 😉
Åh, vad skönt att det lättat lite Och igen grattis till lilla pyret. Spännande att se vad det kan vara för slags vid nästa ul.
Jag fick 2 innan 30 och 2 SENT . Den sista föddes när jag var 35! Generellt så är det ju risker med både vaginala förlossningar och kejsarsnitt. Men det bästa är nog ändå en vaginal... Detta säger jag som yrkeskunnig då jag ser alltför många barn som föds med olika typer av smärtor i rygg och nacke. Självklart långt ifrån alla men tillräckligt många för att man ska reagera. Ställt mot det yttersta om det inte blivit akut ks kan man såklart inte säga något om. Men någonstans så är det liksom gjort som så att kvinnor ska föda barn "den normala vägen" Läs inte för mycket men sätt dig ändå in i de olika typerna av födslar. Det kan hjälpa lite. Och vänta och se innan du bestämmer dig för det ena eller det andra.. 👍