• blessing

vad tycker du att ditt barns förskola saknar eller borde förbättra?

Själv önskar jag att mitt barn kunde lära sig ett mer speciellt språk. Kanske franska eller kinesiska?

Personligen tycker jag att förskolor behöver det där lilla extra, piffas upp lite.

Så vad saknar du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad tycker du att ditt barns förskola saknar eller borde förbättra?
  • Malima

Jag saknar information till mig som förälder,exempelvis om ny personal på fsk och sånt. Annars bedriver de en bra verksamhet tycker jag. Och då är jag ändå kräsen som arbetar i branschen!

• RöttÄrSött

Jag hade önskat att de la mer krut på att jobba i smågrupper kring barnens intresse istället för att göra massor med aktiviteter i helgrupp/hela förskolan.

Jag tycker att det är viktigast att verkligen nöta in svenska språket och läsning samt skrivning istället för att memorera fraser ur ett dött språk (alltså ett språk som inte används i vårt samhälle).

• hellokill3r

Jag tycker de borde jobba mer med skönlitteratur och svenska.. I övrigt borde ALLA förskolor ha en bokvrå med myshörna och böcker..

• lövet2

Nu har dottern hunnit börja skolan, så det är egentligen inte "vår" förskola, men före skolstarten skulle hon ha gått 15-timmars i ett par år.

Det jag saknade och saknar är säkerhet. Skulle vara himla bra om de visste hur många och vilka barn som är där, och om de skulle reagera omedelbart i fall något barn inte syntes till. Jag vågade inte ha dottern där, eftersom de ständigt tappade bort barn.

• hellokill3r
    lövet2 skrev 2013-10-21 17:55:58 följande:
    Nu har dottern hunnit börja skolan, så det är egentligen inte "vår" förskola, men före skolstarten skulle hon ha gått 15-timmars i ett par år.

Det jag saknade och saknar är säkerhet. Skulle vara himla bra om de visste hur många och vilka barn som är där, och om de skulle reagera omedelbart i fall något barn inte syntes till. Jag vågade inte ha dottern där, eftersom de ständigt tappade bort barn.

Oj det låter helt galet har aldrig hört på maken!
  • fluu

Vi är väldigt nöjda med vår förskola även om jag skulle önska ett mer aktivt genusarbete och i alla fall en manlig personal på åtminstone en av avdelningarna eller i köket.
    Har även mer att önska i matväg.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Malima

Har de inte bokhörna på alla förskolor!? Jag har nog aldrig varit på en förskola UTAN läshörna!

• Bling1975

Jag gillar vår förskola, men om man får önska:

Mindre barngrupper
    Möjlighet till fasta vikarier vid sjukdom
    Bättre på genus
    Bättre på aktiv språkutveckling (svenska)
    Trevligare lokaler, de är gamla och lite slitna
    Bättre belysning
    Större utbud av material
    Ännu mer ekologisk mat (maten är bra med egen kock och all frukt och mejeri är redan eko) 
    Roligare gård som inbjuder till lek och skapande (nuvarande är helt platt och lite sliten)

Överlag behöver förskolan helt enkelt mycket mer pengar, framförallt till personal och lokaler. Vår förskola är ganska bra med 14 barn på 3 pedagoger och har helt ok med utrymme även om det är slitet. Men på min mammas förskola så blir de 20 barn på 2,5 pedagog nästa år. I en lokal som passar ca 10-14 barn. Om alla barn ska ha en matplats så finns det i princip ingen lekyta kvar.

• spökplumpen

Vi har turen att ha en förskola som är helt underbar, med väldigt engagerad personal. Men fick jag önska så skulle jag önska två saker. Att de hade en egen kock/kokerska som lagade god vällagad mat så långt ifrån Livsmedelsverkets rekommendationer man kan komma. Självklart med ekologiska och närproducerade råvaror. Samt att all personal skulle få en lön som speglar det oerhört viktiga jobb de gör varje dag.

• LuckyLips
    Jag bor i Norge och jag önskar verkligen att de skulle få lagad mat varje dag, istället för som nu, en gång i veckan. Andra dagar får de smörgåsar. Mer personal och mindre grupper.  
  • Dixie

Inget - vi har en jättebra förskola!

Ser ingen anledning till att lära förskolebarn franska eller kinesiska......   

• Konservativ

Vårat dagis är jättebra. Personalen kan gärna få mer betalt. Hade vil velat lära franska till vårt barn så skulle vi gjort det själva.

De har en sund intällning till genus; pojkar är pojkar och flickor är flickor. 

• hellokill3r
    Malima skrev 2013-10-21 20:21:34 följande:
    Har de inte bokhörna på alla förskolor!? Jag har nog aldrig varit på en förskola UTAN läshörna!

Ok det finns väl kanske på nån annan avdelning iofs.. Men det finns inget sånt på min sons fskavdelning.
  • Litet My

Nu vet jag inte vad de gör när jag inte är där, men tycker det är tråkigt att vid varje hämtning se barnen leka själva (1-3 år), de går runt för sig själva medan pedagogerna står i mitten av gården och pratar med varandra och gör brandkårsutryckningar om något händer.

Hade tyckt det varit roligt att vid någon hämtning se att pedagogerna gjorde något med barnen, lekte, pratade,umgicks och såg engagerade ut istället för att bara stå i klump.

Svar på tråden vad tycker du att ditt barns förskola saknar eller borde förbättra?