Rädd för förlossningen - några som vill berätta om sin förlossning?
Med Carl startade förlossningen med värkar som bara pågick och pågick i över ety dygn utan att något hände. Tillslut fick jag komma in på förlossningen för att få en morfinspruta så jag åtminstone fick sova, sov i ca en timma innan jag vaknade av värkarna igen. Sen var jag ganska borta, jag vet bara att jag hade värkar hur länge som helst. Sen satte de epidural vilket var rena himmelriket, jag sov i tre timmar tills jag vaknade och bara "o jävlar!" Och fick in bm, dags att krysta! Och det var definitivt det minst jobbiga med hela förlossningen, då fick jag nån slags idiotkrafter och kände väl att det faktiskt fanns ett slut på det hela. Tillslut fick han tas ut med sugklocka, vilket inte var så hemskt som jag trodde, två stygn (eller tre, minns faktiskt inte) blev det. Allt som allt tog förlossningen tre dygn. Med Saga gick vattnet och jag blev igångsatt för jag fick aldrig några värkar. Den förlossningen tog ca 3 timmar från första värk, och krystvärkarna kom preciiiis när epiduralen började verka, helt värdelöst! Men hon kom ut utan hjälp, det gick jättebra, fick sy ett stygn bara.