Inlägg från: skaviblifyra |Visa alla inlägg
  • skaviblifyra

Kräva igångsättning?

Fenixen skrev 2013-10-21 10:05:08 följande:
    Jag var hos barnmorskan i torsdags förra veckan och var då öppen 4-5 cm, utplånad tapp och buktande hinnblåsa.
    Jag har inte haft några värkar, bara någon liten sammandragning.
    Jag har tidigare fött två barn och de förlossningarna har gått relativt snabbt, ca 4 timmar från första indikation. Vi har ca en timmes bilfärd till BB, samt att vi måste invänta barnvakt  som bor 3 mil ifrån oss.      
    Kan man kräva att få bli igångsatt? Barnmorskan sa att eftersom det är så pass färdigt nu så kommer förlossningen antagligen att gå väldigt snabbt. Jag är livrädd att det ska gå så snabbt att bebisen kommer i bilen. Ännu värre om det startar på natten och man har lite smygvärkar så jag inte vaknar direkt, utan vaknar när det är "försent".  Vi kan ju inte lämna barnen hemma själva och åka till BB, utan måste invänta barnvakt. Det kan ju säkert ta en timme om det är mitt i natten...
    Har man någon chans att få bli igångsatt pga av denna starka oro/rädsla? eller är det helt kört? Är idag 38 fulla veckor. Mitt förra barn föddes i v. 38+3...      
    det räcker säkert med att ta hål på vattnet så kommer det igång fint! hör med bm
Svar på tråden Kräva igångsättning?