• Knota

vad är ni rädda för?

Helly skrev 2013-12-11 16:37:34 följande:
    Jag undrar tvärt om... vad sjutton är det som lockar er som vill trycka ut ett barn genom fittan med hög risk för skador... istället för att genomgå en trygg rutinoperation?
    Jag ville inte bli uppskuren.
  • Knota
    straw2008 skrev 2013-12-16 11:15:22 följande:

Det blir man ju om man blir klippt, eller spricker hela vägen ? Är det ett kontrollerat snitt med kniv du är rädd för? Spricker du hellre oförberedd lite hur som helst?
    Jag är inte rädd för något, då jag inte kommer behöva genomgå det.
  • Knota
    straw2008 skrev 2013-12-16 12:55:17 följande:

Förstår, helt ok att inte vilja skaffa barn alls.
    Jag har inte skrivit att jag inte har skaffat barn. Jag skrev att jag inte är rädd för att jag inte kommer genomgå en graviditet och förlossning.

• Knota
    straw2008 skrev 2013-12-16 14:40:55 följande:

Biologiska barn missade jag att skriva, var det jag menade
    Du vet, man kan ha biologiska egna barn och ändå inte behöva genomgå ännu en graviditet och förlossning. Det räcker med en gång.
  • Knota
    straw2008 skrev 2013-12-18 07:42:40 följande:

Du skriver att du inte kommer genomgå en förlossning eller graviditet, då har du väl använt dig av surogatmamma. Du tillhör ovanligheterna. Helt OK det med. Men för att få biologiksa barn måste man SOM OFTAST vara gravid och föda barnet.
    Jag kommer inte vara gravid och genomgå en förlossning i framtiden. Därför är jag inte ett dugg rädd för klippningar och sprickningar i underlivet.

• Knota
    Helly skrev 2013-12-19 21:55:16 följande:
    Knota, min fråga var vad som lockade med det vaginala eländet. Du svarade att du inte ville bli uppskuren. Det känns som ett ganska dumt svar, med tanke på att det är oerhört vanligt att man spricker okontrollerat eller blir klippt vid en vaginal förlossning. Att inte vilja bli uppskuren är liksom inte en anledning att välja bort snitt. Spricka/klippt blir man med 90% säkerhet vid en vaginal.

Sedan är det irrelevant hur många barn du planerar i framtiden.

Om du enbart värderade vaginalförlossning högre pga att du var rädd för kniven så känns det lite oinsatt. Som sagt, 90% av de som föder vaginalt går sönder under mindre kontrollerade former.
    Tja, de var väl inte lika bra som jag var helt enkelt.
Svar på tråden vad är ni rädda för?