• Anonym (Är det kört?)

Brun flytning i vecka 6 är det kört :(?

Såg just en brun flytning i trosan, betyder det att det är kört? Finns det nån chans att det kan gå bra? Inge ont Inge rött bara brunt. Jag är i vecka 5+4 eller 5+1

• Svar på tråden Brun flytning i vecka 6 är det kört :(?
  • Anonym (L)

Behöver inte vara det, har blött och fått barn men även blött och fått missfall. En blödning behöver inte alltid vara missfall, kan vara sköra slemhinnor. Blödning utan smärta är oftast ingen fara.

Försök att inte oroa dig, vilket är lättare sagt än gjort ;)      

• Anonym (Samma)

Fick också en brun flytning i v 6, det enda jag blödde under hela graviditeten. Pratade med bm då jag hade hälsosamtal samma dag. Hon lugnade och trodde inte det var någon fara men jag var ändå väldigt orolig och fick en känsla att det inte skulle gå vägen. Nu är dottern 15 månader så det gick jättebra. Det gör det förmodligen för dig med men jag vet hur omöjligt det kan vara att sluta oroa sig!

• Anonym (Är det kört?)

Tack för era svar

• Anonym (Är det kört?)

Jag hoppas verkligen att det kan få gå vägen

• Anonym (Är det kört?)

Får ringa barnmorskan imorgon. Hoppas sambon kommer hem tidigt från kvällsjobb och sonen somnar tidigt för oron äter snart upp mig :( men skönt att höra om fall där er gått bra

• Anonym (Nej)

Nej absolut inte. Det förekommer rätt ofta faktiskt. Fick så själv vid alla mina graviditeter, bara lite brunt, behövde endast trosskydd. Det är nog värre om du får riktiga kraftiga blödningar med rött och eller levrat blod. Slappna av, stress och oro hjälper aldrig.

• giggle

Har ni haft sex i anslutning till att du fick "blödningen"? Jag blödde varje gång efter sex i början.

Jag fick höra att en liten brun blödning inte var nån fara alls utan att det som kunde vara lite illavarslande var en kraftig färsk blödning (som mens eller mer).

• linnn89

Vill inte skrämma dig men mitt MA började så :( hade bara bruna flytningar i några veckor och inget ont alls kanske i 3-4 veckor sen började lite blodiga...

Hoppas det går bra för dig..

• pepziz

Det behöver inte vara MF men i mitt fall var det de.
    Fast har fått ett MF tidigare också (Juni) så kände igen symptomen.
    För mig började det med bruna flytningar i måndagskväll sedan vaknade jag upp med magsmärtor och blödning. Blödde extremt hela dagen igår, nu har det avtagit lite. Ska göra ett VUL imorgon men det känns rätt kört.

Håller VERKLIGEN tummarna för att det inte ska vara MF i ditt fall!
    *Kramar om*

• Anonym (Är det kört?)

Kram till dig också

• Anonym (Är det kört?)

Här känns det ganska kört :( nu blöder det. Blä för missfall!

• Blivandemamma2014

Förstår precis oron. Plussade i helgen och är vecka 5+1 och nu ikväll kom det bruna flytningar. Är jätte orolig över missfall för har gjort två aborter tidigare så är rädd att detta inte går vägen :(

• gravidis2009

För mig har det både gått dåligt och bra så bruna flytningar eller ljusa blödningar för mig säger inte om det är MF eller ej. 

Mamma till en dotter och 4 st MA/MF i bagaget. Har en balanserad translokation. Driver www.facebook.com/embraceletlove.
  • Anonym (Är det kört?)

Det var kört för min del. Blödningarna ökades mer och mer och mycket koagler kom nu är det nästan minus på Stickan så graviditetshormonernq verkar också gå ur kroppen fort, känns skönt att kunna fokusera framåt på nya försök istället. Eftersom missfallet blev så tidigt så väntar vi inte en mens utan kör på direkt (när det slutat blöda). Jag ville gärna intala mig att det kunde gå bra när det kom brunt men det kändes inte bra i magkänslan. Hoppas ett nytt frö snart får börja gro och att det då blir en fullgången graviditet.

• giggle

Nej, vad synd! Men lycka till framöver och jag hoppas du blir gravid snart igen!

Svar på tråden Brun flytning i vecka 6 är det kört :(?