• cosinus

Nonchalanta föräldrar går mig på nerverna.

Charlotte 501 skrev 2013-10-21 23:49:40 följande:
    För åksjuka finns ju faktiskt medicin. Sen tror jag väl att det är bättre att nyttja framsätet för mer benutrymme då stolsryggen kan vila på instrumentpanelen? Om jag har förstått rätt. Min dotter är ca 92 så vi har inget direkt problem med benutrymmet riktigt än. Men för att återgå, om någon skulle veta något om hur man kan växa folk aktsamhet skulle jag gärna vilja delta! Hoppas ni är med mig på det? Man kanske kan höra med babyproffsen eller Trafikverket..
    Fast man kan inte medicinera ett barn varje dag för att ta sig 2 km till dagis. Där gjorde iaf vi valet att vända vår då 3 år och 8 månader gamla son när han började gråta så fort vi nämde att åka bil eftersom han visste att han skulle bli dålig och kräkas.

Man är heller inte så välkommen på dagis i januari med en unge som kräkts ner kläderna varannan dag.

Däremot försöker man ju minimera bilresorna om man vänt för tidigt, men vardagen måste ju också funka. Det är därför man ö h t har en bil och tar risken att sätta barnet i den i första läget. Får gå är ju alltid säkrast.

Svar på tråden Nonchalanta föräldrar går mig på nerverna.